• ua
    • русский
    • English
  • English 
    • ua
    • русский
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Моніторингові дослідження інтеграції змісту навчання основ виробництва учнів професійної школи

Thumbnail
View/Open
Цвілик,Кабаков,Слободяник.pdf (663.0Kb)
Date
2019
Author
Цвілик, С. Д.
Цвилык, С. Д.
Tsvilik, S. D.
Кабаков, Є. І.
Кабаков, Е. И.
Kabakov, YE. I.
Слободяник, Р. Л.
Слободянык, Р. Л.
Slobodyanyk, R. L.
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті розглядаються моніторингові дослідження інтеграції змісту навчання основ виробництва учнів професійної школи. Встановлено, що найбільш важливими і ефективними напрямами інтеграції в навчанні основ виробництва є здійснення єдиного підходу до формування наукових понять, вивчення законів і теорій та узгодженість діяльності викладачів суміжних предметів під час навчання різних дисциплін.
 
В статье рассматриваются мониторинговые исследования интеграции содержания обучения основам производства учеников профессиональной школы. Установлено, что наиболее важными и эффективными направлениями интеграции в обучении основам производства является осуществление единого подхода к формированию научных понятий, изучение законов и теорий и согласованность деятельности преподавателей смежных предметов при обучении различным дисциплинам.
 
The article deals with monitoring studies of the integration of the content of teaching the basics of production of vocational school students. It is established that the most important and effective directions of integration in the teaching of the basics of production are the implementation of a unified approach to the formation of scientific concepts, the study of laws and theories, and the coherence of the activities of teachers of related subjects while teaching different disciplines.
 
URI
http://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/4679
Collections
  • Кафедра образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV