Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук

Permanent URI for this communityhttps://library.vspu.net/items/44f877e6-8cc7-4edf-aef2-c07df95ea018

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 777
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз програм для роботи зі здібними до математики учнями в позашкільній освіті в Ізраїлі
    (2023) Воєвода,, А. Л.
    Метою статті є аналіз програм для роботи зі здібними до математики учням в позашкільній освіті Ізраїлю, висвітлення сучасних тенденцій розвитку неформальної математичної освіти Ізраїлю. У статті представлено результати аналізу сучасних тенденцій розвитку неформальної освіти Ізраїлю. Наведені у дослідженні факти свідчать, що в Ізраїлі функціонує оригінальна система неформальної освіти, відмінна від української як у змісті, так і у підходах до її організації . У процесі дослідження здійснено ґрунтовний аналіз програм для роботи з обдарованою молоддю (зокрема програми імені Beno Arbel, «Альфа» та «Одісея»), розглянуто особливості роботи зі здібними до математики учнями. Встановлено, що система освіти в Ізраїлі спрямована на виявлення та заохочення індивідуальних здібностей талановитих молодих людей, а вказані програми переслідують три цілі: розвиток математичних здібностей і якості математичного мислення, розширюючи можливості талановитих студентів; збагачення математичних знань у різних аспектах, які виходять за межі вивченого матеріалу в межах формальної освіти; залучення талановитих учнів до передової ізраїльської академічної спільноти. Зроблено висновок, що в системі неформальної освіти Ізраїлю існують певні особливості, які варто розглянути з метою використання їх окремих принципів в українських реаліях. В позашкільній неформальній освіті розроблено низку програм, які довели свою ефективність, й зокрема для роботи зі здібними до математики учнями.
  • Thumbnail Image
    Item
    МОДЕЛЮВАННЯ ІМЕРСІЙНИХ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ МАТЕМАТИЧНОМУ СЕРЕДОВИЩІ УНІВЕРСИТЕТУ
    (2023) Ковтонюк, Мар’яна; Коваль, Денис
    У статті розглянуто особливості побудови освітнього середовища закладу вищої освіти з використанням імерсійних цифрових технологій, проведено розробку віртуального освітнього математичного середовища викладача університету.
  • Thumbnail Image
    Item
    ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОЇ ІНТЕРАКТИВНОЇ ДОШКИ CLEVERMATHS ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
    (2023) Клімішина, Аліна
    У статті розкрито особливості роботи з віртуальною інтерактивною дошкою CleverMaths під час вивчення математики в закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО); проаналізовано інтерфейс математичної дошки CleverMaths; виділено основні інструменти, які можна використовувати під час вивчення математики в умовах дистанційного навчання в ЗЗСО; наведено приклади розв’язування математичних задач із використанням інструментів дошки CleverMaths.
  • Thumbnail Image
    Item
    ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ
    (2024) Оліневич, Сергій
    Ця робота присвячена дослідженню інноваційних підходів до формування професійних компетентностей майбутніх вчителів інформатики з web програмування у процесі їх професійної підготовки. У роботі розглянуто теоретичні основи поняття компетентностей та їх складових, проаналізовано традиційні та інноваційні методи навчання. Визначено основні інноваційні підходи, такі як використання інформаційно-комунікаційних технологій, проектно-орієнтоване навчання та інтерактивні методи. Проаналізовано практичні аспекти реалізації цих підходів у навчальних закладах, наведено приклади успішного впровадження та результати апробації. Оцінено ефективність інноваційних методів за допомогою критеріїв та методів оцінки компетентностей, отримані дані свідчать про підвищення рівня професійної підготовки студентів. Висновки роботи підтверджують доцільність використання інноваційних підходів та надають рекомендації щодо вдосконалення навчального процесу.
  • Thumbnail Image
    Item
    ЗАСТОСУВАННЯ «ПЛАСТИКУ» В НАУКОВІЙ ГАЛУЗІ ТА ФІЗИЧНИХ ЕКСПЕРЕМЕНТАХ
    (2024) Стражнюк, Олександр
    Ця стаття описує види полімерів та пластику в нашому житті які ми повсякденно використовуємо а також хімічно модифіковані полімери для різних галузей науки та передових технологій в озброєні та захисту.
  • Thumbnail Image
    Item
    СУЧАСНІ ОПТИЧНІ МЕТОДИ ДІАГНОСТИКИ В МЕДИЦИНІ
    (2024) Пальченко, Аміна
    У статті розглядаються основні принципи роботи оптичних методів діагностики в медицині, їхні переваги та недоліки, а також перспективи розвитку. Особлива увага приділяється таким технологіям, як звичайна мікроскопія, світлова мікроскопія, флуоресцентна мікроскопія, електронна мікроскопія, конфокальна мікроскопія. Проведено аналіз їхніх можливостей у виявленні ранніх стадій різних захворювань, моніторингу лікування.
  • Thumbnail Image
    Item
    ВИКОРИСТАННЯ ВІДЕОМАТЕРІАЛІВ ТА ЇХ АНАЛІЗ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ З ФІЗИКИ
    (2024) Остапчук, Ольга; Моклюк, Микола; Моклюк, Ольга
    У статті розглядається фізичний експеримент як найвищий ступінь емпіричних методів пізнання світу. Описано особливості реалізації сучасного підходу до проведення шкільного фізичного експерименту, які полягають в його удосконаленні за рахунок використання інформаційних технологій (ІТ). Досліджено особливості використання відеоматеріалів під час проведення лабораторних робіт з фізики. Розглянуто можливості використання програмного засобу Tracker для навчальних і дослідницьких цілей у фізиці, основною з яких є відстеження траєкторій руху об'єктів у відеозаписах. Подано переваги та недоліки використання програми Tracker у освітньому процесі.
