DSpace 8
DSpace is the world leading open source repository platform that enables organisations to:
- easily ingest documents, audio, video, datasets and their corresponding Dublin Core metadata
- open up this content to local and global audiences, thanks to the OAI-PMH interface and Google Scholar optimizations
- issue permanent urls and trustworthy identifiers, including optional integrations with handle.net and DataCite DOI
Join an international community of leading institutions using DSpace.
The test user accounts below have their password set to the name of this software in lowercase.
- Demo Site Administrator = dspacedemo+admin@gmail.com
- Demo Community Administrator = dspacedemo+commadmin@gmail.com
- Demo Collection Administrator = dspacedemo+colladmin@gmail.com
- Demo Submitter = dspacedemo+submit@gmail.com

Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Recent Submissions
Рухова активність як основа здоров’язбережувальної поведінки студентів: сучасні підходи та тенденції.
(Вінниця: ТОВ «ТВОРИ», 2025) Долбишева, Ніна; Луценко, Ірина; Балджи, Ілона
У статті розкрито особливості викладання спортивно-педагогічної дисципліни «Теорія і методика викладання легкої атлетики» у закладі вищої освіти. Проаналізовано зміст та методику викладання, значення інтеграції теоретичних і практичних компонентів навчання, окреслено формування фахових компетентностей майбутніх вчителів фізичної культури та тренерів, висвітлені сучасні технологій викладання, які доповнюють традиційні. Наголошується на необхідності удосконалення змісту та підходів у викладанні, в першу чергу, дисциплін професійної підготовки в процесі підготовки фахівців галузі фізичної культури і спорту. Мета дослідження – аналіз особливостей викладання спортивно-педагогічної дисципліни «Теорія і методика викладання легкої атлетики» у ЗВО та виявлення підходів до ефективної організації освітнього процесу в підготовці фахівців галузі фізичної культури і спорту. Матеріал та методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення наукових джерел, навчально-методичної літератури, ресурсів мережі Інтернет та нормативно-правової бази з питань дослідження. Результати дослідження. Дисципліна «Теорія і методика викладання легкої атлетики» входить до циклу спортивно-педагогічних дисциплін, які є важливою складовою у процесі підготовки майбутніх вчителів фізичної культури та тренерів. У процесі її вивчення формуються професійно важливі теоретичні знання, методичні та практичні вміння. До основних особливостей її змісту та викладання можна віднести: інтегративний характер дисципліни; поєднання теоретичної та практичної складової; особливості методичної підготовки майбутнього фахівця; використання сучасних освітніх технологій; формування фахових компетентностей і програмних результатів навчання. Висновки. Навчальна дисципліна «Теорія і методика викладання легкої атлетики» є важливою складовою професійної підготовки майбутніх фахівців галузі фізичної культури та спорту, оскільки забезпечує формування більшості фахових компетенцій передбачених державним стандартом вищої освіти за спеціальністю «017 Фізична культура і спорт» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Особливістю її викладання у ЗВО є інтегративний підхід, органічне поєднання теоретичних знань і практичних навичок, спрямованість на формування професійної майстерності майбутнього спортивного педагога.
Актуальні проблеми фізичного виховання та методики спортивного тренування : журнал
(Вінниця: ТОВ «ТВОРИ», 2025) Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
У журналі висвітлюються актуальні проблеми фізичної культури, фізичного виховання різних груп населення та сучасної системи спортивного тренування
Комбінування інноваційних і традиційних технік у сучасному мистецтві художньої обробки деревини (змішана техніка, серія робіт 60*80, поліптих) : кваліфікаційна робота
(Вінниця : ВДПУ, 2025) Бабчук,, Ю. М.
