• ua
    • русский
    • English
  • English 
    • ua
    • русский
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Використання інформаційних технологій навчання при вивченні фізики в загальноосвітній середній школі

Thumbnail
View/Open
Сільвейстр,Підлубна,Шванц.pdf (305.3Kb)
Date
2003
Author
Сільвейстр, А.М.
Sіlveуstr, А.М.
Підлубна, Т.В.
Pidlubna, T.V.
Шванц, Н.В.
Schwantz, N.V.
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті розглянуто використання інформаційних технологій навчання при вивченні фізики в загальноосвітній середній школі. З’ясовано, що з використанням нових інформаційних технологій (НІТ) відкриваються широкі перспективи диференціації навчання, розвитку творчого потенціалу, пізнавальних здібностей кожного учня, вдається значно зменшити навантаження, надати навчальному процесу творчого дослідницького характеру. Це приваблює учнів, результати праці приносять їм задоволення та спонукають набувати нові знання.
 
В статье рассмотрено использование информационных технологий обучения при изучении физики в общеобразовательной средней школе. Установлено, что с использованием новых информационных технологий (НИТ) открываются широкие перспективы дифференциации обучения, развития творческого потенциала, познавательных способностей каждого ученика, удается значительно уменьшить нагрузку, предоставить учебному процессу творческого исследовательского характера. Это привлекает учащихся, результаты труда приносят им удовольствие и побуждают приобретать новые знания.
 
The article considers the use of information technology in the study of physics in secondary school. It was found that the use of new information technologies (NIT) opens wide prospects for differentiation of learning, development of creative potential, cognitive abilities of each student, it is possible to significantly reduce the load, to give the educational process a creative research character. This attracts students, the results of work bring them satisfaction and encourage them to acquire new knowledge.
 
URI
http://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/4998
Collections
  • Кафедра фізики і методики навчання фізики, астрономії

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV