Ознаки креативності майбутнього педагога як особистісної категорії

Loading...
Thumbnail Image

Date

Authors

Фрицюк, В. А.

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Вінниця : Друк плюс

Abstract

У статті досліджуються ознаки креативності майбутнього педагога як важливої особистісної категорії, що визначає здатність до творчості та є основою для професійної самореалізації. Наголошено на необхідності розвитку креативності в умовах сучасної педагогічної освіти, яка має відповідати запитам суспільства на формування творчих, самостійних та інноваційних фахівців. У роботі проаналізовано різні підходи до розуміння поняття «креативність», зокрема у психологічній, філософській, педагогічній та акмеологічній літературі. На основі теоретичного аналізу визначено основні ознаки креативності як особистісної категорії. До них віднесено: інтелектуально-творчу ініціативу, здатність до виходу за межі стандартних завдань і вимог, широту категоризації, асоціативне мислення, швидкість, гнучкість та оригінальність. Окремо акцентується увага на динамізмі мислення як механізмі творчого розвитку особистості.
The article examines the characteristics of creativity of a future teacher as an important personal category that determines the ability to be creative and is the basis for professional self-realization. The need to develop creativity in the conditions of modern pedagogical education is emphasized, which should meet the needs of society for the formation of creative, independent and innovative specialists. The work analyzes various approaches to understanding the concept of "creativity", in particular in psychological, philosophical, pedagogical and acmeological literature. Based on theoretical analysis, the main characteristics of creativity as a personal category are determined. These include: intellectual and creative initiative, the ability to go beyond standard tasks and requirements, breadth of categorization, associative thinking, speed, flexibility and originality. Special attention is paid to the dynamism of thinking as a mechanism for creative development of the individual.

Description

Педагогіка.Професійна освіта

Citation

Фрицюк В. А. Ознаки креативності майбутнього педагога як особистісної категорії // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць. Вінниця : Друк плюс, 2025. Вип. 4. С. 176–186

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By