Механізм наступності формування понять у навчанні технологій у професійній і вищій школі
Loading...
Date
Authors
Івацко Т. С.
Цвілик С. Д.
Цвілик Р. О.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Вінниця: ТОВ «Меркьюрі-Поділля»
Abstract
В статті розглядається проблема наступності формування понять під час навчання дисциплін загальної і професійної підготовки вчителя трудового навчання та технологій у вищих закладах освіти. Встановлено, що забезпечити наступність у змісті можливо через формування наскрізних понять під час навчання технічних дисциплін на різних етапах навчання.
The article deals with the problem of the continuity of the formation of concepts during the training of general and vocational training of the teacher of labor education and technology in higher education institutions. It is established that ensuring continuity in the content is possible through the formation of cross-cutting concepts during the training of technical disciplines at different stages of training.
The article deals with the problem of the continuity of the formation of concepts during the training of general and vocational training of the teacher of labor education and technology in higher education institutions. It is established that ensuring continuity in the content is possible through the formation of cross-cutting concepts during the training of technical disciplines at different stages of training.
Description
Образотворче мистецтво. Технології.
Citation
Івацко Т. С. Механізм наступності формування понять у навчанні технологій у професійній і вищій школі. Проєктування змісту і технологій художньо-графічної підготовки та художньо-творчої діяльності здобувачів вищої освіти (студентів) і молодих учених. 2025. Вип. 4. С. 81–89.