Кафедра дошкільної освіти

Permanent URI for this collectionhttps://library.vspu.net/items/5cb95d1b-20e6-4e0a-a1da-fd8d69b303d5

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 187
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості розвитку дослідницької активності у дітей дошкільного віку
    (Bordeauх: ОР «Plateforme scientifique europeenne», 2019) Карук, І.В.; Karuk, I.V.
    Актуальною проблемою сучасної освіти є пошук ефективних шляхів виховання та розвитку креативної, ініціативної особистості, здатної до реалізації свого творчого потенціалу і дослідницької активності в різних видах діяльності. Дослідницька активність дитини проявляється як внутрішнє прагнення, що породжує дослідницька поведінка. Вона створює умови для того, щоб психічний розвиток дитини спочатку розгорталася як процес саморозвитку
  • Thumbnail Image
    Item
    Організація експериментально-дослідницької діяльності дітей у закладі дошкільної освіти
    (Geneve, Suisse Plateforme scientifique europeenne, 2019) Карук, І.В.; Кaruk, I.V.
    Сучасний етап розвитку українського суспільства вимагає кардинальних змін у сфері освітньої політики. Дитяче експериментування виступає сьогодні найбільш активною формою дослідницької діяльності в дошкільному віці, яке розглядається як практична діяльність спрямована на пізнання властивостей, якостей предметів і матеріалів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Виховний вплив дорослих на формування мовленнєво-мовної та лінгвістичної готовності дошкільників до навчання в школі: теоретичний аспект
    (2019) Зданевич, Л.; Крутій, К.; Zdanevych, L.; Kruty, К.
    У статті проаналізовано зміст підготовки дітей у закладах дошкільної освіти щодо проблеми формування у майбутніх школярів мовленнєво-мовної та лінгвістичної готовності до навчання. Визначено, що під спеціальною готовністю до навчання в школі розуміється готовність до засвоєння освітньої програми з певних дисциплін, яка передбачає сукупність специфічних знань, умінь і навичок (ЗУНів) або передумов оволодіння ними. З’ясовано специфіку і умови формування мовленнєво-мовної та лінгвістичної готовності дошкільнят до навчання в школі. Визначено, що лінгвістичний розвиток пов’язаний як з підготовкою до навчання грамоти, так і відбувається у нерозривній єдності з розвитком мовлення впродовж усього дошкільного дитинства, а не тільки в старшому віці; сприяє вихованню інтересу до явищ мови, розвиває мовленнєво-мовні та лінгвістичні здібності дитини. Спираючись на суб’єктно-діяльнісний підхід, припущено, що ядром моделі мовленнєво-мовного та лінгвістичного розвитку є динамічна структура співпереживань взаємин дитини і найближчого соціокультурного оточення, які разом складають різні дитячо-дорослі спільноти (насамперед, дитячо-батьківську і дитячо-педагогічну), які прагнуть до досягнення рівня колективного суб’єкта. Взаємопов’язаний комплекс зазначених суб’єктів здійснює системоутворювальну, опосередковану і компенсаторну функції щодо різних біосоціокультурних впливів на дитяче мовлення. Такий підхід до проблеми дає змогу подолати принцип безпосередності у вивченні різних біосоціокультурних чинників мовленнєво-мовного та лінгвістичного розвитку дитини. Аналіз досліджень розвитку мовлення дітей дошкільного віку, зокрема, щоденникових записів, допоміг виявити умовний еталон норми засвоєння дитиною дошкільного віку рідної мови. Сформулювало висновки щодо сучасних уявлень про онтогенез мовлення дошкільника. Доведено, що сенсорний інформаційний комплекс становлять слухові, візуальні й тактильні образи, які, доповнюючи, підсилюючи один одного, збільшують кількість корисних сигналів, розширюють мовленнєвий простір, що, зі свого боку, сприяє обмеженню варіантів при виборі адекватного мовленнєвого зразка під час сприймання, розпізнавання та усвідомлення усного мовлення. На засвоєння дітьми елементів системи мови впливають основні чинники, а саме: залежність від простоти або складності мовного явища і ступеня його комунікативної значущості. Визначено, що «мовленнєво-мовна та лінгвістична готовність до навчання в школі» – це цілісне утворення, представлене сукупністю особистісно-цільового, змістовного і процесуального компонентів, які дають можливість дошкільнику ефективно виконувати в школі функцію суб’єкта навчальної діяльності. Зроблено висновок про те, що формування мовленнєво-мовної та лінгвістичної готовності дошкільників до навчання в школі розглядається крізь призму її взаємозв’язків із компонентами зовнішньої і внутрішньої структур освітнього процесу в закладі дошкільної освіти. Є сенс запровадження більш широкого вжитку терміну «лінгвістичний розвиток дошкільників» у комплексних освітніх програмах
