The Communicative Competence of Future Doctors with Different Levels of Stress Resistance

Loading...
Thumbnail Image

Authors

Budas, Iuliia
Batsylyeva, Olga
Puz, Irina
Astakhov, Volodymir
Будас, Юлія Олексіївна
Будас, Юлия Алексеевна

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

LUMEN Publishing House

Abstract

The current study presumes that future doctors’ communicative competence correlates with their stress resistance which influences their professional performance of duties. The specific aim of our research was to conduct a thorough study of the communicative competence of future doctors with different levels of stress resistance. The results have proved that the research participants with a high level of stress resistance are more communicatively competent compared to the participants with average and low-level stress resistance. Нинішнє дослідження передбачає, що комунікативна компетентність майбутніх лікарів корелює з їх стресостійкістю, що впливає на їх професійне виконання обов’язків. Конкретною метою нашого дослідження було проведення ретельного вивчення комунікативної компетентності майбутніх лікарів із різним рівнем стресостійкості. Результати довели, що учасники дослідження з високим рівнем стресостійкості є більш комунікативно компетентними порівняно з учасниками із середнім і низьким рівнем стресостійкості. Настоящее исследование предполагает, что коммуникативная компетентность будущих врачей коррелирует с их стрессоустойчивостью, которая влияет на их профессиональное исполнение обязанностей. Конкретной целью нашего исследования было тщательное изучение коммуникативной компетентности будущих врачей с разным уровнем стрессоустойчивости. Результаты показали, что участники исследования с высоким уровнем стрессоустойчивости более коммуникативно компетентны по сравнению с участниками со средним и низким уровнем стрессоустойчивости.

Description

Citation

BATSYLYEVA, Olga et al. The Communicative Competence of Future Doctors with Different Levels of Stress Resistance. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, [S.l.], v. 12, n. 1, p. 265-277, mar. 2021.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By