Кафедра педагогіки і освітнього менеджменту
Permanent URI for this communityhttps://library.vspu.net/items/e4485521-7196-4e71-9a89-de26bb11985c
Browse
14 results
Search Results
Item Особистісно-професійне становлення педагога: андрагогічний вимір(Вінниця : «Твори», 2021) Лазаренко, Н. І.; Lazarenko, N. I.; Лук’янова, Л. Б.; Lukianova, L. B.; Акімова, О. В.; Akimova, O. V.; Аніщенко, О. В.; Anishchenko, O. V.; Бурлака, Н. І.; Burlaka, N. I.; Волошина, О. В.; Voloshyna, O. V.; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.; Гапчук, Я. А.; Hapchuk, Ya. A.; Губіна, С. І.; Hubina, S. I.; Давидюк, М. О.; Davydiuk, M. O.; Дернова, М. Г.; Dernova, M. H.; Калюжна, Т. Г.; Kaliuzhna, T. H.; Коваль, М. С.; Koval, M. S.; Московчук, О. С.; Moskovchuk, O. S.; Піддячий, В. М.; Piddiachyi, V. M.; Радомський, І. П.; Radomskyi, I. P.; Самко, А. М.; Samko, A. M.; Сапогов, М. В.; Sapohov, M. V.; Столяренко, Олена; Столяренко, Оксана; Троцький, Р. С.; Trotskyi, R. S.; Фрицюк, В. А.; Frytsiuk, V. A.; Холковська, І. Л.; Holkovs'ka, I. L.; Шаманська, О. І.; Shamanska, O. I.; Шахов, В. І.; Shakhov, V. I.; Шахов, В. В.; Shakhov, V. V.; Stoliarenko, Oksana; Stoliarenko, OlenaУ монографії розглядаються важливі аспекти особистісно-професійного становлення педагога: особистісної самореалізації, розвитку особистісно-професійної зрілості, професійної самосвідомості, формування соціальної, комунікативної й естетичної компетентності, готовності до роботи в інклюзивному освітньому середовищі та ін. Висвітлено європейський досвід взаємодії суб’єктів освітнього процесу та використання електронного навчання у професійній підготовці педагогічних працівників. Особлива увага приділяється андрагогічному виміру становлення педагога: проаналізовано зарубіжні системи підготовки педагогічного персоналу для освіти дорослих і досвід підготовки андрагогів в Україні; розкрито андрагогічні засади професійного становлення та особливості формування андрагогічної компетентності викладачів закладів післядипломної педагогічної освіти; з’ясовано нормативно-правове забезпечення розвитку андрагогічної компетентності викладачів та основи підготовки андрагогів до проєктної діяльності.Item Педагогічні умови підготовки майбутнього вчителя як суб’єкта інноваційної діяльності: методичні рекомендації(Вінниця : «Твори», 2021) Холковська, І. Л.; Холковская, И. Л.; Kholkovska, I. L.; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.; Бережанська, Н. А.; Бережанская, Н. А.; Berezhanska, N. A.У методичних рекомендаціях розглядаються тенденції розвитку загальної освіти і пов’язані з ними нові вимоги до підготовки педагогічних фахівців, з’ясовується специфіка інноваційної діяльності в сучасній школі. Розкрито структуру, критерії і показники інноваційного потенціалу вчителя як суб’єкта інноваційної діяльності. Визначено педагогічні умови підготовки майбутніх учителів до впровадження інновацій у професійну діяльність.Item Профілактика конфліктності в педагогічному колективі: методичні рекомендації(Вінниця : «Твори», 2021) Холковська, І. Л.; Холковская, И. Л.; Kholkovska, I. L.; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.; Паранюк, А. О.; Paraniuk, A. O.У методичних рекомендаціях розкриваються засади профілактики конфліктності у педагогічному колективі. Розглядаються особливості, причини, типи та функції педагогічних конфліктів, шляхи їх попередження і розв’язання.Item Формування спрямованості майбутніх педагогів на творчу самореалізацію у професійній діяльності(Вінниця : Твори, 2020) Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.; Холковська, І. Л.; Холковская, И. Л.; Kholkovska, I. L.Визначено педагогічні шляхи формування спрямованості майбутніх педагогів на творчу самореалізацію у професійній діяльності. З’ясовано, що формування спрямованості майбутніх учителів на творчу самореалізацію у професійній діяльності потребує гуманізації та діалогізації стосунків у системі «студент – викладач», застосування педагогічних форм і методів, які забезпечують суб’єктну позицію студентів в освітньому процесі, стимулювання самоосвіти студентів через їх включення у дослідницько-пошукову діяльність, а також реорганізації педагогіч¬ної практики на засадах особистісно орієнтованого підходу.Item The teacher’s authority as the factor of personal influence on students(Warszawa: Wydawca: Sp. z o.o. «Diamond trading tour», 