• ua
    • русский
    • English
  • English 
    • ua
    • русский
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Метод десятинних матриць як чинник інтегративного підходу до навчання технологій учнів профільної школи

Thumbnail
View/Open
3 Р.Л. Слободяник.pdf (437.9Kb)
Date
2019
Author
Гаркушевський, В. С.
Гаркушевский, В. С.
Garkushevsky, V. S.
Цвілик, С. Д.
Цвилык, С. Д.
Tsvilik, S. D.
Слободяник, Р. Л.
Slobodyanyk, R. L.
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті йдеться про метод десятинних матриць, який полягає у пошуку нових технічних рішень на основі аналізу взаємозв’язків досліджуваного технічного об'єкта та евристичних прийомів. Визначено, що цей метод може бути корисним на початковому етапі технологічної підготовки до інноваційної професійної діяльності, тому що дозволяє спочатку опанувати обмежену кількість евристичних прийомів, яку потім можна розширювати.
 
В статье говорится о методе десятинных матриц, который состоит в поиске новых технических решений на основе анализа взаимосвязей исследуемого технического объекта и эвристических приемов. Определено, что этот метод может быть полезным на начальном этапе технологической подготовки к инновационной профессиональной деятельности, так как позволяет сначала овладеть ограниченное количество эвристических приемов, которую затем можно расширять.
 
The article discusses the method of decimal matrices, the essence of which is displayed in the search for new technical solutions based on an analysis of the relationships of the technical object under study and heuristic techniques. It is determined that this method can be useful at the initial stage of technological preparation for innovative professional activity, as it allows you to first master a limited number of heuristic techniques, which can be further expanded.
 
URI
http://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/4260
Collections
  • Кафедра образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV