DSpace 8

DSpace is the world leading open source repository platform that enables organisations to:

  • easily ingest documents, audio, video, datasets and their corresponding Dublin Core metadata
  • open up this content to local and global audiences, thanks to the OAI-PMH interface and Google Scholar optimizations
  • issue permanent urls and trustworthy identifiers, including optional integrations with handle.net and DataCite DOI

Join an international community of leading institutions using DSpace.

The test user accounts below have their password set to the name of this software in lowercase.

  • Demo Site Administrator = dspacedemo+admin@gmail.com
  • Demo Community Administrator = dspacedemo+commadmin@gmail.com
  • Demo Collection Administrator = dspacedemo+colladmin@gmail.com
  • Demo Submitter = dspacedemo+submit@gmail.com
Photo by @inspiredimages
 

Recent Submissions

Item
Організація дослідницько-експериментальної роботи дітей на екологічній стежині
(2024) Капуста, Дар’я; Карук, І. В.
Розглянуто і проаналізовано форми організації дослідно-експериментальної роботи на екологічній стежині з дітьми старшого дошкільного віку. За основу роботи автором взято дослідження сучасних педагогів А. Богуш, Н. Горопахи, Т. Поніманської та інших авторів, а також власний досвід під час проходження виробничої практики у вищому навчальному закладі. The forms oforganization of research and experimental work on the ecological path with children of older preschool age were considered and analyzed. The basis of the author’s work is the research of modern teachers A. Bogush, N. Horopaha, T. Ponimanska and other authors, as well as his experience during industrial practice at a higher educational institution
Item
Наступність в екологічному вихованні старших дошкільників і першокласників
(2024) Іщенко, Людмила
У статті розглядається проблема наступності в екологічному вихованні старших дошкільників та першокласників. На основі аналізу наукових досліджень автор уточнює зміст понять «наступність в екологічному вихованні старших дошкільників та першокласників», «екологічна вихованість». The article examines the problem of accessibility in environmental education ofolder preschoolers and first-graders. Based on the analysis of scientific research, the author clarifies the meaning of the concepts «succession in environmental education of older preschoolers and first-graders», «environmental education».
Item
Екологічна освіта учнів у країнах Європи
(2024) Зиза, Вікторія; Баюрко, Н. В.
У статті проаналізовано особливості реалізації екологічної освіти учнів у Європейських країнах. З’ясовано різноманітність підходів до екологічної освіти, що використовуються ще з молодшого шкільного віку. Обґрунтовано важливість міжнародного співробітництва як найважливішого засобу розв’язання проблем екологічної освіти в Україні. The article analyzes the peculiarities of the implementation of environmental education of students in European countries. The variety of approaches to environmental education, which are used since primary school age, has been clarified. The importance of international cooperation as the most important means of solving environmental education problems in Ukraine is substantiated.
Item
Наступність в екологічному вихованні старших дошкільників і першокласників засобами казки
(2024) Дацків, Ольга; Іщенко, Л.В.
У статті розглядається проблема наступності в екологічному вихованні дітей старшого дошкільного віку. Виокремлено казку як ефективний засіб екологічного виховання в умовах освітнього середовища закладу дошкільної освіти та першого класу школи. The article examines the problem of continuity in environmental education of older preschool children. A fairy tale is singled out as an effective means of environmental education in the conditions of the educational environment of a preschool education institution and the first grade of a school.
Item
Екскурсія як засіб формування природничо-екологічної компетентності дітей старшого дошкільного віку
(2024) Глущик, Ольга; Карук, І. В.
В статті розкриваються особливості проведення екскурсії як засобу формування природничо-екологічної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Здійснено дефінітивний аналіз поняття «природничо-екологічна компетентність». Наведено приклади екскурсій для проведення дітьми дошкільного віку у процесі виховання емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля. The article reveals the peculiarities of conducting excursions as a means of forming the natural and ecological competence of older preschool children. A definitive analysis of the concept of «environmental and ecological competence» was carried out. Examples of excursions for children of preschool age in the process of education of an emotional, valuable and responsible ecological attitude to the natural environment are given.