  • Thumbnail Image
    Item
    Comparative Analysis of the Effectiveness of Polish and Ukrainian Basic Training Programs in Physical Education for 9-10-year-old Pupils
    (Universal Journal of Educational Research, 2019) Kruty, К.; Mozolev, О.; Khmara, М.; Shorobura, І.; Bloshchynskyi, І.; Prontenko, К.; Polishchuk, О.; Zdanevych, L.; Крутій, К.; Мозолев, О.; Хмара, М.; Шоробура, І.; Блощинський, І.; Пронтенко, К.; Поліщук, О.; Зданевич, Л.; Крутий, Е.; Мозолев, А.; Хмара, М.; Шоробура, И.; Блощинский, И.; Пронтенко, К.; Полищук, А.; Зданевич, Л.
    The article examines the influence of physical education classes conducted on the basis of Polish and Ukrainian basic training programs on the level of physical fitness and physical development of pupils in secondary schools aged 9-10 years. The main features of the Polish and Ukrainian basic training programs are revealed, a comparative analysis of the advantages and disadvantages of each program has been performed. The study involved 132 pupils of 4 forms of three schools in Khmelnytskyi (Ukraine), who were divided into control (CG) and experimental (EG) groups. CG pupils (n=67) were engaged in sports activities in accordance with the requirements of the Ukrainian basic training program in physical education, pupils of EG (n=65) – in accordance with the requirements of the Polish basic training program. The level of physical fitness of pupils was determined by the exercises that characterize different physical qualities and physical development – by the indices: power, speed, speed-power, endurance, agility. According to the results of the conducted researches it is established that indicators of physical development of EG and CG pupils have a steady tendency for improvement during the study period, which testifies to the effectiveness of both Polish and Ukrainian basic training programs in physical education
  • Thumbnail Image
    Item
    E-Learning Methods in Students’ Education
    (International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering, 2019) Kruty, К.; Zdanevych, L.; Demianenko, О.; Pakhalchuk, N.; Perminova, L.; Garachkovska, О.; Крутій, К.; Зданевич, Л.; Дем'яненко, О.; Пахальчук, Н.; Пермінова, Л.; Гарачковська, О.; Крутий, Е.; Зданевич, Л.; Демьяненко, О.; Перминова, Л.; Пахальчук, Н.; Гарачковская, О.
    The rhythm of modern life and the widespread dissemination of digital technology leads us to the need to review traditional education systems. Opportunities for realizing the potential inherent in electronic training systems are revealed only if they are used. Expanding the range of educational materials used due to the possibility of multimedia tools allows improving the quality and speed of assimilation of the material. The possibilities of e-learning using multimedia technologies increase the visibility and attractiveness of educational content. Also, these technologies make it possible to demonstrate in the educational process such material that previously due to its nature (complexity, high cost, inaccessibility) could not be widely used Effective use of the opportunities provided by the Internet allows you to implement incredibly flexible and adaptive training programs. The student’s access to educational material at any convenient time from any convenient point allows the formation of the most effective curriculum program, which increases the digestibility of educational material
  • Thumbnail Image
    Item
    Технології оцінювання в початковій школі в контексті реформування сучасної освіти в Україні
    (Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, 2019) Мацнєва, Катерина Миколаївна; Мацнева, Е.Н.
    У роботі розкрито потреби сучасної початкової школи у нових засобах оцінювання освітніх результатів у контексті нового Держстандарту початкової освіти, висвітлено досвід оцінювання молодших школярів у зарубіжних країнах, наведено результати обстеження сучасних вчителів початкової школи на предмет використання ними оцінних технологій. У методичній пропозиції розкрито механізми запровадження технології формувального оцінювання з І по ІV клас, запропоновано алгоритми оцінної діяльності вчителя, його діяльності з підготовки співпраці у плані оцінювання з учнями. Акцентовано увагу на труднощах, які можуть виникнути у процесі переходу на нову технологію оцінювання, та способах їх подолання.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток творчих здібностей молодших школярів у процесі навчання
    (Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, 2019) Кльоц, Юлія Павлівна; Клёц, Ю.П.; Klets, Y.P.