2015) Haluzyak, V.M.; Галузяк, В. М.; Holkovs'ka, I.L.; Холковська, І. Л.; Холковская, И. Л.The article defines the essence and types of authority as a factor of the teacher's personal impact on students. Authority is viewed as a relatively stable emotional-value attitude of students to the teacher. An analysis of the qualitative differences between feelings of sympathy and respect provided grounds for identifying two types of pedagogical authority, the first of which is based mainly on sympathy, the second on respect.Item Особистісно-професійне становлення майбутнього педагога : монографія(Вінниця : Твори, 2020) Акімова, О. В.; Акимова, О. В.; Akimova, O.; Галузяк, В. М.; Haluziak, V.; Волошина, О. В.; Voloshyna, O.; Губіна, С. І.; Губина, С. И.; Hubina, S.; Давидюк, М. О.; Davydiuk, M.; Дембіцька, С. В.; Дембицкая, С. В.; Dembitska, S.; Кобилянський, О. В.; Кобылянский, А. В.; Kobylianskyi, O.; Кравець, О. М.; Кравец, А. Н.; Мельник, І. М.; Мельник, И. Н.; Melnyk, I.; Мудрак, Л. Ю.; Mudrak, L.; Наливайко, О. Б.; Nalyvaiko, O.; Подуфалова, К. Ю.; Podufalova, K.; Сапогов, В. А.; Sapohov, V.; Sapohov, M.; Сапогов М. В.; Столяренко, О. В.; Столяренко, О. В.; Stoliarenko, O.; Stoliarenko, O.; Фрицюк, В. А.; Frytsiuk, V.; Холковська, І. Л.; Холковская, И. Л.; Kholkovska, I.; Шахов, В. І.; Шахов, В. И.; Shakhov, V. I.; Шахов, В. В.; Shakhov, V.У монографії аналізуються різні аспекти проблеми особистісно-професійного становлення майбутнього педагога: формування професійної самосвідомості, професійної ідентичності, професійної відповідальності, професійно-педагогічної компетентності, педагогічної майстерності, спрямованості на творчу самореалізацію у професійній діяльності, готовності до професійного саморозвитку та ін. Розкрито освітній потенціал нових галузей педагогічної науки (едукології), а також особливості застосування інноваційних методів (сторітеллінгу, кейс-методу) у професійній підготовці майбутніх педагогів.Item Педагогічні умови розвитку особистісної зрілості майбутніх учителів(Вінниця, 2020) Галузяк, В. М.; Haluziak, V.; Холковська, І. Л.; Холковская, И. Л.; Kholkovska, I.У статті на основі аналізу психологічної і педагогічної літератури, а також практики підготовки студентів педагогічних ЗВО з’ясовано, що розвиток особистісної зрілості майбутніх учителів у процесі їх професійної підготовки можливий за таких педагогічних умов: діалогізація педагогічної взаємодії, що передбачає трансформацію суперпозиції викладача і субординованої позиції студента в особистісно рівноправні позиції партнерів спільної діяльності; наповнення освітнього процесу змістом, що спонукає особистість до виявлення смислів свого професійного розвитку і породжує потребу в професійному самовдосконаленні; використання в освітньому процесі системи ціннісно-смислових розвивальних методів і форм (вправ, завдань, тренінгів), що стимулюють смислопошукову суб’єктну активність студентів; активізація рефлексії, що забезпечує суб’єктну позицію студентів в освітньому процесі, об’єктивацію власних особистісних якостей і формування активного, перетворювального ставлення до себе, власних установок і способів поведінки; проблематизація педагогічного процесу – організація дослідницької активності студентів, спрямованої на самостійний аналіз і розв’язання педагогічних проблем, вироблення власної професійної позиції, формування діалектичного професійного мислення. Реалізація визначених педагогічних умов забезпечить включення студентів в суб'єктну активність, пов'язану з пошуком, вибором, творчою інтерпретацією й актуалізацією аксіологічного, світоглядного і культурологічного аспектів педагогічної діяльності в процесі діалогічної взаємодії з викладачами, що у підсумку сприятиме розвитку особистісної зрілості майбутніх учителів як психологічного ресурсу ефективності їх професійної діяльності.Item Педагогічний супровід особистісно-професійного розвитку майбутнього вчителя(Вінниця : Твори, 2019) Акімова, О. В.; Акимова, О. В.; Akimova, O. V.; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.; Бурлака, Н. І.; Бурлака, Н. И.; Burlaka, N. I.; Васаженко, Н. О.; Vasazhenko, N. O.; Волошина О.