Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Інституційний репозитарій

Photo by @inspiredimages
 

Recent Submissions

Item
Переклад: теоретичні та практичні аспекти
(Вінниця : ВДПУ, 2023) Камінська, М. О., Малащук-Вишневська, Н. В., Брик, М. М., Турчанінова, Н. Ю.
Посібник «Переклад: теоретичні та практичні аспекти» складається з чотирьох розділів, які присвячені вивченню граматичних і лексичних аспектів перекладу та перекладу англійських фразеологізмів. Четвертий розділ посібника містить додаткові завдання з перекладу для самостійної роботи здобувачів. Посібник містить теми, що підлягають з’ясуванню безпосередньо на лекціях, а також ті питання, що виносяться на практичні заняття і на самостійну роботу. Теоретичні положення кожної теми розраховані на інтенсивне їх вивчення, закріплення і практичне застосування. Це передбачає опанування студентами правил перекладу, що підкріплюються прикладами, наведеними у матеріалі. Вивчення кожного тематичного блоку забезпечується комплексом вправ, на основі якого тренуються навички усного і письмового перекладу різних типів текстів (художнього, публіцистичного, науково-технічного).
Item
Засоби масової інформації: книги, преса, радіо, телебачення, інтернет-ресурси, мультимедійні засоби
(Вінниця : ВДПУ, 2021) Вишивана Н. В., Поселецька К. А.
Посібник призначений для студентів, які вивчають німецьку мову як основний фах, а також для тих, хто опановує її як другу іноземну мову на рівні В1+. Основна увага приділяється розвитку комплексних навичок усіх видів мовленнєвої діяльності, зокрема читання, говоріння та письма. Матеріал посібника охоплює актуальну проблематику, пов’язану із друкованими засобами масової інформації, такими як книжки та періодичні видання, а також з найвпливовішими медіа – радіо, телебаченням і сучасними цифровими платформами. Організація навчального матеріалу базується на термінологічному та структурно-граматичному підходах, які реалізуються у завданнях та вправах до текстів різних типів. Вправи спрямовані на засвоєння лексики, граматики, країнознавчого матеріалу, а також на розвиток навичок монологічного та діалогічного мовлення.
Item
Теоретичний курс сучасної німецької мови. Модуль лексикологія.
(Вінниця : ВДПУ, 2020) Вишивана, Н. В.
Методичний посібник призначений для студентів факультету іноземних мов підготовки бакалавра, які вивчають німецьку мову як основну, ґрунтується на діючій програмі з теоретичного курсу сучасної німецької мови і висвітлює основні теоретичні засади лексикології. Посібник охоплює авторський курс лекцій з даної дисципліни, а також методичні рекомендації та завдання для практичних занять курсу. В ньому розглядається зокрема наступне коло питань: концепції значення слова, зміна значення слова, полісемія та омонімія, синтагматичні та парадигматичні відношення слів, семантична структура слова, словотвір, історично, територіально та функціонально зумовлені аспекти словникового складу та інші. Кожний розділ складається з основних теоретичних питань, списку рекомендованої літератури, питань для самоконтролю та практичних завдань. В посібнику міститься також орієнтовний список питань, що виносяться на екзамен, тестові завдання для самоконтролю та списку додаткової літератури.
Item
Педагогіка емпауерменту у процесі формування екологічної культури молодших школярів
(2024) Казьмірчук, Н.С.; Стахова, І.А.
У статті розкрито питання екологічної катастрофи та аргументовано потребу у формуванні екологічної культури підростаючого покоління. Уточнено поняття “екологічна культура”, охарактеризовано її структурні компоненти. Презентовано хід та результати дослідження рівня екологічної культури молодших школярів у сучасній початковій школі. За результатами дослідження можемо контсатувати, про переважно середній та низький рівень сформованості екологічної культури учнів, що спонукало до оновлення методичного інструментарію в практиці початкової школи. Автор переконує у дієвості такої інноваційної технології як емпауермент. Проаналізовано наявну науково-методичну літературу з проблеми впровадження педагогіки емпауерменту. Розкрито теоретичні аспекти і методичні особливості впровадження педагогіки емпауерменту у практику початкової школи з метою підвищення екологічної культури учнів початкової школи, адже уроки емпаурменту неохідно будувати на основі діяльнісного, особистісно зорієнтованого та компетентнісного підходів організації навчально-виховного процесу. Автори переконують в тому, що проблему з мотивацією учнів до навчання, як наслідок дистанційного та змішаного навчання, можна подолати шляхом використання інноваційних методів, які для учнів є цікавими та сучасними, це створення фотогалереї, коротких відео-презентацій про добрі справи у природі. Розкрито ефективність створення екологічних коміксів, екологічний вікторин, екологічних ігор, виготовленні виробів у з природних матеріалів. У статті розкрито особливості формування екологічної культури учнів початкової школи в умовах змішаного навчання. Розкрито методичні основи використання цифрових технологій та медіапродуктів на сучасному уроці. Презентовано декілька ключових категорій медіапродуктів, які може використовувати вчитель початкових класів у своїй практиці, які сприятимуть формуванню екологічної культури у підростаючого покоління
Item
Формування творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку в процесі мистецької діяльності
(Вінниця : ВДПУ, 2024) Лінкевич, А. Ю.; Тодосієнко, Н. Л.
В статті розкриваються особливості художньої діяльності як засобу творчого розвитку особистості дитини, що підтверджує необхідність широкого застосування мистецтва в освітньому процесі початкової школи з метою вдосконалення творчих здібностей та формування загальної естетичної культури молодших школярів. Автор статті презентує прийоми використання різних видів мистецтва з дітьми.