Творчий розвиток майбутнього педагога засобами народного музичного мистецтва

Loading...
Thumbnail Image

Date

Authors

Коваль, Т.
Федій, О.

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Вінниця : ВДПУ

Abstract

У статті визначено особливу роль народного музичного мистецтва в освітньому процесі закладу вищої освіти, а також його безпосередній вплив на розвиток творчої особистості майбутнього педагога. Розкрито безперечну актуальність впровадження культурологічних підходів у систему фахової підготовки майбутніх учителів. Закцентовано увагу на ролі вчителя в духовному відродженні нації, нарощуванні культурного потенціалу суспільства. У публікації наголошено на необхідності володіння вчителем високим рівнем особистісної культури, розвиненими орієнтирами естетичних оцінок, широкими знаннями видів мистецтв, зокрема народного музичного мистецтва. Стаття базується на дослідженнях провідних науковців України та Європейського Союзу. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено дефініцію «творча особистість» як цілісну людську індивідуальність, яка виявляє розвинені творчі здібності, творчу мотивацію, творчі вміння. У статті представлено опитування майбутніх педагогів щодо ролі народного музичного мистецтва у вихованні молодших школярів. У ході дослідження виявлено, що надзвичайно впливовою на духовну сферу творчої особистості є українська народна пісня, як один з провідних жанрів українського народного музичного мистецтва, що багатогранно відображає життя людини в різні суспільно-історичні епохи, розкриває його багатство та красу. У статті закцентовано увагу на тому, що застосування різноманітних форм та методів впровадження народного музичного мистецтва в освітній процес ЗВО допомагає студентам поповнити свій інформаційний художній фонд, необхідний для майбутньої роботи в загальноосвітній школі, стимулює творчу ініціативу майбутніх педагогів, сприяє духовному збагаченню людини, більш повному розкриттю її творчого потенціалу. У статті запропоновано низку методичних рекомендацій, що допоможуть викладачам закладів вищої освіти розвивати творчі особистості майбутніх учителів засобами народного музичного мистецтва.
The article defines the special role of folk musical art in the educational process of the university, as well as its direct impact on the development of the personality of the future teacher. The undoubted relevance of introducing cultural approaches into the system of professional training of future teachers is revealed. Emphasized on the role of the teacher in the spiritual revival of the nation, building up the cultural potential of society, identified the need for a teacher to have a high level of personal culture, developed guidelines for aesthetic assessments, broad knowledge of the arts, in particular folk music. The article is based on research by leading scholars from Ukraine and the European Union. Based on the analysis of psychological and pedagogical literature, the definition of «creative personality» is defined as a holistic human individuality that manifests developed creative abilities, creative motivation, and creative skills. The article presents a survey of future teachers on the role of folk music in the education of primary schoolchildren. The study has revealed that the Ukrainian folk song, as one of the leading genres of Ukrainian folk music art, is extremely influential on the spiritual sphere of a creative personality, which multifacetedly reflects human life in different socio-historical epochs, reveals its richness and beauty.

Description

Мистецтво. Народне музичне мистецтво. Творчий розвиток майбутнього педагога

Citation

Коваль Т., Федій О. Творчий розвиток майбутнього педагога засобами народного музичного мистецтва // Інновації в дошкільній і початковій освіті № 1(3). Вінниця : ВДПУ, 2025. С121-132. DOI: 10.31652/3041-2439-2025-3-11

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By