  • Thumbnail Image
    Item
    ПРОФЕСІЙНА ОРІЄНТАЦІЯ УЧНІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ФІЗИКИ
    (2024) Липівська, Яна; Сільвейстр, Анатолій; Моклюк, Микола
    У статті розглядаються питання пов’язанні із реалізацією професійної орієнтації учнів під час вивчення фізики. З’ясовано, що значний потенціал для цього мають уроки фізики в старшій школі, які припускають включення матеріалу професійної спрямованості. Зазначається, що великими можливостями володіють пізнавальні уроки та позаурочна робота, що містять елементи прикладного та практичного спрямування. Наголошується, що важливо вибудовувати професійну орієнтацію учнів, яка реалізується відповідно через загальноприродничий та фізичний компоненти з врахуванням вікових особливостей учнів, розташуванням регіону, ґрунтуючись на принципі системності.
  • Thumbnail Image
    Item
    ТЕМНІ ПЛЯМИ НА ПОВЕРХНІ МАРСА МОЖУТЬ БУТИ ПРОЛОМАМИ ДО КРИЖАНИХ ПЕЧЕР
    (2024) Відьмаченко, Анатолій; Мозговий, Олександр; Стєклов, Олексій
    На початку 2000-них років на схилах марсіанського вулкану Arsya знайдено 7 темних плям. Дослідження показали, що вони є провалами до вулканічних печер. Поруч із вулканічним регіоном Елізіум знайшли канали шириною від кількох сотень метрів до кількох кілометрів. У місцях закінчення цих каналів були знайдені ями з розмірами в 1-2 км та глибиною до 0.5 км. У таких ямах під поверхнею може утримуватися водний лід. Дослідження зображень вулкану Pavonis Mons, отриманих за допомогою камери «THEMIS» з орбітального апарата «Mars Odyssey», дозволили знайти печерні трубки у вигляді ланцюгів обвалів із плоскою основою й похилими боками та кілька темних вертикальних провалів в даху печер. У Acidalia Planitia були знайдені льодовикові потоки і яри, які нагадують порізані річками земні аналоги. Вони є відносно неглибокими і розташовані на звернених до екватора пологих схилах підвищень. Їх орієнтація щодо екватора вказує на необхідність врахування контролю інсоляцією. Утворення таких ям можуть бути викликані кріогенними процесами у промерзлих ґрунтах та просіданням поверхневих шарів унаслідок відтаювання льоду.
  • Thumbnail Image
    Item
    ВІДМІННОСТІ МІЖ ДРЕВНЬОЮ ТА СУЧАСНОЮ ГІДРОЛОГІЄЮ МАРСА
    (2024) Відьмаченко, Анатолій; Мозговий, Олександр; Стєклов, Олексій
    Є чимало свідчень того, що в минулому атмосферний тиск на Марсі був значно вищим, і на його поверхні вода існувала в рідкому стані. Недавні дослідження показали, що зараз у північній півкулі замерзлої води майже у десять разів більше, ніж у південній. А в 2005 р. замерзлу воду виявили навіть на відкритій поверхні планети; вона була знайдена всередині одного з кратерів недалеко від північного полярного кола. Лід, що знаходиться під поверхнею Марса, за певних умов, може розтанути. Це може відбуватися, наприклад, у результаті падіння метеоритного тіла, або ж під дією вулканічної діяльності. У даний час поверхня Марса скута вічною мерзлотою. В екваторіальній області її товщина може досягати одного, й до полярних областей – зростає до кількох кілометрів. Наявність промоїни на схилах деяких кратерів може вказувати на можливий вихід рідкої води, наприклад, із розталих шарів вічної мерзлоти. Причому, зміни зовнішнього вигляду деяких ярів, можуть утворюватися як рідкою водою, так і бути слідами від осипання сухого ґрунту по крутих схилах. І це могла бути лише епізодична поява рідини на марсіанській поверхні. Проте в цілому, дана планета залишається скутою вічною мерзлотою. Саме в ній зараз прихована практично вся вода, яка колись заповнювала тепер сухі канали і русла древніх річок та западини деяких кратерів. Вивчення верхніх шарів Марса за допомогою радіолокатора «MARSIS» на глибинах аж до кількох кілометрів також показали, що під поверхнею планети зараз знаходиться велика кількість замерзлої води. Найбільші скупчення водяного льоду знайдено в полярних областях. Проте рідка вода інколи може спостерігатися на поверхні Марса і сьогодні. Запаси води на сучасному Марсі оцінювали за прямими зображеннями із орбітальних апаратів, при спектроскопічних спостереженнях і з використанням радарних методів дистанційного зондування; також використовувалися дослідження поверхні планети з допомогою посадочних модулів та марсоходів. Геологічними доказами існування води на поверхні в історичному минулому можуть бути численні канали, стародавні мережі річкових долин, дельти річок та дно багатьох озер. Також на поверхні Марса виявлено такі мінерали, котрі могли утворитися тільки у рідкій воді. Тобто, у давнину Марс мав велику кількість води. Проте з тих пір всі об’єми рідкої води зникли із поверхні планети. Вважають, що зараз кількість замерзлої води може бути від 5% до 30% запасів у нинішніх океанах на Землі.