Інтеграція формальної та неформальної освіти в розвитку ключових компетентностей здобувачів повної загальної середньої освіти

Loading...
Thumbnail Image

Date

Authors

Бельдій, Алла Олександрівна
Волошина, Оксана Василівна
Сарнавська, Інна Володимирівна

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

У статті розкриті особливості інтеграції формальної та неформальної освіти в розвитку ключових компетентностей здобувачів повної загальної середньої освіти. Визначено конвергенцію формальної і неформальної освіти як процес інтеграції й наближення формальних і неформальних підходів до навчання, що спрямований на створення більш гнучкої, всеосяжної та адаптивної освітньої системи, яка поєднує найкращі практики обох форм навчання. Представлено визначення формальної, неформальної та інформальної освіти на законодавчому рівні, їх характеристика у працях науковців. Проаналізовані особливості неформальної освіти: дискретність, гнучкість, індивідуальний підхід, практична спрямованість, результативність, демократичний стиль спілкування. Окреслено напрями та види інтеграції формальної та неформальної освіти: на рівні змісту освіти з окремого предмета, на рівні міжпредметних зв’язків, на рівні інформаційноосвітнього середовища. Подана класифікація формату навчання за способом використання віртуального простору (офлайн і онлайн навчання), за витраченим часом (короткотермінові да довготермінові). Акцентовано увагу на важливій ролі формування іншомовної комунікативної компетентності сучасної молоді. Охарактеризовані форми навчання іноземній мові в контексті неформальної освіти. Описані такі методи неформальної освіти: майстер-класи і семінари, курси і тренінги, вебінари й онлайн-курси, групи за інтересами, літні школи і табори, самоосвіта, робота над проєктами, волонтерство та громадська діяльність, екскурсії і подорожі з освітньою метою. Окреслена специфіка формування іншомовної комунікативної компетентності здобувачів середньої освіти в приватних закладах. Визначено нові ролі суб’єктів освітнього процесу у процесі організації неформальної освіти (здобувачів повної середньої освіти і учителів).

Description

Педагогіка.

Citation

Бельдій А.О., Волошина О.В., Сарнавська І.В. (2024). Інтеграція формальної та неформальної освіти в розвитку ключових компетентностей здобувачів повної загальної середньої освіти. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»), 12(46), 124-136. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-12(46)-113-123

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By