Кафедра дошкільної освіти

Permanent URI for this collectionhttps://library.vspu.net/items/5cb95d1b-20e6-4e0a-a1da-fd8d69b303d5

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 16
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування творчої активності молодших школярів засобами інтерактивних технологій
    (Вінниця, 2020) Бондар, Ю. В.; Бондарь, Ю. В.; Bondar, Y. V.
    У статті представлено особливості формування творчої активності молодших школярів засобами інтерактивних технологій під час вивчення різних навчальних дисциплін. Розкрито сутність поняття «творча активність». Визначено педагогічні умови активізації пізнавальної діяльності учнів. Виокремлено якості, що характеризують творчу особистість. Увага зосереджена на інтерактивних технологіях, які є «потужним двигуном», який здатен активізувати творчі ресурси дитини. Надано трактування поняття «інтерактивне навчання», яке розглядається як активна форма організації пізнавальної діяльності, учасники якої є ініціативними та діяльними суб’єктами навчального процесу. Представлено головні правила організації інтерактивного навчання. Окреслено прийоми розподілу навчального матеріалу на змістові блоки та визначені інтерактивні технології, які найбільш доречні на певному етапі уроку. Запропоновано практичні методи використання інтерактивних технологій під час вивчення різних навчальних дисциплін початкової школи. Наведено різноманітні завдання творчого характеру, які з успіхом можна реалізувати під час урочної форми організації навчання. Зосереджено увагу на використанні гри для розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів. Особлива увага зосереджена на творчих інтерактивних іграх, у процесі яких учні розкривають свої здібності і таланти. Зроблено висновок, що використання інтерактивних технологій сприяє самостійній діяльності учнів, навчає роботі з різними джерелами інформації, розвиває їхню творчу активність
  • Thumbnail Image
    Item
    Використання опорних конспектів із метою активізації пізнавальної активності студентів
    (Чернігів, 2018) Пахальчук, Н.О.; Pakhalchuk, N.O.; Грошовенко, О.П.; Hryhorovych, О.Р.
    в статті висвітлюються особливості використання опорних конспектів у підготовці фахівців у закладі вищої освіти
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток творчої особистості молодшого школяра з використанням дискусійних інтерактивних технологій навчання
    (Polska : Europejska platforma naukowa, 2020) Бондар, Ю.В.; Бондарь, Ю.В.; Bondar, Y.V.
    У статті висвітлено особливості творчого розвитку молодших школярів засобами дискусійних інтерактивних технологій навчання. Зокрема, обґрунтовано сутність поняття «дискусія». Розглянуто технології опрацювання дискусійних питань. Звернуто увагу на правила культури ведення учнями дискусії. Наголошено на необхідності використання дискусійних інтерактивних технології у навчальному процесі
  • Thumbnail Image
    Item
    Шляхи формування творчих здібностей молодших школярів на адаптаційно-ігровому етапі навчання російської мови
    (Запоріжжя : КПУ, 2019) Лапшина, І.М.; Лапшина, И.Н.; Lapshyna, І.М.
    Стаття присвячена визначенню ефективних шляхів формування творчих здібностей молодших школярів на адаптаційно-ігровому етапі навчання. Автор представляє сучасні підходи до реалізації мети і завдань навчання російській мові учнів других класів установ загальної середньої освіти з навчанням російською мовою, з огляду на особливості адаптаційно-ігрового циклу. Зазначає, що проблема формування творчих можливостей молодших школярів на уроках галузі літературно-мовної освіти є актуальною як для педагогічної науки, так і практики початкової освіти. Разом з тим, специфічний період початкової освіти, що орієнтується на успішну адаптацію і соціалізацію учнів до умов шкільного навчання, передбачає використання специфічних засобів для розвитку інтелектуальних можливостей дітей семирічного віку. Тому вимагають уточнення шляху розвитку творчих здібностей школярів на уроках мови та читання, оскільки саме вони формують основи комунікативної діяльності, в складі якої повинен бути присутнім творчий компонент (формулювання, редагування, уточнення висловлювання з орієнтуванням на рівень мовного досвіду співрозмовника). Реалізація інтегрованого підходу до планування уроків мови та читання відкриває нові шляхи творчого розвитку учнів, наприклад організації літературно-мовної творчої діяльності школярів; залучення їх до театрально-мовленнєвої діяльності на матеріалі вивчених на уроках літературних творів; використання творів образотворчого мистецтва для самостійного створення учнями оригінальних мовних продуктів. Коментар до шляхів формування творчих здібностей учнів других класів підготовлений за матеріалами варіативного підручника І. Лапшин, Н. Зорьки «Російська мова і читання. 2 клас »(2019). Автор обґрунтовує результативність представленої системи інтегрованих завдань мовного і літературного змісту для творчого розвитку молодших школярів
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості організації мовно-літературної освіти на адаптаційно-ігровому етапі навчання учнів других класів
    (Старобільськ: ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 2019) Лапшина, І.М.; Лапшина, И.М.; Lapshyna, I. M.
