Vocational schooling in the Volyn voivodeship in the interwar period
Loading...
Date
Authors
Mazurok, R.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Вінниця : ВДПУ
Abstract
The purpose of the study is to analyse the main features of the functioning of vocational schools in the Volyn Voivodeship in the interwar period. The research methodology is based on the principles of historicism, scientificity, objectivity and systematicity. The study used both general scientific and special methods: historical and systematic, statistical, analysis, synthesis, and generalisation. The scientific novelty lies in the comprehensive study and analysis of the work of vocational schools, the use of statistical information that allows to reveal the regional specifics of the activities of vocational schools and courses, an attempt to prove how the development of vocational education depended on the socio-economic conditions of the region. Conclusions. The organisation and functioning of vocational education in the Volyn Voivodeship can be observed to have a number of peculiarities that were determined by the historical past of the region. The most popular in Volyn were agricultural, commercial, and craft institutions, vocational supplementary schools and courses of professional improvement. The interwar period saw an increase in women's vocational schools, which was due to various public organisations. However, there were many problems: a lack of school premises, a perception that gymnasium education was more prestigious, and the difficult socio- economic situation in the region.
8. Мета дослідження полягає в аналізі основних особливостей функціонування професійних закладів освіти у Волинському воєводстві в міжвоєнний період. Методологія дослідження базується на принципах історизму, науковості, об’єктивності та системності. Під час проведення дослідження використані як загальнонаукові, так і спеціальні методи: історико-системний, статистичний, аналізу, синтезу, узагальнення. Наукова новизна полягає в комплексному дослідженні та аналізі роботи професійних навчальних закладів, залучено статистичну інформацію,що дає змогу розкрити регіональну специфіку діяльності фахових шкіл та курсів, здійснено спробу довести, яким чином розвиток професійного шкільництва залежав від соціально-економічних умов регіону. Висновки. В організації та функціонуванні професійної освіти на території Волинського воєводства можна побачити низку особливостей, які були зумовлені історичним минулим регіону. Найбільшою популярністю на Волині користувалися сільськогосподарські, торгові, ремісничі заклади, професійні доповнюючі школи, а також курси професійного вдосконалення. У міжвоєнний період спостерігається збільшення жіночих професійних шкіл, що було заслугою різних громадських організацій. Однак існувало чимало проблем: нестача шкільних приміщень, побутувала думка про більшу престижність гімназійної освіти, складна соціально-економічна ситуація регіону.
8. Мета дослідження полягає в аналізі основних особливостей функціонування професійних закладів освіти у Волинському воєводстві в міжвоєнний період. Методологія дослідження базується на принципах історизму, науковості, об’єктивності та системності. Під час проведення дослідження використані як загальнонаукові, так і спеціальні методи: історико-системний, статистичний, аналізу, синтезу, узагальнення. Наукова новизна полягає в комплексному дослідженні та аналізі роботи професійних навчальних закладів, залучено статистичну інформацію,що дає змогу розкрити регіональну специфіку діяльності фахових шкіл та курсів, здійснено спробу довести, яким чином розвиток професійного шкільництва залежав від соціально-економічних умов регіону. Висновки. В організації та функціонуванні професійної освіти на території Волинського воєводства можна побачити низку особливостей, які були зумовлені історичним минулим регіону. Найбільшою популярністю на Волині користувалися сільськогосподарські, торгові, ремісничі заклади, професійні доповнюючі школи, а також курси професійного вдосконалення. У міжвоєнний період спостерігається збільшення жіночих професійних шкіл, що було заслугою різних громадських організацій. Однак існувало чимало проблем: нестача шкільних приміщень, побутувала думка про більшу престижність гімназійної освіти, складна соціально-економічна ситуація регіону.
Description
Історія. Історія України. Волинське воєводство. Професійні школи. 1921-1939 рр.
Citation
Mazurok R. Vocational schooling in the Volyn voivodeship in the interwar period // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Історія : збірник наукових праць / ред. кол.: О. А. Мельничук (гол. ред.), Ю. Зінько (заступ. гол. ред.), А. Войнаровський (відповід. секретар) та ін.; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. Вінниця : ВДПУ, 2025. Вип. 53. С. 68-73. DOI: https://doi.org/10.31652/2411-2143-2025-53-68-73