Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
Інституційний репозитарій
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Recent Submissions
Формування морально-етичної культури майбутніх учителів в освітньому процесі закладу вищої освіти: кваліфікаційна робота
(2024) Скакун, Сергій Олександрович
Морально-етична культура має велике значення для розвитку особистості, адже вона сприяє формуванню моральних цінностей та норм поведінки, які є важливими у житті кожної людини. До основних критеріїв та показників морально-етичної культури майбутніх педагогів можна віднести: когнітивний, дієво-операційний та мотиваційно-ціннісний. Аналіз сучасної практики засвідчив, що педагогічні умови, які запроваджені у навчально-виховний процес вищих навчальних закладів, є ефективними у формуванні морально-етичної культури майбутніх вчителів.
Філософські підходи до розуміння сутності поняття «морально-етична культура».
(2024) Скакун, С.; Каплінський, В.
Наукове дослідження проблеми морально-етичних цінностей у майбутніх учителів неможливе без знання того, як вони розвивались у минулому. У філософських системах Давньої Греції наявні перші спроби наукового обґрунтування специфіки морального виховання, його завдань і цілей. Тут же досить чітко визначився і зв’язок морального виховання з процесом самовдосконалення особистості. Першим в античній філософії, хто звернувся до внутрішнього світу людини, був Демокріт. Саме він заклав основи традиції в етичній думці. Ця традиція полягала в розрізненні мотиву й вчинку. Він вважав, що бути доброю людиною – означає не тільки не чинити несправедливості, а й не бажати цього.
Секрети успішного виховання в освітньому інноваційному просторі.
(2024) Каплінський, В.; Пінаєва, О.
Для того, щоб успішно виховувати, необхідно розташувати до себе, розташувати допомагає спілкування. Лише правильно організоване спілкування робить учнів виховуваними. Де немає спілкування, там управління дітьми неможливе, вони не чують старших. А важкі діти – це ті діти, в яких немає духовних та душевних контактів з дорослими.
Отже один із важливих секретів успішного виховання полягає у забезпеченні контакту з вихованцями, саме того взаємного контакту, який з позицій гуманної психології називається внутрішнім (духовним) контактом і базується на емоційній єдності та взаємоприйнятті суб’єктів педагогічної взаємодії на противагу зовнішньому контакту, що власне є лише його видимістю або грою в нібито нормальні стосунки, коли під маскою зовнішньої доброзичливості може приховуватись абсолютна байдужість і навіть антипатія
Становлення майбутнього вчителя фізичної культури у ВДПУ ім. М. Коцюбинського (кін. ХХ – поч. ХХI ст.) у процесі позааудиторної роботи
(2024) Дамзін, О.
Закласти міцний фундамент професійного становлення майбутнього вчителя Фнеможливо способом «прямих поставок» навіть найцінніших і найактуальніших знань, оскільки бути їх носієм ще не означає вміти, тобто оволодіти відповідним досвідом професійної діяльності.
Однією з ефективних форм такої роботи є конкурси педагогічної майстерності у ВДПУ ім. М. Коцюбинського, які спочатку проводяться в академічних групах, потім на факультетах. Завершальний загальноуніверситетський конкурс презентує кращих з кращих і стає яскравим педагогічним дійством, своєрідною школою педагогічної майстерності. Під час його проведення учасники презентують зразки власної педагогічної творчості, які формуються впродовж всього часу вивчення педагогічних дисциплін, а глядачі збагачуються плодами унікального творчого досвіду.
Метод самооцінки в особистісно-професійному самовихованні магістрів в процесі їх загальнопедагогічної підготовки
(2024) Тетерук, Р.
Особистісно-професійне становлення майбутнього вчителя може досягнути високого рівня лише за умови його здатності свідомо та активно керувати своїми діями і поведінкою, задіюючи внутрішні механізми свого розвитку. Тому однією з умов ефективності цього процесу є самовиховання, яке розглядається нами як цілеспрямований вплив особи самої на себе з метою самовдосконалення, в результаті чого відбувається свідоме прийняття зовнішніх регулюючих факторів, що допомагають особистості стати активним суб’єктом свого творення. Найбільш сприятливим періодом для цього є вік студентства, оскільки саме в цей час інтенсивно розвивається самоусвідомлення, формується самооцінка, яка стає містком для переходу до конкретних дій з самовиховання як особистісного, так і професійного. Адже, образно кажучи, щоб піднятись над собою, необхідно здійснити внутрішню ревізію самого себе