    У статті розкрито особливості організації мовної і літературної освіти школярів на адаптаційно-ігровому етапі навчання. Розкрито особливості інтегрованого підходу до планування мовно-літературної освіти, схарактеризовано специфічні прийоми задля формування і розвитку комунікативної та літературної компетентностей учнів других класів, подано дидактичні матеріали до уроків російської мови і читання у варіативному підручнику для другого класу. Розкрито потенціал діяльнісного підходу до мовно-літературної освіти учнів з урахуванням провідної мети вивчення мови народу національної меншини – формування мовної особистості
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток творчого потенціалу учнів молодшого шкільного віку на уроках української мови
    (Вінниця : ТОВ «Твори», 2019) Бондар, Ю.В.; Бондарь, Ю.В.; Bondar, Y.V.
    У статті розглядаються питання використання інтерактивних форм та методів навчання на уроках української мови для розвитку мовленнєвих здібностей, комунікативної компетенції, творчого потенціалу учнів початкової школи
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтерактивна гра як інструмент розвитку творчих здібностей молодших школярів
    (Запоріжжя : МЦНД, 2019) Бондар, Ю.В.; Бондарь, Ю.В.; Bondar, Y.V.
    У статті розкриваються особливості інтерактивних ігор, окреслюються організаційно-педагогічні умови їх використання у навчальному процесі з метою розвитку творчих здібностей молодших школярів
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтерактивні технології колективно-групового навчання як засіб творчого розвитку молодших школярів
    (European Scientific Platform NGO, 2019) Бондар, Ю.В.; Бондарь, Ю.В.; Bondar, Y.V.
    У статті розкриваються особливості використання інтерактивних технологій колективно-групового навчання в початковій школі як засобу творчого розвитку молодшого школярів
  • Thumbnail Image
    Item
    Шляхи формування пізнавальної самостійності молодших школярів на уроках математики
    (Херсон, 2019) Хом’юк, І.В.; Хомюк, И.В.; Khomyuk, I.V.; Родюк, Н.Ю.; Rodiuk, N.Yu.; Хом’юк, В.В.; Хомюк, В.В.; Khomyuk, V.V.
    У статті розглянуто підходи щодо формування пізнавальної самостійності молодших школярів на уроках математики. Пізнавальна самостійність розглядається як якість особистості, яка спроможна без сторонньої допомоги отримувати знання, опановувати способи діяльності та розв’язувати пізнавальні завдання. Презентовано цікаві методи та прийомів роботи з молодшими школярами на уроках математики. З’ясовано, що формуванню пізнавальної самостійності молодших школярів на уроках математики суттєвим чином сприяє використання комплексних задач. Запропоновано та проілюстровано класифікацію завдань для формування пізнавальної самостійності молодших школярів
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток здатності діяти «в думці» у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку: аспект наступності
    (Херсон, 2019) Кривошея, Т.М.; Kryvosheia, Т.М.
    В статті обґрунтовано важливість розвитку у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку здатності діяти «в думці» як базису для успішної навчальної діяльності; описано структурні компоненти, види, етапи та рівні розвитку здатності діяти «в думці»; визначено основне коло завдань для розвитку здатності діяти у внутрішньому плані; акцентовано увагу на формуванні у дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку здатності швидко переключатися з наочно-образного до словесно-логічного мислення і навпаки, що сприяє взаємодії і координації роботи між обома півкулями головного мозку – лівою і правою, на основі чого відбувається швидше засвоєння інформації та інтенсивно здійснюється розумовий розвиток особистості