• ua
    • русский
    • English
  • English 
    • ua
    • русский
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Технології навчання як засоби формування навчальної мотивації молодших школярів

Thumbnail
View/Open
Колодько1,Сільвейстр.pdf (451.4Kb)
Date
2018
Author
Колодько, С.А.
Kolodko, S.A.
Сільвейстр А. М.
Sіlveіstr, А. М.
Metadata
Show full item record
Abstract
Розглядаються технології навчання як засоби формування навчальної мотивації молодших школярів, зокрема технологічний підхід до навчання у початковій школі. З’ясовано, що у процесі формування навчальної мотивації молодших школярів можна використовувати різні освітні технології, а саме: технології створення ситуації успіху, технології рефлексивного навчання, технології диференційованого навчання, технології групової роботи, технології проблемно-діалогічного навчання та сучасні інформаційні технології навчання.
 
Рассматриваются технологии обучения как средства формирования учебной мотивации младших школьников, в частности технологический подход к обучению в начальной школе. Установлено, что в процессе формирования учебной мотивации младших школьников можно использовать различные образовательные технологии, а именно: технологии создания ситуации успеха, технологии рефлексивного обучения, технологии дифференцированного обучения, технологии групповой работы, технологии проблемно-диалогического обучения и современные информационные технологии обучения.
 
Learning technologies are considered as a means of forming the educational motivation of junior schoolchildren, in particular the technological approach to learning in primary school. It was found that in the process of forming the motivation of junior students can use different educational technologies, namely: technologies to create a situation of success, reflective learning technologies, differentiated learning technologies, group work technologies, problem-based learning technologies and modern learning technologies.
 
URI
http://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/5272
Collections
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV