• ua
    • русский
    • English
  • English 
    • ua
    • русский
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Кафедра образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ефективність модульної системи організації профільного навчання швейної справи в старшій школі

Thumbnail
View/Open
5 ЛЮЛЬКО.pdf (703.4Kb)
Date
2018
Author
Цвілик, С. Д.
Цвилык, С. Д.
Tsvilik, S. D.
Люлько, Н. М.
Lyulko, N. M.
Пухлик, Л. Ю.
Пухлык, Л. Ю.
Pukhlik, L. Yu.
Metadata
Show full item record
Abstract
В статті розглядаються проблеми організації модульного навчання швейної справи в старшій школі. Встановлено, що модульна програма складається з окремих модулів і враховує: цільове призначення інформаційного матеріалу; сполучення комплексних інтегруючих і часткових дидактичних цілей; повноту навчального матеріалу в модулях; відносну самостійність елементів модуля; реалізацію зворотного зв'язку; оптимальну передачу інформаційного і методичного матеріалу вчителя учневі.
 
В статье рассматриваются проблемы организации модульного обучения швейному делу в старшей школе. Установлено, что модульная программа состоит из отдельных модулей и учитывает: целевое назначение информационного материала; сообщения комплексных интегрирующих и частных дидактических целей; полноту учебного материала в модулях; относительную самостоятельность элементов модуля реализацию обратной связи; оптимальную передачу информационного и методического материала учителя ученику.
 
The article deals with the problems of the organization of modular training in the sewing business at an elementary school. It is established that the modular program consists of separate modules and takes into account: the purpose of the information material; combination of complex integrating and partial didactic goals; completeness of educational material in modules; relative independence of module elements; feedback implementation; optimal transfer of informational and methodical material of the teacher to the student.
 
URI
http://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/4213
Collections
  • Кафедра образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV