Кафедра дошкільної освіти

Permanent URI for this collectionhttps://library.vspu.net/items/5cb95d1b-20e6-4e0a-a1da-fd8d69b303d5

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Item
    Екологічна освіта та виховання дошкільників як пріоритетний напрям розвитку культури європейського суспільства
    (2023) Карук, І. В.
    Стаття присвячена одній із актуальних проблем сучасної освіти – екологічне виховання дітей дошкільного віку. Саме в цей період закладаються основи екологічної свідомості, екологічної культури, що впливають на поведінку та діяльність людини у природі. Необхідність екологічного виховання зумовлена наявністю світової екологічної кризи, причина якої криється у практичній діяльності людини. Проблема організації навчання дітей дошкільного віку в закладах дошкільної освіти в країнах Європи, спрямована на розвиток вмінь і навичок природоохоронного спрямування. Педагоги ці завдання вирішують в процесі цілеспрямованого розвитку мислення дитини та формування екологічної свідомості в них. Основою екологічної свідомості є розуміння зв’язків і відносин, що існують у природі, і ролі людини в них та вміння розуміти й любити природне довкілля. Стаття порушує питання екологічної освіти та виховання дошкільників як пріоритетного напряму розвитку культури європейського суспільства. На основі вивчення європейського досвіду встановлено, що традиційні форми, методи та прийоми роботи з дітьми під ознайомлення їх з природним довкіллям є малоефективними. Педагогам варто застосовувати активні форми пізнання навколишнього світу. Метою статті є дослідження європейського досвіду щодо формування екологічної культури в дітей та його впровадження в закладах дошкільної освіти України. Також у статті описано проєкт Project: 101085524 – EcoEdEU – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH «Ecological education of preschool and primary school children: a European approach», мета якого опанування студентами теоретико-методичних основи організації процесу екологічного виховання дошкільників та молодших школярів на основі Європейського досвіду. Впровадження європейського досвіду в закладах дошкільної освіти, щодо формування екологічної культури позитивно впливатиме на розвиток дитини як особистості.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості розвитку дослідницької активності у дітей дошкільного віку
    (Bordeauх: ОР «Plateforme scientifique europeenne», 2019) Карук, І.В.; Karuk, I.V.
    Актуальною проблемою сучасної освіти є пошук ефективних шляхів виховання та розвитку креативної, ініціативної особистості, здатної до реалізації свого творчого потенціалу і дослідницької активності в різних видах діяльності. Дослідницька активність дитини проявляється як внутрішнє прагнення, що породжує дослідницька поведінка. Вона створює умови для того, щоб психічний розвиток дитини спочатку розгорталася як процес саморозвитку
  • Thumbnail Image
    Item
    Організація експериментально-дослідницької діяльності дітей у закладі дошкільної освіти
    (Geneve, Suisse Plateforme scientifique europeenne, 2019) Карук, І.В.; Кaruk, I.V.
    Сучасний етап розвитку українського суспільства вимагає кардинальних змін у сфері освітньої політики. Дитяче експериментування виступає сьогодні найбільш активною формою дослідницької діяльності в дошкільному віці, яке розглядається як практична діяльність спрямована на пізнання властивостей, якостей предметів і матеріалів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Організації групової діяльності дітей у закладах дошкільної освіти: практикум
    (Вінниця, 2021) Колеснік, К.А.; Колесник, Е.А.; Kolesnik, К.А.
    У практикумі зазначено основні теоретичні питання навчальної дисципліни «Організації групової діяльності в закладах дошкільної освіти», які допоможуть ретельно підготуватись до практичних занять, опрацювати рекомендовану літературу, організувати самостійну роботу та підготовку до контролю рівня засвоєння знань та навичок. У додатках наведені зразки-орієнтири до різних групових видів діяльності дітей дошкільного віку, які допоможуть майбутнім вихователям ЗДО методично правильно організовувати групову діяльність дошкільників під час проходження педагогічної практики
  • Thumbnail Image
    Item
    Development of search and research activity of preschool children during the use of the technology "Еducational trip"
    (Batumi, Georgia: Publishing House “Kalmosani”, 2018) Karuk, I.V.; Карук, І.В.; Карук, И.В.
    The article deals with the issues of introducing the "Educational journey" technology into the pedagogical process of pre-school educational institutions, and the needs of modern preschool education in specialists capable of using this technology in professional activities. The educational technology proposed, "Educational Travel", defines its essence, principles, tasks, requirements and stages of activity with children of preschool age (propaedeutic, preparatory, work with the route sheet and protection). It is traced and justified the difference of educational travel as a pedagogical technology (it has its own features and provides collision of preschool children with a real or virtual problem, activization of research activities of children) from classes and excursions