В.; Voloshyna, O. V.; Губіна, С. І.; Губина, С. И.; Hubina, S. I.; Дембіцька, С. В.; Дембицкая, С. В.; Dembitska, S. V.; Дмітренко, Н. Є.; Дмитренко, Н. Е.; Dmitrenko, N. Ye.; Донець, В. Г.; Донец, В. Г.; Donets, V. H.; Загородній, С. П.; Загородний, С. П.; Zahorodnii, S. P.; Каплінський, В. В.; Каплинский, В. В.; Kaplinskyi, V. V.; Кобилянська, І. М.; Кобылянская, И. М.; Kobylianska, I. M.; Кобилянський, О. В.; Кобылянский, О. В.; Kobylianskyi, O. V.; Мигун, П. П.; Myhun, P. P.; Нагорняк, С. В.; Nahorniak, S. V.; Пінаєв, Б. О.; Пинаев, Б. О.; Pinaiev, B. O.; Пінаєва, О. Ю.; Пинаева, О. Ю.; Pinaieva, O. Yu.; Погріщук, О. Б.; Погрищук, О. Б.; Pohrishchuk, O. B.; Стемпень, Ян; Stempen, Yan; Столяренко, О. В.; Столяренко, О. В.; Stoliarenko, O. V.; Stoliarenko, O. V.; Холковська, І. Л.; Холковская, И.; Kholkovska, I.; Шахов, В. В.; Шахов, В. І.; Шахов, В.; Shakhov, V. I.; Shakhov, V. V.У монографії розкриваються різні аспекти педагогічного супроводу особистісно-професійного розвитку студентів педагогічних закладів вищої освіти: філософські основи особистісно-професійного становлення майбутніх учителів, формування у них творчого мислення, професійної самосвідомості, соціокультурної компетентності, індивідуального стилю педагогічного спілкування, готовності до діалогічної взаємодії з учнями, iннoвaцiйнoї виxoвнoї діяльності, діяльності в умовах інклюзивного навчального середовища та ін.Item Authority of educator: essence, structure, forming stages(Łódź : Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, 2019) Haluziak, V. M.; Галузяк, В. М.; Kholkovska, I. L.; Холковська, І. Л.In the article on the basis of analysis of the different approaches to the understanding of essence of pedagogical authority, the structure, types, principles and stages of forming of authority of a class teacher as an organizer and coordinator of educating process are determined. The authority of an educator is explained as relatively steady emotionally-valued attitude of students toward a teacher in which in some degree trust, respect and admiration are combined. The analysis of quality distinctions between sympathy and respect has led to the determination of two types of pedagogical authority, one of which is based on mainly liking and gratitude, the other is based on respect and confession.Item Tolerance as a Criterion of Teacher`s Personal Maturity(Łódź : Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, 2018) Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.; Холковська, І. Л.; Холковская, И.; Kholkovska, I.Targeted modernization of education on the basis of humanization and democratization significantly change the requirements for the professional position and strategy of a teacher, provide the rejection of the directive role, the adoption of the standards of tolerant interaction with students on the personal level. A high level of personal maturity one of the manifestations of which is tolerance is expected from a modern teacher. Tolerance is defined as a complex personality trait that determines the degree of individual sensitivity to deviation from a standard, tension, instability and contradictions in interpersonal relationships. Tolerance characterizes the general attitude of a teacher to something different in its various expressions. It is the position of recognition of other values, views and customs as their own, regardless of the degree of agreement with them. Tolerance should not be equated with toleration, indifference, indulgence, alienation, positive attitude or friendliness as these phenomena, although related to tolerance, do not reveal its essence by themselves. Tolerance is a manifestation of a conscious, meaningful and responsible choice of an individual of their own position and activity aimed at building partnerships. Focusing on the positive aspects of tolerance, it is not necessary to absolutise it as it has the limits of constructive expression and does not extend to such destructive forms of behavior as aggression, hostility, violence, etc. The genuine tolerance is possible only in the unity and interconnection with other qualities of a mature personality: self-determination, inner freedom, objectivity, critical and dialectical thinking, moderation, sense of proportion, empathy, the presence of an internal position, etc. The psychological content of a teacher's tolerance can not be reduced to a separate quality or characteristic. This is a complex, multidimensional phenomenon that has several basic measurements: cognitive, emotional and behavioral.