Show simple item record

dc.contributor.authorHaluziak, V. M.
dc.contributor.authorГалузяк, В. М.
dc.contributor.authorKholkovska, I. L.
dc.contributor.authorХолковська, І. Л.
dc.date.accessioned2019-08-27T09:45:32Z
dc.date.available2019-08-27T09:45:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationHaluziak V. Authority of educator: essence, structure, forming stages / V. Haluziak, I. Kholkovska // Pedagogika Rodziny. – Łódź : Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, 2019. – № 9 (1). – S. 17-32.uk_UA
dc.identifier.issn2543‐862X
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/4554
dc.descriptionПедагогіка. Авторитет вихователяuk_UA
dc.description.abstractIn the article on the basis of analysis of the different approaches to the understanding of essence of pedagogical authority, the structure, types, principles and stages of forming of authority of a class teacher as an organizer and coordinator of educating process are determined. The authority of an educator is explained as relatively steady emotionally-valued attitude of students toward a teacher in which in some degree trust, respect and admiration are combined. The analysis of quality distinctions between sympathy and respect has led to the determination of two types of pedagogical authority, one of which is based on mainly liking and gratitude, the other is based on respect and confession.uk_UA
dc.description.abstractУ статті на основі аналізу різних підходів до розуміння сутності педагогічного авторитету визначено структуру, типи, принципи і етапи формування авторитету вихователя як організатора і координатора виховного процесу. Авторитет вихователя розглядається як відносно стійке емоційно-ціннісне ставлення учнів до вчителя, в якому у певному співвідношенні поєднуються почуття симпатії, довіри, поваги і захоплення. Аналіз якісних відмінностей між почуттями симпатії і поваги дав підстави для виокремлення двох типів педагогічного авторитету, перший з яких ґрунтується переважно на симпатії та вдячності, інший – на повазі та визнанні.uk_UA
dc.description.abstractВ статье на основе анализа различных подходов к пониманию сущности педагогического авторитета определена структура, типы, принципы и этапы формирования авторитета воспитателя как организатора и координатора воспитательного процесса. Авторитет воспитателя рассматривается как относительно устойчивое эмоционально-ценностное отношение учеников к учителю, в котором в определенном соотношении сочетаются чувства симпатии, доверия, уважения и восхищения. Анализ качественных различий между чувствами симпатии и уважения позволил выделить два типа педагогического авторитета, один из которых основывается преимущественно на симпатии и благодарности, другой - на уважении и признании.ru
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherŁódź : Wydawnictwo Społecznej Akademii Naukuk_UA
dc.subjectauthorityuk_UA
dc.subjectpedagogical authorityuk_UA
dc.subjectsympathyuk_UA
dc.subjectrespectuk_UA
dc.subjectpoweruk_UA
dc.subjectstructure of authorityuk_UA
dc.subjectprinciples of forming of pedagogical authorityuk_UA
dc.subjectавторитетuk_UA
dc.subjectпедагогічний авторитетuk_UA
dc.subjectсимпатіяuk_UA
dc.subjectповагаuk_UA
dc.subjectвладаuk_UA
dc.subjectструктура авторитетуuk_UA
dc.subjectпринципи формування педагогічного авторитетуuk_UA
dc.subjectавторитетuk_UA
dc.subjectпедагогический авторитетuk_UA
dc.subjectсимпатияuk_UA
dc.subjectуважениеuk_UA
dc.subjectвластьuk_UA
dc.subjectструктура авторитетаuk_UA
dc.subjectпринципы формирования педагогического авторитетаuk_UA
dc.titleAuthority of educator: essence, structure, forming stagesuk_UA
dc.title.alternativeАвторитет вихователя: сутність, структура, етапи формуванняuk_UA
dc.title.alternativeАвторитет воспитателя : сущность, структура, этапы формированияuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record