Training of the future teacher to implement the principles of partnership pedagogy
View/ Open
Date
2018Author
Любчак, Людмила
Lyubchak, Lyudmila
Дабіжа, Людмила
Dabizha, Lyudmila
Metadata
Show full item recordAbstract
The article is dedicated to studying the problem of readiness of future teachers to implement the principles of partnership in the conditions of the New Ukrainian School. It substantiates the need to use active learning methods in the training of future teachers of a new formation. The use of interactive technologies and pedagogical skills competitions in this context is being considered Стаття присвячена з’ясуванню стану готовності майбутніх педагогів до реалізації принципів партнерства в умовах «Нової української школи». В ній обгрунтовується необхідність використання методів активного навчання в процесі підготовки майбутніх педагогів нової формації. Розглядається використання у цьому контексті інтерактивних технологій та конкурсів педагогічної майстерності Статья посвящена изучению проблемы готовности будущих педагогов к реализации принципов партнерства в условиях «Новой украинской школы». В ней обосновывается необходимость использования методов активного обучения в процессе подготовки будущих педагогов новой формации. Рассматривается использование в этом контексте интерактивных технологий и конкурсов педагогического мастерства