Методичні основи використання інноваційних інформаційно-цифрових технологій навчання у закладах вищої освіти: дипломна робота
Loading...
Date
Authors
Іщенко, Юлія Олексіївна
Ishchenko, Yu. O.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Вінниця: ВДПУ
Abstract
Важливим завданням використання інноваційних інформаційно-цифрових технологій у закладах вищої освіти є оптимальність, яка сприяє досягненню високих результатів за найменших витрат часу фізичних і розумових сил учасників педагогічного процесу, результативність та ефективність навчального процесу, а також розвиток інтелектуальних якостей студентів, формування активної життєвої позиції студентів. Робота складається зі вступу, трьох розділів та висновків. У першому розділі роботи проаналізовано концептуально-методологічні основи використання інноваційних інформаційно-цифрових технологій у закладах вищої освіти. У другому розділі досліджено методичні основи використання інноваційних інформаційно-цифрових технологій навчання у закладах вищої освіти. У третьому розділі проведено перевірку ефективності використання інноваційних технологій у закладах вищої освіти. Дослідження структуроване в часі, впродовж його проведення використовувалися адекватні теоретичні та емпіричні методи дослідження. У кваліфікаційній роботі доведено, що одним з реальних шляхів підвищення якості підготовки студентів на рівні вищої освіти є розробка науково обґрунтованих інноваційних науково-методологічних систем навчання, які б сприяли активізації навчальної, дослідницької діяльності студентів, підвищення ролі самостійної та індивідуальної роботи та на основі широкого впровадження в навчальний процес новітніх педагогічних та інноваційних технологій. Ефективне використання сучасних інноваційних технологій у навчальному процесі можливе лише тоді, коли відповідні технології не є певною надбудовою існуючої системи освіти, обґрунтовані та гармонійно інтегровані в цей процес, надаючи нові можливості викладачам та студентам.
An important task of using innovative information and digital technologies in higher education is the optimality that contributes to high results with the least amount of time physical and mental strength of participants in the pedagogical process, the effectiveness and efficiency of the educational process, as well as the development of intellectual qualities of students. The work consists of an introduction, three sections and conclusions. The first section of the work analyzes the conceptual and methodological foundations of the use of innovative information and digital technologies in higher education institutions. The second section explores the methodological foundations of the use of innovative information and digital learning technologies in higher education institutions. The third section examines the effectiveness of the use of innovative technologies in higher education institutions. The research is structured in time, during its carrying out adequate theoretical and empirical research methods were used. In the qualification work it is proved that one of the real ways to improve the quality of student training at the level of higher education is to develop scientifically based innovative scientific and methodological systems of education that would enhance teaching, research, increase the role of independent and individual work and through widespread implementation. in the educational process of the latest pedagogical and innovative technologies. Effective use of modern innovative technologies in the educational process is possible only when the relevant technologies are not a specific superstructure of the existing education system, justified and harmoniously integrated into this process, providing new opportunities for teachers and students.
An important task of using innovative information and digital technologies in higher education is the optimality that contributes to high results with the least amount of time physical and mental strength of participants in the pedagogical process, the effectiveness and efficiency of the educational process, as well as the development of intellectual qualities of students. The work consists of an introduction, three sections and conclusions. The first section of the work analyzes the conceptual and methodological foundations of the use of innovative information and digital technologies in higher education institutions. The second section explores the methodological foundations of the use of innovative information and digital learning technologies in higher education institutions. The third section examines the effectiveness of the use of innovative technologies in higher education institutions. The research is structured in time, during its carrying out adequate theoretical and empirical research methods were used. In the qualification work it is proved that one of the real ways to improve the quality of student training at the level of higher education is to develop scientifically based innovative scientific and methodological systems of education that would enhance teaching, research, increase the role of independent and individual work and through widespread implementation. in the educational process of the latest pedagogical and innovative technologies. Effective use of modern innovative technologies in the educational process is possible only when the relevant technologies are not a specific superstructure of the existing education system, justified and harmoniously integrated into this process, providing new opportunities for teachers and students.
Description
Математика та інформатика. Інноваційні інформаційно-цифрові технології навчання
Citation
Іщенко Ю. О. Методичні основи використання інноваційних інформаційно-цифрових технологій навчання у закладах вищої освіти: дипломна робота / Юлія Олексіївна Іщенко; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. – Вінниця, 2020. –107 с.