Show simple item record

dc.contributor.authorВолошина, О.В.
dc.contributor.authorVoloshyna, O. V.
dc.date.accessioned2022-11-28T20:44:18Z
dc.date.available2022-11-28T20:44:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationВолошина О.В. Використання технології проблемного навчання при викладанні дисциплін педагогічного циклу./ О.В. Волошина // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. – Вип. 46 – Вінниця: ТОВ Нілан ЛТД», 2016. – С. 9-12.uk_UA
dc.identifier.otherУДК 378.147.091.313:37.013
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/9735
dc.descriptionПедагогіка. Дидактика.uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано основні ознаки проблемного навчання; види проблемного навчання. Розкрито сутність проблемної ситуації як основного елементу проблемного навчання; складові та класифікація проблемних ситуацій; способи створення проблемних ситуацій. Виокремлено особливості проблемної лекції. Наведено приклади методичних приймів створення проблемної ситуації, які застосовуються на практичних заняттях з дисциплін педагогічного циклу.uk_UA
dc.description.abstractThe article analyzes the basic features of problem-based learning; types of problem-based learning. The essence of the problem situation as a major element of problem-based learning, through which the cognitive needs of students provided, developing their active thinking has been revealed. The components and classification of problem situations; ways to create problem situations have been discussed. The problematic features of lectures have been determined. The attention is focused on the compliance with the conditions of problem-based learning, implementing the principle problematic as the selection and processing of didactic training course content; and problematic how to applying the material in the classroom. The author presented examples of the methodical creation of problem situations, which are used for practical training in educational cycle.en
dc.subjectпроблемне навчанняuk_UA
dc.subjectтехнологія проблемного навчанняuk_UA
dc.subjectпроблемна ситуаціяuk_UA
dc.subjectметодичні прийоми створення проблемної ситуаціїuk_UA
dc.subjectproblem teachinguk_UA
dc.subjecttechnologyuk_UA
dc.subjectproblem-based learninguk_UA
dc.subjectproblem situationuk_UA
dc.subjectinstructional techniquesuk_UA
dc.subjectcreation of problem situationuk_UA
dc.titleВикористання технології проблемного навчання при викладанні дисциплін педагогічного циклу.uk_UA
dc.title.alternativeThe use of problem-based learning technology in teaching subjects of pedagogical cycle.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record