Show simple item record

dc.contributor.authorШевченко, Л. С.
dc.contributor.authorСорочан, М. П.
dc.contributor.authorShevchenko, L. S.
dc.contributor.authorSorochan, M. P.
dc.date.accessioned2021-12-16T13:26:29Z
dc.date.available2021-12-16T13:26:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citation5. Шевченко Л. С. Підготовка майбутніх вихователів до інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти / Л. С. Шевченко, М. П. Сорочан // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць. – 2021. – Вип. 60. – С.440-450. - DOI: 10.31652/2412-1142-2021-60-440-450uk_UA
dc.identifier.otherУДК 378.016:[373.2:376]
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/9418
dc.descriptionВища освіта. Інклюзивне навчання.uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано особливості підготовки майбутніх вихователів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, зроблено висновок, що педагогічні умови формування готовності майбутніх вихователів до інклюзивного навчання у педагогічних закладах вищої освіти забезпечуються під час: формування інклюзивної компетентності майбутніх вихователів; наскрізного застосування інноваційних технологій у процесі викладання дисциплін професійної та практичної підготовки; розроблення та впровадження тренінгової програми «Формування готовності до організації навчання дітей із особливими освітніми потребами». Сформульовано визначення інклюзивної компетентності, яку ми трактуємо як інтегративну суб’єктно особистісну характеристику, що характеризує здатність вихователів здійснювати професійні функції в процесі інклюзивного навчання гарантуючи рівні можливості для кожної дитини в одержанні дошкільної освіти, визначаючи освітні потреби дітей з особливими освітніми потребами і проектуючи інклюзивне освітнє середовище для їхнього онтогенезу і проліферації. Обґрунтовано, що важливими складовими педагогічних умов підготовки майбутніх вихователів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання в поєднанні з відповідним чином сформованим освітнім середовищем педагогічного закладу вищої освіти є: цілеспрямоване проектування освітнього процесу на основі моделі підготовки майбутніх вихователів до інклюзивного навчання, що включає в якості основних структурних блоків цільовий, змістовно- процесуальний і діагностичний, а в якості значущих компонентів готовності – мотиваційно- ціннісний, діяльнісний та рефлексивно-оціночний; сприйнятливість до мінливих вимог стейкхолдерів до складових професійної компетентності випускників при безумовному виконанні вимог освітніх стандартів; орієнтація на ідеї і положення особистісно-орієнтованого, системного, інтегративного підходів, які складають основу компетентнісного підходу.uk_UA
dc.description.abstractThe article analyzes for preparing future educators for professional activities in inclusive education in preschool education, concludes that the pedagogical conditions for the formation of readiness of future educators for inclusive education in higher education are provided during: the formation of inclusive competence of future educators; end-to-end application of innovative technologies in the process of teaching disciplines of professional and practical training; development and implementation of the training program «Formation of readiness for the organization of education of children with special educational needs». The definition of inclusive competence is formulated, which we interpret as an integrative subject-personal characteristic that characterizes the ability of educators to perform professional functions in the process of inclusive education, guaranteeing equal opportunities for every child in preschool education, identifying educational needs of children with special educational needs and designing inclusive education. environment for their ontogenesis and proliferation. It is substantiated that important components of pedagogical conditions of preparation of future educators for professional activity in the conditions of inclusive education in combination with appropriately formed educational environment of pedagogical institution of higher education are: purposeful designing of educational process on the basis of model of preparation of future educators for inclusive education, structural blocks target, content-procedural and diagnostic, and as significant components of readiness - motivational-value, activity and reflexive- evaluative; susceptibility to changing requirements of stakeholders to the components of professional competence of graduates with unconditional compliance with the requirements of educational standards; focus on the ideas and provisions of personality-oriented, systematic, integrative approaches, which form the basis of the competency approach.en
dc.subjectпедагогічні умовиuk_UA
dc.subjectмайбутні вихователіuk_UA
dc.subjectінклюзивне навчанняuk_UA
dc.subjectінноваційні технологіїuk_UA
dc.subjectpedagogical conditionsuk_UA
dc.subjectfuture educatorsuk_UA
dc.subjectinclusive educationuk_UA
dc.subjectinnovative technologiesuk_UA
dc.titleПідготовка майбутніх вихователів до інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти.uk_UA
dc.title.alternativePreparation of future educators for inclusive education in preschool education institutions.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record