Вивчення астрономії в закладах професійної (професійнотехнічної) освіти з використанням технології доповненої реальності

Loading...
Thumbnail Image

Date

Authors

Моклюк, Ольга
Моклюк, Микола

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Вінниця : Твори

Abstract

У статті охарактеризовано доцільність та необхідність використання технології доповненої реальності в освітньому процесі закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Описано можливості та особливості вивчення астрономії з використанням технології доповненої реальності. Розглянуто мобільні додатки, застосунки з технологією доповненої реальності для вивчення астрономії в закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
Teaching the astronomy in secondary education institutions in Ukraine in recent years has been carried out mainly within the framework of integrated courses. This approach is well known and well developed in the world educational practice. Thus, in a number of countries of the world, the fundamentals of astronomy are studied within the framework of the “Science” subject, which, along with the integrated courses of “Physics and astronomy” and “Natural sciences”, is being introduced today into the educational process in a number of secondary education institutions in Ukraine. Taking into account that the teaching of integrated courses of the natural cycle of academic disciplines for Ukrainian teachers is a kind of challenge, it is necessary to conduct a detailed analysis of the best world experience in this area.

Description

Астрономія. Дослідження космосу

Citation

Моклюк О. Вивчення астрономії в закладах професійної (професійнотехнічної) освіти з використанням технології доповненої реальності / Ольга Моклюк, Микола Моклюк / Астрономія і сьогодення: матеріали 11-ї Всеукраїнської наукової конференції, 12 квітня 2023 р., Вінниця / ред.: В. Ф. Заболотний, О. В. Мозговий. – Вінниця: ТВОРИ, 2023. – С. 215-220.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By