Оптимізація організації і методики проведення уроків фізичної культури засобами баскетболу

Loading...
Thumbnail Image

Date

Authors

Сушко, Руслана
Бабюк, Денис

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Вінниця: ТОВ «ТВОРИ»

Abstract

Сучасні запити модернізації освітнього процесу стимулюють творчий пошук вчителів фізичної культури до впровадження інноваційних форм і методів навчання та виховання, удосконалення організаційно-методичних підходів до проведення уроків. Фізичне та психічне здоров’я здобувачів середньої освіти в умовах інтенсифікованої перенасиченості процесу підготовки школярів у сукупності з проблемами, пов’язаними з воєнним станом, вимагають коректних змін і ретельного вивчення відповідного кола питань, а відтак, фахового аналізу організації та проведення уроків фізичної культури. Мета дослідження – визначити сучасні організаційно-методичні аспекти викладання уроків фізичної культури засобами баскетболу на основі вивчення наявного досвіду вчителів. Матеріал і методи дослідження. Науковий пошук здійснювався на основі таких методів: аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, даних мережі Інтернет; анкетування; математичне обчислення. Результати дослідження. На основі проведеного анкетування 14 вчителів фізичної культури з міста Києва та області виявлено ставлення фахівців до низки дискусійних питань. З’ясовано сучасні особливості організації та проведення уроків фізичної культури засобами баскетболу. Встановлено, що в очному навчанні перевагу цілісному та методу навчання по частинах віддали 42,9 % опитаних, ігровому і змагальному – 35 %, словесні і наочні методи отримали по 21,4 % голосів, варіант «поєдную і застосовую всі вище перераховані» обрали 64,3 %. Щодо вибору методів з урахуванням можливостей дистанційного формату суттєву перевагу надано словесним (57,1 %) та наочним (71,4 %), а 50 % вчителів зазначили під час власної професійної діяльності застосування цілісного та методу навчання по частинах. Висновки. Опираючись на думки зазначених спеціалістів, зумовлений досвідом їх роботи, констатуємо, що баскетбол у школах необхідно викладати в очному форматі, використовувати різноманітні інноваційні підходи та методичні технології, відповідні онлайн/офлайн навчанню. Існує наявна потреба покращення матеріально-технічної бази, що дозволить оптимізувати процес опанування вправ техніко-тактичної спрямованості гри баскетбол та сприятиме всебічному гармонійному розвитку особистості.
Modern demands of modernization of the educational process stimulate the creative quest of physical education teachers to introduce innovative forms and methods of teaching and learning, improve organizational and methodological approaches to giving lessons. The physical and mental health of secondary education students in the context of intensified oversaturation of the process of training students, together with the problems associated with martial law, require correct changes and careful study of the relevant range of issues, and therefore, professional analysis of the organization and teaching of physical education lessons. The purpose of the study is to identify modern organizational and methodological aspects of teaching physical education lessons using basketball based on the study of existing teachers’ experience. Materials and methods. The research was conducted using the following methods: analysis and synthesis of scientific and methodological literature, data from the Internet; surveys; and mathematical calculations. Results. Based on a survey of 14 physical education teachers from the city of Kyiv and the region, the attitude of specialists to a number of controversial issues was revealed. The modern peculiarities of organizing and teaching physical education lessons using basketball were found out. The study revealed that in face-to-face learning, 42.9 % of respondents preferred a holistic and part-based teaching method, while 35 % favored game-based and competitive approaches. Verbal and visual methods each received 21.4 % of the votes, and 64.3 % chose the option "combine and apply all of the above." Regarding the choice of methods in the context of remote learning, significant preference was given to verbal (57.1 %) and visual (71.4 %) methods, while 50 % of teachers reported using holistic and part-based methods in their professional activities. Conclusions. Based on the opinions of these specialists, due to their work experience, we state that basketball in schools should be taught in a full-time format, using a variety of innovative approaches and methodological technologies that are appropriate for online/offline learning. There is a need to improve the material and technical base, which will optimize the mastery of technical and tactical exercises of the game of basketball and promote the comprehensive harmonious development of the individual.

Description

Фізичне виховання і спорт. Теорія і методика спорту

Citation

Сучасні запити модернізації освітнього процесу стимулюють творчий пошук вчителів фізичної культури до впровадження інноваційних форм і методів навчання та виховання, удосконалення організаційно-методичних підходів до проведення уроків. Фізичне та психічне здоров’я здобувачів середньої освіти в умовах інтенсифікованої перенасиченості процесу підготовки школярів у сукупності з проблемами, пов’язаними з воєнним станом, вимагають коректних змін і ретельного вивчення відповідного кола питань, а відтак, фахового аналізу організації та проведення уроків фізичної культури. Мета дослідження – визначити сучасні організаційно-методичні аспекти викладання уроків фізичної культури засобами баскетболу на основі вивчення наявного досвіду вчителів. Матеріал і методи дослідження. Науковий пошук здійснювався на основі таких методів: аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, даних мережі Інтернет; анкетування; математичне обчислення. Результати дослідження. На основі проведеного анкетування 14 вчителів фізичної культури з міста Києва та області виявлено ставлення фахівців до низки дискусійних питань. З’ясовано сучасні особливості організації та проведення уроків фізичної культури засобами баскетболу. Встановлено, що в очному навчанні перевагу цілісному та методу навчання по частинах віддали 42,9 % опитаних, ігровому і змагальному – 35 %, словесні і наочні методи отримали по 21,4 % голосів, варіант «поєдную і застосовую всі вище перераховані» обрали 64,3 %. Щодо вибору методів з урахуванням можливостей дистанційного формату суттєву перевагу надано словесним (57,1 %) та наочним (71,4 %), а 50 % вчителів зазначили під час власної професійної діяльності застосування цілісного та методу навчання по частинах. Висновки. Опираючись на думки зазначених спеціалістів, зумовлений досвідом їх роботи, констатуємо, що баскетбол у школах необхідно викладати в очному форматі, використовувати різноманітні інноваційні підходи та методичні технології, відповідні онлайн/офлайн навчанню. Існує наявна потреба покращення матеріально-технічної бази, що дозволить оптимізувати процес опанування вправ техніко-тактичної спрямованості гри баскетбол та сприятиме всебічному гармонійному розвитку особистості.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By