У магістерській кваліфікаційній роботі досліджено проблему комбінування інноваційних та традиційних технік у сучасному мистецтві художньої обробки деревини. Проаналізовано еволюцію методів від історичних традицій до цифрових технологій, особливості пірографії, лазерного гравірування та декоративного глазурування. Розроблено концепцію синтезу цих технік для створення серії портретів видатних українських письменників Т. Шевченка, Л. Українки, М. Коцюбинського, В. Стуса у форматі поліптиха (60×80 см). Практична частина охоплює ескізно-пошуковий етап з комп'ютерним моделюванням, технологічну послідовність виконання (лазерне гравірування контурів, пірографія для текстури, глазурування для кольору) та економічне обґрунтування. Робота обсягом 109 с. містить 3 розділи, 85 джерел. Результати мають значення для розвитку декоративно-прикладного мистецтва, педагогічної практики та мистецької освіти.
Медіакультурні ризики як об’єкт вивчення безпеки життєдіяльності
(Кропивницький : Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 2025) Іванчук, А .В.; Марущак, О. В.; Красильникова, І. В.
У статті розкрита сутність медіанебезпек для доповнення змісту навчальної дисципліни «Безпека життєдіяльності та
основи охорони праці» при підготовці здобувачів вищої педагогічної освіти України.
Нині знання про новітні небезпеки в медіасфері розглядаються переважно в контекстах цифрової грамотності або
журналістської компетентності. Проте ні при формуванні цифрової грамотності, ні при формуванні журналістській
компетентності процес виникнення небезпеки не був предметом вивчення. У цифровій грамотності увага зверталася на принципи
безпечного використання можливостей інформаційно-комунікаційних технологій. Для журналістської компетентності вважалось
достатнім знання факту, що почуття страху людини використовується з комерційною, пропагандистською і розважальною
метою.
У навчальних посібниках із дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» новітнім небезпекам не
приділяється належної уваги або ними нехтують. Як наслідок поза увагою здобувачів вищої освіти залишаються актуальні для
молоді небезпеки.
Встановлено, що джерелами новітніх небезпек є медіанасильство, медіафальсифікації і медіамістифікації. Для створення
небезпечної ситуації достатньо факту взаємодії дітей і підлітків із джерелами новітніх небезпек. Основними вражаючими
чинниками будуть почуття страху, навіювання, маніпуляція свідомістю. Однак на відміну від вражаючих техногенних чинників,
ймовірність прояву шкоди від яких приблизно однакова для різних категорій населення, вражаючі чинники від новітніх небезпек не
завжди призводять до шкоди та мають різну ймовірність прояву для різних категорій населення. Відомо, що в медіапросторі
характер шкоди програмується самими розробниками медіанасильства, медіафальсифікації і медіамістифікації та цей факт буде
вирішальним щодо перетворення вражаючих чинників у конкретний вид шкоди. Визначено, що універсальним видом шкоди буде
психологічна залежність молоді від джерел новітніх небезпек, наприклад, від трилерів, фільмів жаху, фільмів-катастроф
(категорія медіанасильства). Психологічна залежність, в свою чергу, може призвести до намагання відтворення молоддю сцен
насильства в реальному житті або в аматорській відеопродукції (види шкоди другого порядку). Якщо розглядати в цьому
контексті зв’язки між молоддю та Інтернетом, то типовими видами шкоди будуть стреси, депресія та думки про суїцид від
кібербулінгу, троллінгу, кіберхарассменту.
Зменшення ризиків від онлайн-небезпек можливе лише шляхом формування медіаграмотності в здобувачів вищої педагогічної
освіти, базовим компонентом якої буде критичне мислення.
Застосування інтерактивних освітніх технологій в освітній діяльності закладу позашкільної освіти
(2025) Літинська, Наталя; Кушнір, А.О
Сучасний стан розвитку позашкільної освіти характеризується переосмисленням її значення в освітній системі та пошуку нових технологій, методів, прийомів та засобів цілеспрямованої взаємодії всіх учасників освітнього процесу, адже позашкільна освіта передбачає поглиблене оволодіння знаннями про довкілля, суспільство, культуру та застосування цих знань на практиці