    У роботі розкрито здібності до творчості як об’єкт наукового психолого-педагогічного дослідження. Висвітлено теорію і методику розвитку творчих здібностей дітей у сучасних педагогічних дослідженнях. Здійснено діагностику творчих здібностей сучасних учнів початкових класів. Представлено методику розвитку творчості молодших школярів на предметах мовного циклу, у процесі навчання математики та під час опанування молодшими школярами мистецтв.
  • Thumbnail Image
    Item
    Соціально обдарований студент як суб’єкт волонтерської діяльності
    (Дніпро: НБК, 2017) Демченко, О.; Демченко, Е.П.; Demchenko, О.Р.; Пилипенко, Я.Р.; Pilipenko, Ya.R.
    У статті розглядається поняття «волонтерська діяльності» «обдарованість». Описується про те, що у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського за підтримки ректорату було започатковано соціальний проект «Школа Волонтерства», який став громадським осередком благочинності
  • Thumbnail Image
    Item
    Використання філософського діалогу у формуванні навичок демократичого спілкування майбутніх педагогів
    (Інноваційна педагогіка, 2019) Демченко, О.; Лимар, Ю.Ю.; Турчина, І.С.; Демченко, Е.П.; Турчина, И.С.; Demchenko, О.Р.; Limar, Y. V.; Tyrchuna, I.S.
    Стаття присвячена актуальній проблемі вдосконалення форм організації освітнього процесу майбутніх педагогів. Обґрунтовано необхідність формування навичок демократичного спілкування майбутніх педагогів в умовах демократизації освіти. Показано сутність філософського діалогу, методика якого детально описана у працях Guro Hansen Helskog (Норвегія), як методу розвитку навичок демократичного спілкування майбутніх педагогів. Алгоритм його проведення був презентований викладачам українських закладів вищої педагогічної освіти в межах міжнародного проєкту «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Норвегії, Україні та Палестині». Наведено приклади використання філософських вправ у процесі фахової підготовки майбутніх педагогів спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» та 013 «Початкова освіта» на практичних заняттях із педагогічних дисциплін у межах роботи над проєктом. Представлено методичні особливості використання філософських вправ під час лекційних і практичних занять із педагогічних дисциплін в українських закладах вищої освіти: алгоритм їх проведення є лише основою і має бути творчо екстрапольований у науково-методичний контекст дисципліни, коли вносяться невеликі методичні зміни відповідно до її специфіки та завдань конкретної теми; сформульовані для обговорення питання повинні бути не суто філософськими, а філософсько-педагогічними, оскільки будь-яке питання про виховання й навчання, про педагогічні факти має філософське підґрунтя, відповідь на нього потребує пошуку фундаментальних причин, відповідної аргументації й обґрунтування; філософські вправи можна використовувати на лекціях як засіб мотивації навчально-пізнавальної діяльності студентів – на початку, підбиття підсумків – наприкінці; використання філософських вправ більш ефективне на практичних заняттях із педагогічних дисциплін як спосіб розвитку навичок демократичного спілкування студентів, здатності студентів використовувати теоретичні положення, що виносяться на обговорення, під час розв’язання проблемних/ суперечливих питань. На основі аналізу спостережень за роботою студентів і аналізу рефлексивних нотаток доведено ефективність використання філософських вправ для формування навичок демократичного спілкування майбутніх педагогів
  • Thumbnail Image
    Item
    Штучний інтелект як інноваційний засіб спілкування педагогів закладів дошкільної освіти з батьками та громадськістю
    (Вінниця: КВНЗ ВАНО, 2018) Король, А.В.; Korol, A.V.
    У посібнику представлені сучасні дистанційно-інтерактивні форми співпраці педагогів, батьків та громадськості з використанням штучного інтелекту для оптимізації та підвищення результативності освітнього та корекційно-розвиткового процесів в закладах дошкільної освіти. Для педагогів та керівників закладів дошкільної освіти, студентів педагогічних вузів