• ua
    • русский
    • English
  • English 
    • ua
    • русский
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Сучасні інформаційні технології навчання у формуванні фізичних понять у процесі вивчення геометричної оптики в СЗШ

Thumbnail
View/Open
Сільв.,Рибак,Дідовик.pdf (836.6Kb)
Date
2008
Author
Сільвейстр, А.М.
Sіlveуstr, А.М.
Рибак, С.М.
Rybak, S.M.
Дідовик, М.В.
Didovyk, M.V.
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті розглядається формування фізичних понять у процесі вивчення геометричної оптики в середній загальноосвітній школі за допомогою сучасних інформаційних технологій навчання. З’ясовано, що такий урок дає потрібний ефект, коли проходить жваво і невимушено. Тому окрім комп’ютерних моделей та демонстрацій, на уроці вчитель повинен також використовувати демонстраційний експеримент і фундаментальні досліди, а також в міру й ігрові паузи.
 
В статье рассматривается формирование физических понятий в процессе изучения геометрической оптики в средней общеобразовательной школе с помощью современных информационных технологий обучения. Выяснено, что такой урок дает нужный эффект, когда проходит живо и непринужденно. Поэтому кроме компьютерных моделей и демонстраций, на уроке учитель должен использовать демонстрационный эксперимент и фундаментальные исследования, а также по мере и игровые паузы.
 
The article considers the formation of physical concepts in the study of geometric optics in secondary school with the help of modern information technology. It has been found that such a lesson has the desired effect when it is lively and relaxed. Therefore, in addition to computer models and demonstrations, the teacher should also use a demonstration experiment and fundamental experiments in the lesson, as well as moderation and game breaks.
 
URI
http://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/5002
Collections
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV