Show simple item record

dc.contributor.authorАндрощук, Ігор Петрович
dc.contributor.authorAndroshchuk, I. P.
dc.date.accessioned2021-12-23T12:37:26Z
dc.date.available2021-12-23T12:37:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationАндрощук І. П. Структура позаурочної художньо-технічної діяльності учнів як цілісна система. / І. П. Андрощук // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць. – 2021. – Вип. 60. – С. 135-142. - DOI: 10.31652/2412-1142-2021-60-135-142uk_UA
dc.identifier.otherУДК 378.147:373.3/5.091.2
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/9451
dc.descriptionВища освіта.Методика.uk_UA
dc.description.abstractУ статті акцентовано увагу на проблемі визначення структури позаурочної художньотехнічної діяльності як цілісної системи. Наголошено на важливості обґрунтування структурних компонентів позаурочної художньо-технічної діяльності з метою успішної реалізації її завдань. Встановлено, що структурні компоненти позаурочної художньо-технічної діяльності учнів як складові частини її структури взаємодіють між собою та, змінюючись, якісно впливають на підвищення ефективності функціювання всієї системи позаурочної діяльності. Виокремлено та схарактеризовано основні структурні компоненти позаурочної художньо-технічної діяльності: цільовий, організаційний, суб’єктний, змістовий, процесуальний. Зазначено, що цілі позаурочної художньо-технічної діяльності учнів є кінцевим результатом спільної діяльності педагога й учня, що відображений у точних, однозначних категоріях і поняттях. Сформульовано мету позаурочної художньо-технічної діяльності, яка відображає прагнення до конкретного кінцевого результату й дає змогу вибудувати певну послідовність дій, проаналізувати діяльність. Розкрито організаційний компонент позаурочної художньо-технічної діяльності, який охоплює заклади освіти, на базі яких може бути організована художньо-технічна діяльність учнів. Встановлено, що основними суб’єктами позаурочної діяльності є: вихованці, учні, слухачі; педагогічні працівники; батьки або особи, які їх замінюють; представники установ та підприємств, фахівці, які залучені до освітнього процесу. Зосереджено увагу на змістовому компоненті. Наголошено, що зміст позаурочної художньо-технічної діяльності відображається в таких документах: освітня програма, навчальний план та програми гуртків, факультативів, секцій, творчих об’єднань. Виокремлено перелік вимог до змісту позаурочної діяльності. Схарактеризовано процесуальний компонент, який регламентує організацію безпосередньо позаурочної художньо-технічної діяльності учнів, її форми, методи, засоби (дидактичні та технічні) й матеріально-технічне забезпечення. Зазначено, що ефективність реалізації процесуального компонента залежить від активної взаємодії педагогічних працівників та учнів, їхньої співпраці.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the structure of extracurricular artistic-technical activities as a holistic system. It highlights the importance of justifying structural components of extracurricular artistic-technical activities with the aim to accomplish its goals. Besides, the article shows that structural components of pupils’ extracurricular artistic-technical activities, as part of its structure, interact with each other and qualitatively affect the efficiency of the entire system of extracurricular activities. The main structural components of extracurricular artistic-technical activities are identified and described as follows: goalsrelated, organizational, subjective, content-related, procedural. The goals of pupils’ extracurricular artistictechnical activities act as the end result of teachers’ and pupils’ joint activities. Moreover, such a result is reflected in the exact, unambiguous categories and concepts. The aim of extracurricular artistic-technical activities lies in the desire for a specific end result, allows one to build a certain sequence of actions and analyze them. The organizational component of extracurricular artistic-technical activities involves those educational institutions which organize such activities for pupils. The main subjects of extracurricular activities are pupils, students; teaching staff; parents or guardians; representatives of institutions and enterprises; specialists involved in the educational process. Also, the article specifies the content-related component. In particular, the content of extracurricular artistic-technical activities is revealed in the following documents: curricula, syllabi, educational programmes of clubs, electives, sections, creative associations. Importantly, the article lists the requirements for the content of extracurricular activities. The procedural component is seen as one that regulates the organization of pupils’ extracurricular artistictechnical activities, their forms, methods, tools (didactic and technical), as well as material and technical support. Finally, the article proves that the effectiveness of the procedural component depends on the interaction between teachers and pupils and their collaboration.en
dc.subjectпозаурочна художньо-технічна діяльністьuk_UA
dc.subjectструктураuk_UA
dc.subjectструктурні компонентиuk_UA
dc.subjectцільuk_UA
dc.subjectзмістuk_UA
dc.subjectзаклади освітиuk_UA
dc.subjectформиuk_UA
dc.subjectextracurricular artistic-technical activitiesuk_UA
dc.subjectstructureuk_UA
dc.subjectstructural componentsuk_UA
dc.subjectaimuk_UA
dc.subjectcontentuk_UA
dc.subjecteducational institutionuk_UA
dc.subjectformsuk_UA
dc.subjectmethodsuk_UA
dc.titleСтруктура позаурочної художньо-технічної діяльності учнів як цілісна система.uk_UA
dc.title.alternativeThe structure of pupils’ extracurricular artistic-technical activities as a holistic system.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record