Наукові публікації. Виступи

Permanent URI for this collectionhttps://library.vspu.net/items/66dcdcbd-ffae-44ea-ab22-66e30708f1b5

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Соціометричне кадрове забезпечення фізичної культури і спорту в Україні
    (Київ : ФОП Жукова І. В., 2023) Юник, І. Г.
    У статті розкрито показники соціометричного кадрового забезпечення фізичної культури і спорту в Україні. Зазначено, що кадрове забезпечення, як складова кадрової політики галузі, за своєю сутністю є поліфункціональним поняттям, яке визначає зміст правового, організаційного, змістового, діяльнісного компонентів системи базової фахової підготовки спеціалістів галузі за відповідними напрямами, системи післядипломної освіти, підвищення кваліфікації, як умови перманентного удосконалення фахової компетенції працівників фізичної культури і спорту. Показано загальні тенденції кадрового забезпечення діяльності галузі характеризуються покращенням узагальнюючого показника, зміни якого становили на протязі 2012-2022 років 28,2%. Природа цих змін обумовлена не приростами кадрового корпусу галузі, і надалі оптимальною структурною кадровою збалансованістю на фоні сталої кількості населення України, і тих хто охоплений усіма видами фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи, а значним погіршенням демографічної ситуації в країні на фоні незначного збільшення штатних працівників галузі, і як засвідчили попередні узагальнені дані, таке збільшення спостерігається здебільшого за рахунок керівної та обслуговуючої ланок. В даному контексті можна констатувати наявність певного дефіциту кадрів за напрямом роботи з видів спорту, що не входять до програми Олімпійських ігор, і відповідно необхідна оптимізація кадрової структури за конкретними видами спорту. Надзвичайно низьким є абсолютний показник забезпеченості галузі фахівцями з фізичної реабілітації, спеціалістами фізкультурно-реабілітаційної та спортивної роботи з людьми зі особливими потребами, лікарями спортивної медицини їх частка до загальної кількості працівників становить лише 0,7%, також слід відзначити, що інструкторами з фізичної культури і спорту при сільських і селищних радах працює лише 1% фахівців.
  • Thumbnail Image
    Item
    Публічне управління в галузі фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи
    (Київ : Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління», 2023) Юник, І. Г.
    У статті розкрито організацію фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи в сфері публічного управління. Досліджуваною групою є люди з обмеженими можливостями. Згідно даних міжнародних організацій сьогодні кожна десята людина – особа з обмеженими можливостями. Проведено власне соціологічне дослідження, в контексті чого було встановлено, що рівень розвитку фізичної культури і спорту осіб з обмеженими можливостями в Україні, на думку респондентів, знаходиться на достатньо високому рівні. Метою статті є організація фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи для осіб з обмеженими можливостями. Встановлено, що найбільш вдало свою діяльність здійснює Національний комітет спорту інвалідів України та Український центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт». З’ясовано, що державна політика сфери фізична культура і спорт осіб з інвалідністю зорієнтована вперш за все на впровадження нормативно-правових та регламентуючих документів та на організацію і проведення фізкультурно- спортивних заходів. Встановлено, що негативно впливають на розвиток фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю наступні фактори: недостатність фінансово- економічного забезпечення та недостатність висококваліфікованих кадрів, а саме тренерів з виду спорту, і фізичних реабілітологів. Для підвищення ефективності державної політики в організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності особам з інвалідністю на думку респондентів необхідно застосувати такі заходи: збільшення розміру фінансування, необхідного для забезпечення функціонування регіональних центрів з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт», сприяти створенню безперешкодного доступу для них до об’єктів фізкультурного та реабілітаційного призначення, вдосконалити механізм залучення дітей, підлітків та молоді з інвалідністю до систематичних занять фізичною руховою активністю та спортом тощо.