Show simple item record

dc.contributor.authorЛебедєва, Н. А.
dc.contributor.authorЛебедева, Н. А.
dc.contributor.authorШахов, В. В.
dc.contributor.authorШахов, В. І.
dc.contributor.authorLebedieva, N. A.
dc.contributor.authorShakhov, V. V.
dc.contributor.authorShakhov, V. I.
dc.date.accessioned2020-03-10T20:59:09Z
dc.date.available2020-03-10T20:59:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationVolodymyr Shakhov, Vladyslav Shakhov, Natalia Lebedieva. A model of prospective psychologists’ professional development at a university./ Sustainable education as a way of bringing people together-multiple stories from Europe : monograpfia / Spoleczna akademia nauk. № 83. – Lodz-Warszawa, 2018. –– P. 203-214.uk_UA
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/4947
dc.description.abstractIn order to study the process of a future psychologist’s professional development which has a peculiar structure, content and qualitative characteristics, it is extremely important within the frame work of targeted developmental programs to create a particular model of a psychologist’s professional development, which creates a structural and indicative basis for the development of psychological support for the professional development of a student psychologist. While developing the model of professional development of a psychologist, we take into account the following methodological and psychological positions: Firstly, the modeling of the professional development of a psychologist cannot be considered outside of the educational and professional activities, without taking into account the relationship and interaction of personality and activity. Secondly, the model of professional development reflects only the basic components, serving as a mark in the study of the dynamics of the psychologist professional and personal development at various stages. Thirdly, modeling of the professional development of a psychologist makes it possible to develop on its basis a model of psychological support. uk_UA
dc.description.abstractДля вивчення процесу професійного розвитку майбутнього психолога, який має своєрідну структуру, зміст та якісні характеристики, надзвичайно важливим у рамках роботи цільових програм розвитку є створення конкретної моделі професійного розвитку психолога, яка створює структурну структуру та орієнтовна основа для розвитку психологічної підтримки професійного розвитку студента-психолога.
dc.description.abstractДля изучения процесса профессионального развития будущего психолога, имеющего своеобразную структуру, содержание и качественные характеристики, крайне важно в рамках целевых программ развития создать конкретную модель профессионального развития психолога, которая создает структурную структуру. и индикативная основа для развития психологической поддержки профессионального развития студента-психолога.
dc.publisherLodz-Warszawauk_UA
dc.subjectпрофесійна самосвідомість психологаuk_UA
dc.subjectструктурні компоненти самосвідомості професійного психолога: когнітивна, мотиваційна, емоційнаuk_UA
dc.subjectмодель професійного розвитку психологаuk_UA
dc.subjectпрофессиональное самосознание психологаuk_UA
dc.subjectструктурные составляющие самосознания профессионального психолога: когнитивная, мотивационная, эмоциональнаяuk_UA
dc.subjectмодель профессионального развития психологаuk_UA
dc.subjectprofessional self-consciousness of a psychologistuk_UA
dc.subjectstructural components of professional psychologist’s self-consciousness: cognitive, motivational, emotionaluk_UA
dc.subjectmodel of professional development of a psychologistuk_UA
dc.titleA model of prospective psychologists’ professional development at a university.uk_UA
dc.title.alternativeМодель професійного розвитку майбутніх психологів в університеті.uk_UA
dc.title.alternativeМодель профессионального развития будущих психологов в университете.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record