Show simple item record

dc.contributor.authorГладун, О. В.
dc.date.accessioned2021-05-27T11:09:30Z
dc.date.available2021-05-27T11:09:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationГладун О. В. Модель підготовки майбутнього вчителя до виховання підлітків з низьким статусом в учнівському колективі / О. В. Гладун // Наукові записки. Серія: Педагогіка і психологія : зб. наук. праць / Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. – Вінниця, 2019. – Вип. 58. – С. 63-68.uk_UA
dc.identifier.otherУДК 37.091.21:37.011.3-051+[37.091.312:37.091.212.7-026.516]-053.6
dc.identifier.otherDOI 10.31652/2415-7872-2019-58-63-68
dc.identifier.urihttps://library.vspu.net/xmlui/handle/123456789/8520
dc.descriptionОсвіта. Професійна освітаuk_UA
dc.description.abstractСтворення педагогічної моделі підготовки майбутнього вчителя до виховання підлітків з низьким статусом в учнівському колективі обумовлено необхідністю виокремлення характерних ознак та особливостей процесу моделювання, виявлення спеціальних технологій, необхідних для створення та апробації педагогічних умов, обґрунтування теоретичного підґрунтя даного процесу підготовки. В такому разі підготовка майбутнього вчителя до співпраці з низькостатусними підлітками вимагає розробки комплексу послідовних дій та етапів, що мають логічну взаємодію. Це створює сприятливе середовище для ефективної підготовки майбутніх учителів.uk_UA
dc.description.abstractThe creation of a pedagogical model for preparing a future teacher for the education of low-status teens in a student's class is due to the need to distinguish between the characteristic features and peculiarities of the modeling process, the identification of special technologies necessary for the creation and testing of pedagogical conditions, and the substantiation of the theoretical basis for this training process. In this case, the preparation of a future teacher for cooperation with low-status teenagers requires the development of a set of consistent actions and stages that have a logical interaction. This creates a favorable environment for the effective preparation of future teachers. The main problem of modeling is the establishment of cause-effect relationships that must be fully realized in real time. This allows us to distinguish the structure of the model, to build a structural and logical scheme for forming the readiness of future teachers, and to determine the mechanisms of interaction between the activities of a teacher and students, students and adolescents.Therefore, our model consists of four blocks (target, organizational and pedagogical, content-activity and evaluation-productive). To achieve the goal, we have distinguished pedagogical conditions, as well as approaches and principles. We filled the contents of the student's training and the work of a teacher with technologies, methods and forms of training. We also developed components and criteria, which determine the levels (low, medium, high).en
dc.publisherВінниця : ВДПУuk_UA
dc.subjectпедагогічна модельuk_UA
dc.subjectцільовий блокuk_UA
dc.subjectорганізаційно-педагогічний блокuk_UA
dc.subjectзмістово-діяльнісний блокuk_UA
dc.subjectоцінювально-результативний блокuk_UA
dc.subjectпедагогічний принципuk_UA
dc.subjectтехнології навчанняuk_UA
dc.subjectметоди навчанняuk_UA
dc.subjectформи навчанняuk_UA
dc.subjecta pedagogical modeluk_UA
dc.subjecta target blockuk_UA
dc.subjectan organizational-pedagogical blockuk_UA
dc.subjecta content-activity blockuk_UA
dc.subjectan evaluation-result blockuk_UA
dc.subjecta pedagogical principleuk_UA
dc.subjecta teaching technologyuk_UA
dc.subjectteaching methodsuk_UA
dc.subjectforms of traininguk_UA
dc.titleМодель підготовки майбутнього вчителя до виховання підлітків з низьким статусом в учнівському колективіuk_UA
dc.title.alternativeThe preparation model of a future teacher for the upbringing of teenagers with a low status in the student's teamuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record