Дизайн у системі професійної підготовки майбутніх учителів технологій
View/ Open
Date
2018Author
Казьмірчук, Н. С.
Казьмирчук, Н. С.
Kazmirchuk, N. S.
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті розкрито сутність методологічних аспектів дизайн-освіти та дизайнпідходу в технологічній освіті; порушено проблему впровадження дизайнув систему вищої
освіти та дизайн-освіти в загальноосвітній школі. Розкрито передумови та визначено
вимоги щодо підготовки майбутніх учителів технологій до дизайнерської, проектної
діяльності на уроках трудового навчання. Визначено важливість вивчення майбутніми
вчителями технологій проблем взаємозв’язку внутрішнього змісту та зовнішньої форми
тектонічних об’єктів, формоутворюючих і гармонізуючих елементів композиції,
особливостей типологічного та асоціативного формоутворення. Наголошено на впливі
дизайнерських методів і засобів пізнання на формування дизайнерського мислення учнів,
важливими компонентами якого є конструктивне та аналітичне мислення. На основі аналізу
навчальних програм трудового навчання та технологій, що широким спектром охоплюють
різні види діяльності, у тому числі і проектну, на підставі чого їх можна вважати
пропедевтикою дизайнерської діяльності, визначено їх можливості для формування в учнів
знань з основ дизайну. Зазначено, що дизайн, крім власне художнього конструювання,
передбачає практично весь комплекс проблем, пов’язаних зі створенням предметного
середовища проживання і важливих в освітньому та виховному плані. В статье раскрыта сущность методологических аспектов дизайн-образования и
дизайна подхода в технологической образовании; поднята проблема внедрения дизайнув
систему высшего образования и дизайн-образования в общеобразовательной школе.
Раскрыто предпосылки и определены требования по подготовке будущих учителей
технологий к дизайнерской, проектной деятельности на уроках трудового обучения.
Определены важность изучения будущими учителями технологий проблем взаимосвязи
внутреннего содержания и внешней формы тектонических объектов, формообразующих и
гармонизирующих элементов композиции, особенностей типологического и
ассоциативного формообразования. Отмечено воздействии дизайнерских методов и
средств познания на формирование дизайнерского мышления учащихся, важными
компонентами которого являются конструктивное и аналитическое мышление. На основе
анализа учебных программ трудового обучения и технологий, широким спектром
охватывают различные виды деятельности, в том числе и проектную, на основании чего их
можно считать пропедевтикой дизайнерской деятельности, определены их возможности
для формирования у учащихся знаний по основам дизайна. Отмечено, что дизайн, кроме
собственно художественного конструирования, предусматривает практически весь
комплекс проблем, связанных с созданием предметного среды и важных в образовательном
и воспитательном плане. The essence of methodological aspects of design-education and design-approach in
technological education is disclosed in the article; the problem of introducing design into the
system of higher education and design-education in a secondary school has been raised. The
prerequisites are defined and the requirements for the training of future technology teachers for
the design and project activity at the lessons of labor training are defined. The importance of
studying by future teachers of technologies of the problems of the interconnection of the internal
content and the external form of tectonic objects, forming and harmonizing elements of the
composition, features of typological and associative shaping is determined. The influence of
design methods and means of cognition on the formation of designer thinking of students, the
important components of which is constructive and analytical thinking, is emphasized. On the
basis of the analysis of training programs of labor training and technologies that cover a wide range
of different activities, including the design, on the basis of which they can be considered a
propaedeutic designer activity, their ability to form students knowledge of the foundations of
design. It is noted that the design, in addition to the actual artistic design, implies virtually the
whole complex of problems related to the creation of the subject environment of residence and
important in the educational and educational plan.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Дидактичні можливості інформаційно-комунікаційних технологій у графічній підготовці майбутніх учителів трудового навчання та технологій з дизайну костюма
Бабійчук, І. М.; Бабийчук, И.Н.; Babiychuk, I.M.; Гудима, О.О.; Гудыма, Е.А.; Gudima, O.O.; Марущак, О.В.; Maruschak, O.V. (Вінниця: ТОВ «Меркьюрі Поділля», 2018)У статті обґрунтовано дидактичні можливості інформаційно-комунікаційних технологій у графічній підготовці майбутніх учителів трудового навчання та технологій з дизайну костюма; наведено приклади завдань з формування графічних ... -
Опорні знання школярів для сприйняття ландшафтного дизайну
Іванчук, А. В.; Иванчук, А. В.; Ivanchuk, A. V.; Прибиш, О. С.; Прыбыш, А. С.; Pribish, O. S.; Шевцова, Л. О.; Шевцова, Л. А.; Shevtsova, L. O. (Вінниця: ПП Балюк І. Б., 2019)У статті систематизовано навчальний матеріал для формування опорних знань школярів з основ ландшафтного дизайну та запропоновано алгоритм їх вивчення школярами -
Формування у майбутніх учителів трудового навчання та технологій професійної компетентності з основ дизайн-проектування швейних виробів
Марущак, О. В.; Marushchak, O. V.; Бойчук, С. О.; Бойчук, С. А.; Boychuk, S. O.; Магдич, Я. І.; Магдич, Я. И.; Magdich, Ya. I. (Вінниця: ПП Балюк І. Б., 2019)У статті визначено концептуальні положення, принципи формування у майбутніх учителів трудового навчання та технологій професійної компетентності з основ дизайн-проектування швейних виробів з художньо-образним спрямуванням; ...