• ua
    • русский
    • English
  • ua 
    • ua
    • русский
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Навчання фізики майбутніх учителів хімії і біології у педагогічних університетах

Thumbnail
View/Open
Монографія.pdf (6.731Mb)
Date
2017
Author
Сільвейстр, А.М.
Sylvester, A.M.
Metadata
Show full item record
Abstract
У монографії дається теоретико-методичне обґрунтування необхідності і доцільності оволодіння студентами нефізичних спеціальностей педагогічних університетів природничо-науковими компетентностями у процесі вивчення фізики. Під час вивчення дисципліни «Фізика» для студентів даних спеціальностей пропонується поєднання стандартного та інноваційного підходів, що ефективно буде узгоджувати фундаментальну, міждисциплінарну, практичну, прикладну та фахову спрямованість курсу. На основі проведених автором теоретико-експериментальних досліджень формулюються вимоги та практичні рекомендації щодо організації підготовки майбутніх учителів хімії і біології. Аналізуються та приводяться приклади розвитку навчально-пізнавальної діяльності студентів, а саме: мотиваційної сфери, пізнавального інтересу; природничо-наукового світогляду, мислення, здібностей та професійних компетентностей. Для наукових працівників, викладачів, студентів та вчителів шкіл.
 
В монографии дается теоретико-методическое обоснование необходимости и целесообразности овладение студентами нефизических специальностей педагогических университетов естественно-научными компетенциями в процессе изучения физики. При изучении дисциплины «Физика» для студентов данных специальностей предлагается сочетание стандартного и инновационного подходов, эффективно будет согласовывать фундаментальную, междисциплинарную, практическую, прикладную и профессиональную направленность курса. На основе проведенных автором теоретико-экспериментальных исследований формулируются требования и практические рекомендации по организации подготовки будущих учителей химии и биологии. Анализируются и приводятся примеры развития учебно-познавательной деятельности студентов, а именно: мотивационной сферы, познавательного интереса; естественнонаучного мировоззрения, мышления, способностей и профессиональных компетенций. Для научных работников, преподавателей, студентов и учителей школ.
 
The monograph provides a theoretical and methodological justification for the need and feasibility of mastering by students of non-physical specialties of pedagogical universities natural science competencies in the process of studying physics. When studying the discipline "Physics" for students of these specialties offers a combination of standard and innovative approaches that will effectively coordinate the fundamental, interdisciplinary, practical, applied and professional orientation of the course. On the basis of the theoretical and experimental researches carried out by the author requirements and practical recommendations concerning the organization of preparation of future teachers of chemistry and biology are formulated. Examples of development of students' educational and cognitive activity are analyzed and given, namely: motivational sphere, cognitive interest; natural science worldview, thinking, abilities and professional competencies. For researchers, teachers, students and school teachers.
 
URI
http://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/7416
Collections
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV