Кафедра педагогіки і освітнього менеджменту

Permanent URI for this communityhttps://library.vspu.net/items/e4485521-7196-4e71-9a89-de26bb11985c

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Thumbnail Image
    Item
    Психологічні концепції формування навчальної мотивації
    (Вінниця, 2004) Галузяк, Василь Михайлович; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.
    Проаналізовано основні психологічні підходи до формування мотивації навчальної діяльності: теорія учбової діяльності, теорія проблемного навчання, концепція спільної продуктивної учбової діяльності, контекстний підхід до навчання, концепція мотивації досягнення, теорія самодетермінації та внутрішньої мотивації
  • Thumbnail Image
    Item
    Психологічні механізми виховання
    (Вінниця, 2002) Галузяк, Василь Михайлович; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.
    Розглядаються психологічні механізми, що забезпечують формування і розвиток мотиваційно-ціннісної сфери особистості: інтеріоризація, ідентифікація, емоційне обумовлювання, мотиваційне опосередкування, наслідування, конформність, вживання у соціальну роль, когнітивний дисонанс, самоспостереження та ін.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування особистісної готовності майбутніх учителів до педагогічного спілкування
    (Київ ; Вінниця : ДОВ «Вінниця», 2008) Галузяк, Василь Михайлович; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.
    Стаття присвячена обґрунтуванню моделі особистісної підготовки майбутніх учителів до професійного спілкування. Запропоновано програму формування продуктивних і корекції неадекватних стилів педагогічного спілкування, яка забезпечує не тільки засвоєння окремих комунікативних умінь, знань, способів і прийомів спілкування, а цілісний розвиток особистості майбутнього вчителя як суб’єкта педагогічного спілкування
  • Thumbnail Image
    Item
    Концепції виховання: формування, маніпуляція і сприяння
    (Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Sklodowskiej, 2007) Галузяк, Василь Михайлович; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.
    У статті проаналізовано різні підходи до виокремлення концепцій і моделей виховання. Відповідно до особливостей визначення мети виховання та засобів її досягнення виокремлено три основні моделі виховання: виховання-формування, виховання-маніпуляція і виховання-сприяння. Кожна модель має свої переваги і недоліки, а також сферу й умови доцільного застосування. Виділені моделі виховання слід розглядати не як альтернативи, а як етапи єдиної виховної стратегії, що поступово еволюціонує одночасно з особистісним розвитком вихованців: від прямого формування через приховані (маніпулятивні) виховні впливи до сприяння саморозвитку особистості.
  • Thumbnail Image
    Item
    Типологія стилів педагогічного спілкування
    (Вінниця, 2001) Галузяк, Василь Михайлович; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.
    У статті проаналізовано різні підходи до диференціації стилів педагогічного спілкування. Виокремлені три ортогональні параметри міжособистісної взаємодії, які необхідно враховувати під час диференціації стилів педагогічного спілкування: "симпатія – антипатія"; "домінантність – пасивність"; "формальність – автентичність". На основі комбінування вказаних параметрів визначено й описано вісім стилів педагогічного спілкування: авторитетний, діловий, зверхній, конформний, байдужий, відчужений, формально-толерантний, агресивний.
  • Thumbnail Image
    Item
    Педагогический авторитет: типы и условия формирования
    (Симферополь, 2000) Галузяк, Василь Михайлович; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.
    В статье обосновывается понимание педагогического авторитета как не связанной с социальным статусом, принуждением и вознаграждениями способностью педагога своей личностью влиять на мысли, чувства и поведение учеников. Выделены два типа педагогического авторитета, в основе которых лежит материнский или отцовский тип отношения педагога к воспитанникам. Первый основывается преимущественно на чувствах симпатии и любви, второй – на уважении и почитании педагога.
  • Thumbnail Image
    Item
    Рефлексія у структурі особистісно-професійної зрілості вчителя
    (Харків : НТУ «ХПІ», 2008) Галузяк, Василь Михайлович; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.
    У статті розглядається проблема рефлексії як критерію професійно-особистісної зрілості педагога. Проаналізовані основні аспекти і визначені показники розвитку педагогічної рефлексії
  • Thumbnail Image
    Item
    Сутнісні ознаки суб’єктності особистості
    (Київ : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2005) Галузяк, Василь Михайлович; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.
    У статті аналізується проблема сутнісних ознак суб'єктності особистості. Розглядається проблема людини як суб'єкта життєдіяльності в концепціях вітчизняних і зарубіжних психологів. Аналіз різних підходів до розуміння психологічного сенсу суб'єктності дає змогу визначити її як інтегральну якість особистості, що проявляється в прагненні і здатності до самовизначення, самодетермінації та саморегуляції поведінки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Рефлексія у структурі особистісно-професійної зрілості вчителя
    (Харків : НТУ «ХПІ», 2008) Галузяк, Василь Михайлович; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.
    У статті розглядається проблема рефлексії як критерію професійно-особистісної зрілості педагога. Проаналізовані основні аспекти і визначені показники розвитку педагогічної рефлексії.
  • Thumbnail Image
    Item
    Класифікація стилів педагогічного спілкування
    (К. : Наук.-метод. центр вищої освіти, 2001) Галузяк, Василь Михайлович; Галузяк, В. М.; Haluziak, V. M.
    У статті проаналізовано різні підходи до класифікації стилів педагогічного спілкування. Виділено три ортогональні параметри педагогічного спілкування: "симпатія – антипатія"; "домінантність – пасивність"; "формальність – автентичність". На основі комбінування вказаних параметрів виокремлено й описано вісім стилів педагогічного спілкування: авторитетний, діловий, зверхній, конформний, байдужий, відчужений, формально-толерантний, агресивний