Show simple item record

dc.contributor.authorСільвейстр, А.М.
dc.contributor.authorSіlveуstr, А.М.
dc.date.accessioned2020-05-05T16:50:34Z
dc.date.available2020-05-05T16:50:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationСільвейстр А.М. Використання цифрових фізичних лабораторій на заняттях з фізики у підготовці майбутніх учителів хімії і біології. / А.М. Сільвейстр. // Наукові записки. – Випуск 9 – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 1. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – С. 159-166uk_UA
dc.identifier.otherУДК [378.147.091.33:004]:53
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/4979
dc.descriptionФізика. Цифрова фізична лабораторія. Інформаційні технології.uk_UA
dc.description.abstractВ статті розглядаються питання пов’язані з використанням цифрових фізичних лабораторній на заняттях з фізики у підготовці майбутніх учителів хімії і біології. У порівнянні з традиційним обладнанням цифрові лабораторії дозволяють істотно скоротити час на організацію і проведення робіт, підвищують точність і наочність експериментів, надають великі можливості з обробки та аналізу отриманих даних. Виконання лабораторних робіт студентами за допомогою цифрової лабораторії полегшує розуміння фізичних явищ і процесів, підвищує інтерес до вивчення дисципліни «Фізика», розширює можливості дослідницької діяльності у вивченні міждисциплінарних зв’язків фізики, хімії і біології, а також спрямовує їх діяльність на використання сучасних технологій навчання.uk_UA
dc.description.abstractВ статье рассматриваются вопросы, связанные с использованием цифровых физических лабораторий на занятиях по физике в подготовке будущих учителей химии и биологии. По сравнению с традиционным оборудованием, цифровые лаборатории позволяют существенно сократить время на организацию и проведение работ, повышают точность и наглядность экспериментов, предоставляют большие возможности по обработке и анализу полученных данных. Выполнения лабораторных работ студентами с помощью цифровой лаборатории облегчает понимание физических явлений и процессов, повышает интерес к изучению дисциплины «Физика», расширяет возможности исследовательской деятельности в изучении междисциплинарных связей физики, химии и биологии, а также направляет их деятельность на использование современных технологий обучения.ru
dc.description.abstractThe article deals with the issues related with the usage of digital natural laboratories in Physics lessons for future teachers of Chemistry and Biology. Digital laboratories can significantly reduce the time and work organization compared with the traditional equipment, and they also increase the accuracy and clarity of experiments, provide great opportunities for processing and analyzing the receiving data. A digital laboratory includes the following components: a data recorder that allows to record and analyze the experimental data; a computer with the software for controlling a recorder; sensors for measuring physical variables connected with the computer. Especially valuable is the fact that this laboratory is small and mobile. Therefore it can be used both in classroom and extracurricular conditions. Using a digital laboratory for future teachers of Chemistry and Biology expands interdisciplinary connections (biochemical, biophysical, physical and chemical) and makes possible to simulate the physical, chemical and biological processes etc. To achieve the desired results, we try to use modern technologies in all kinds of activities that are practiced at universities. Regarding laboratory studies, in addition to traditional laboratory work students do interactive (computer) ones and those based on a digital laboratory. Doing laboratory work with the help of a digital lab students facilitate understanding of physical phenomena and processes, increase interest in studying the subject "Physics", expand the possibilities of research in studing the interdisciplinary connections of Physics, Chemistry and Biology, and direct their activities to the usage of modern learning technologies. Thus, this approach to teaching Physics for future teachers of Chemistry and Biology directs towards the usage of advanced technologies, the selection of effective methods of increasing the subject competence of future specialists and their competitiveness in the modern labor market.en
dc.publisherКіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.subjectдослідженняuk_UA
dc.subjectлабораторні роботиuk_UA
dc.subjectцифрова фізична лабораторіяuk_UA
dc.subjectкомп’ютерний експериментuk_UA
dc.subjectкомп’ютеризований експериментuk_UA
dc.subjectінформаційні технологіїuk_UA
dc.subjectдисципліна «Фізика»uk_UA
dc.subjectміждисциплінарні зв’язкиuk_UA
dc.subjectнавчальний процесuk_UA
dc.subjectмайбутні учителі хімії і біологіїuk_UA
dc.subjectисследованияuk_UA
dc.subjectлабораторные работыuk_UA
dc.subjectцифровая физическая лабораторияuk_UA
dc.subjectкомпьютерный экспериментuk_UA
dc.subjectкомпьютеризированный экспериментuk_UA
dc.subjectинформационные технологииuk_UA
dc.subjectдисциплина «Физика»uk_UA
dc.subjectмеждисциплинарные связиuk_UA
dc.subjectучебный процессuk_UA
dc.subjectбудущие учителя химии и биологииuk_UA
dc.subjectresearch labsuk_UA
dc.subjectdigital physical laboratoryuk_UA
dc.subjectcomputer experimentuk_UA
dc.subjectcomputerized experimentuk_UA
dc.subjectinformation technologiesuk_UA
dc.subjectdiscipline «Physics»uk_UA
dc.subjectinterdisciplinary communicationuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.subjectfuture teachers of chemistry and biologyuk_UA
dc.titleВикористання цифрових фізичних лабораторій на заняттях з фізики у підготовці майбутніх учителів хімії і біологіїuk_UA
dc.title.alternativeИспользование цифровых физических лабораторий на занятиях по физике в подготовке будущих учителей химии и биологииuk_UA
dc.title.alternativeThe use of digital physics laboratories in physics classes in the training of future teachers of chemistry and biologyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record