Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Інституційний репозитарій

Photo by @inspiredimages
 

Recent Submissions

Item
Формування художнього смаку учнів основної школи у процесі гурткової роботи : дипломна робота
(Вінниця : ВДПУ, 2022) Черняк, А. С.
Проблема формування художніх смаків учнів є досить актуальною у наш час, коли освіта покликана створити всі умови для інтелектуального розвитку особистості, здатної до самоосвіти й самореалізації. Великі освітні, розвивальні й виховні можливості, зокрема, музики, створюють всі умови для введення учнів у світ прекрасного, для виховання інтересу до мистецтва, потреби в спілкуванні з мистецтвом, для розвитку естетичних та художніх смаків. У дослідженні визначено, що смак є особливою всебічно обумовленою здатністю людини, до якої належать різноманітні властивості свідомості, почуттів та інтелектуальна обґрунтована система переваг і оцінок. Визначено художній смак учнів основної школи, як естетичне переживання дійсності, здатність розуміти і насолоджуватись красою та мистецтвом, також художній смак учнів виявляється в здатності сприймати, аналізувати, визначати естетичну цінність художніх творів, виражати своє ставлення до них. Доведено, що заняття в музичному гуртку створюють надзвичайно ефективне середовище для формування художнього смаку здобувачів освіти. Знаходження учнів у просторі, наповненому творами музичного мистецтва через їх сприймання, оцінку, а також у процесі творчої діяльності поступово формують у здобувачів потребу у взаємодії з прекрасним. Естетична насолода, яка виникає у здобувачів у процесі усвідомленого сприймання найкращих взірців мистецтва, формує в них мотивацію до подальшого естетичного розвитку і, відповідно, до формування власного художнього смаку.
Item
Стратегії підготовки фахівців початкової освіти до ефективної імпліментації європейської політики полімовності в новій українській школі
(2024) Драбинюк, С.; Василюк, А. В.
В статті розкриваються причини необхідності підтримки європейського полімовного вектора в Україні. Автор статті презентує стратегії підготовки фахівців початкової освіти до ефективної імпліментації політики полімовності в Новій українській школі
Item
Розвиток емоційного інтелекту засобами бандурного мистецтва
(2024) Горбатюк, О.; Барановська, І. Г.
В статті зроблено огляд еволюційних етапів розвитку бандурного мистецтва: від мистецтва слівців-музикантів до сучасного бандурного мистецтва. Доведено, що сила та дух бандурного мистецтва не згасла. Сучасні молоді виконавці успішно популяризують авторську музику, перекладають на інструмент світові хіти, зберігаючи унікальне звучання та українську автентику. Емоції та почуття, що викликає звучання бандури – захоплення аудиторії майстерністю, підняття настрою, спонукання до роздумів, віра в переможне майбутнє
Item
Existential Challenges for Ukraine in the War with Russia
(2023) Слотюк, Петро
The relevance of the study is explained by the conditions in which Ukraine found itself as a result of the Russian invasion and the challenges that have acquired a pronounced existential character for it. Despite the fact that the term "existential challenges" was used quite often by the mass media, in the scientific environment it was not used enough to explain the external and internal threats that Ukraine faced in the latest period of its history. The purpose of the research is to study the existential threats to Ukrainian society caused by the civilizational gap between East and West, which was reflected in the geopolitical ambitions of the Russian Federation and caused Russia's aggressive war against Ukraine. Conclusions. Existential challenges threatening Ukraine are caused not only by the foreign political circumstances in which our state found itself before and after the full-scale invasion of the Russian Federation. They are also caused by internal problems that were not resolved during many years of conditional independence from Russia. Such challenges are not only the Russian- Ukrainian war. These include: the absence of a political elite capable of making adequate and effective management decisions and producing ideas that would contribute to the successful development of the country; almost destroyed education system; attempts to implement initiatives that destroy the intellectual environment, science, health care, Ukrainian information space; following the conflicting demands of neighboring states, especially in the humanitarian sphere. All this significantly reduces the defense capability and stability of the country, has a negative impact on its international authority, and complicates the development of a national development strategy for the near term. At the same time, the people, in the overwhelming majority, are optimistic about their future, believe in victory over the enemy and connect their lives with Ukraine.
Item
Необхідність методологіі
(Львів : Простір-М, 2024) Слотюк, П.
У сучасній Україні публіка, що не навчена мислити, заполонила університетські аудиторії часто не розуміючи, що за професію обрала, але інтуїтивно відчула, що існування в ній дозволяє маневрувати власними інтересами та схильностями, а тому не переймається помилково зробленим вибором. З одного боку, це відчуття дає їй можливість не тільки зрозуміти, але й проявити себе у публічній сфері. З іншого – відчути насолоду публічної діяльності й публічного мислення. Це нібито й добре, але, «ставши на шлях публічного мислення ти мусиш бути готовим, що тебе не розуміють». Не через складності твоїх думок, а через суперечливості твоєї поведінки. Тут виникає проблема ціннісного вибору і моральної відповідальності. Мабуть, впродовж деякого часу вона залишатиметься невирішеною, як невирішеною залишається можливість починати з мислення і з нової методології.