Забезпечення якості підготовки кваліфікованих робітників з використанням SMART-комплексів навчальних дисциплін
Loading...
Date
Authors
Гуржій, А. М.
Радкевич, В. О.
Пригодій, М. А.
Gurzhii, A. M.
Radkevych, V. O.
Pryhodii, M. A.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Обґрунтовано методичні основи підготовки викладачів до створення SMART-комплексів навчальних дисциплін для підготовки кваліфікованих робітників (органічне поєднання гіпертексту та мультимедійної навчальної інформації; взаємодоповнення реальної і віртуальної складових освітнього середовища; відповідність освітнім професійним стандартам). Виявлені сильні (істотне розширення масштабів підготовки кваліфікованих робітників; невеликі фінансові вкладення закладів професійної (професійно-технічнох) освіти; можливість інклюзивної освіти, персоналізоване навчання; оперативність обліку та контролю навчання тощо) та слабкі (відсутність стратегії і тактики впровадження SMART-комплексів в освітній процес; недостатній розвиток інформаційної інфраструктури в ряді регіонів; відсутність системи навчання викладачів з використанням SMARTкомплексів; недостатнє інвестування в інноваційні інформаційні технології та інше) сторони розроблення й застосування SMART-комплексу у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Розроблено концептуальну модель SMART-комплексу навчальних дисциплін як інформаційно-динамічну систему електронного освітнього ресурсу навчально-методичного спрямування, побудованої на постійному розвитку та зміні функціональних зв’язків і відношень. SMART-комплекс навчальних дисциплін має статичний, динамічний і середовищний компоненти; містить модулі: навчальний контент, систему його доставки до користувачів, систему підготовки та систему оцінювання учасників освітнього процесу. Створено методику підготовки викладачів до розроблення SMART-комплексів для підготовки кваліфікованих робітників аграрної, будівельної і машинобудівної галузей, що охоплює шість етапів (організаційно-цільовий, змістовий, структурний, проєктувальний, узагальнювальний, процесуальний). Обґрунтовано критерії та показники оцінювання компетентності викладачів з розроблення та використання SMART-комплексів.
Description
Вища освіта. Методика.
Keywords
SMART-комплекс навчальних дисциплін, інформаційно-комунікаційні технології, інформаційно-освітнє середовище, педагог, компетентність викладачів з розроблення SMARTкомплексів навчальних дисциплін, SMART-complex of academic disciplines, information and communication technologies, information and educational environment, teacher, competence of pedagogical workers in the development of academic disciplines` SMART-complexes
Citation
Гуржій А. М. Забезпечення якості підготовки кваліфікованих робітників з використанням SMART-комплексів навчальних дисциплін./А. М. Гуржій, В. О. Радкевич, М. А. Пригодій // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць. – 2021. – Вип. 60. – С.30-38.