• ua
    • русский
    • English
  • English 
    • ua
    • русский
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Особливості розвитку пізнавального інтересу молодших школярів

Thumbnail
View/Open
Сільвейстр,КоломієцьК.pdf (317.9Kb)
Date
2019
Author
Сільвейстр, А. М.
Sіlveіstr, А. М.
Коломієць, К. О.
Kolomiets, K. O.
Metadata
Show full item record
Abstract
Розглядаються особливості розвитку пізнавального інтересу молодших школярів. З’ясовано, що пізнавальні інтереси молодших школярів проявляються у різній формі. Виникнення і розвиток пізнавального інтересу у молодших школярів традиційно пов’язують з ігровими і емоційними прийомами організації занять, доданням цікавості матеріалу, який підлягає засвоєнню. Тобто, молодших школярів, як правило, цікавлять уроки з ігровими моментами та перевагою емоційного матеріалу.
 
Рассматриваются особенности развития познавательного интереса младших школьников. Выяснено, что познавательные интересы младших школьников проявляются в разной форме. Возникновение и развитие познавательного интереса у младших школьников традиционно связывают с игровыми и эмоциональными приемами организации занятий, добавлением любопытства материала, подлежащего усвоению. То есть, младших школьников, как правило, интересуют уроки с игровыми моментами и преимуществом эмоционального материала.
 
Peculiarities of development of cognitive interest of junior schoolchildren are considered. It has been found that the cognitive interests of younger students are manifested in various forms. The emergence and development of cognitive interest in junior high school students is traditionally associated with playful and emotional methods of organizing classes, adding interest to the material to be mastered. That is, younger students are usually interested in lessons with game moments and the predominance of emotional material.
 
URI
http://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/5286
Collections
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV