DSpace 8

DSpace is the world leading open source repository platform that enables organisations to:

  • easily ingest documents, audio, video, datasets and their corresponding Dublin Core metadata
  • open up this content to local and global audiences, thanks to the OAI-PMH interface and Google Scholar optimizations
  • issue permanent urls and trustworthy identifiers, including optional integrations with handle.net and DataCite DOI

Join an international community of leading institutions using DSpace.

The test user accounts below have their password set to the name of this software in lowercase.

  • Demo Site Administrator = dspacedemo+admin@gmail.com
  • Demo Community Administrator = dspacedemo+commadmin@gmail.com
  • Demo Collection Administrator = dspacedemo+colladmin@gmail.com
  • Demo Submitter = dspacedemo+submit@gmail.com
Photo by @inspiredimages
 

Recent Submissions

Item
МЕТОД УМОВНОЇ МІНІМІЗАЦІЇ В ЗАДАЧІ ПРО ІСНУВАННЯ ВІДОКРЕМЛЕНИХ БІЖУЧИХ ХВИЛЬ В СИСТЕМІ ТИПУ ФЕРМІ–ПАСТИ–УЛАМА–ЦИНГУ
(2025) Бак С.; Ковтонюк Г.; Кізім С.
У статті досліджуються нескінченні системи типу Фермі–Пасти–Улама–Цингу з локальною взаємодією. За допомогою методу умовної мінімізації встановлено умови існування розв’язків таких систем у вигляді відокремлених біжучих хвиль.
Item
Інтеграція народного інструментарію в освітній процес: методичні інновації навчання гри на сопілці та кларнеті
(2025) Барановська, Ірина; Барановський, Юрій
У статті розглянуто можливості інтеграції народних духових інструментів, зокрема сопілки, в сучасний освітній процес як важливого засобу збереження національної ідентичності та формування універсального музиканта. Підкреслено педагогічну ефективність сопілки на початковому етапі навчання завдяки її конструктивній простоті, доступності та здатності формувати базові виконавські навички, що полегшують подальше опанування академічних інструментів, зокрема кларнета. Показано, що попередній досвід гри на сопілці сприяє швидшому засвоєнню технічних і виразових аспектів гри на кларнеті та підтримує високу мотивацію учнів. Проаналізовано культурно-виховну роль інтегрованого навчання, яке посилює інтерес молоді до української музичної традиції та фольклору. Окрему увагу приділено сучасним методичним інноваціям: адаптованим вправам і п’єсам, цифровим інструментам, інтерактивним платформам та розвитку імпровізаційних навичок на основі народних ладів. Зазначено, що впровадження модульних програм, інтегрованих уроків і спільних мистецьких проєктів підвищує ефективність музичної освіти. Зроблено висновок, що поєднання традиційного інструментарію з сучасними методами навчання створює умови для комплексного розвитку учнів та формування культурно компетентних, творчих і технічно підготовлених виконавців нового покоління.
Item
Формування естетичного світогляду майбутніх учителів музичного мистецтва як науково-педагогічна проблема
(2025) Барановська, Ірина Георгіївна; Коваль, Тетяна Василівна; Граб, Оксана Дмитрівна
Стаття присвячена вивченню питання формування естетичного світогляду здобувачів педагогічних закладів освіти, майбутніх учителів музичного мистецтва. З’ясовано, що сучасні умови швидкого розвитку надзвичайно насиченого інформаційного середовища актуалізують проблему естетичного освоєння дійсності та вказують на необхідність переосмислення теоретико-методологічного доробку науковців і педагогів-практиків задля пошуку нових резервів виховання молодого покоління за законами краси та добра. Проаналізовано значний науковий доробок вітчизняних та зарубіжних учених з проблеми дослідження. Розкрито сутність понять «світогляд», «краса», «музичне мистецтво», «естетичний світогляд». Визначено, що специфіка педагогічної діяльності учителів музичного мистецтва пов’язана насамперед із художньо-творчою роботою над музичним текстом. Музичне мистецтво має потужний освітній та світоглядний потенціал. Органічна єдність всіх компонентів музичної мови робить музику втіленням природної краси. Естетичне, творче багатство світу художника стає основою естетичного розвитку і багатства художнього світу публіки. Досліджено сутність категорії «краса». З’ясовано, що краса розглядається як об’єктивна сторона предметів, явищ, процесів та як суб’єктивна властивість людини, як результат розвитку духовної та емоційно-почуттєвої сфери людини, як здатність генерувати естетичні ідеї та цінності, моделювати власні естетичні уявлення та образи. Доведено, що естетичний світогляд – це динамічна діалектична категорія, котра охоплює різні напрямки людського досвіду, де співвідносяться дійсне та уявне, теорія та практика, погляди та переконання. Виявлено, що естетичний світогляд – необхідна складова взаємодії людської свідомості, пізнання та досвіду. Розкрито проблему формування естетичного світогляду в культурознавчій, мистецько-освітній та музично-педагогічній проєкціях. Доведено, що естетичний світогляд учителя музичного мистецтва знаходиться в діалектичному взаємозв’язку з його професійною діяльністю. Обґрунтовано наукові підходи (поліхудожній, аксіологічний, семіотико-герменевтичний та інноваційно-рефлексивний) та визначено принципи формування естетичного світогляду майбутніх учителів музичного мистецтва.
Item
Формування мистецької компетентності дітей як необхідна складова професійної підготовки майбутніх учителів.
(Київ, 2025) Барановська, І. Г.; Тодосієнко, Н. Л.,
У статті розкриваються особливості професійної підготовки майбутніх учителів до формування мистецької компетентності дітей, пробудження в них інтересу до мистецтва, залучення до художньо-творчої діяльності. Окреслено завдання загальної мистецької освіти як підсистеми шкільної освіти, яка гармонійно поєднує навчання, виховання і розвиток дітей і молоді засобами мистецтва і яка покликана підготувати їх до активної участі в соціокультурному житті, до подальшої художньо-естетичної самоосвіти. Інтeгpaтивний аспект мистецької освіти пepeдбaчaє наявність уміння кoмплeкcнoгo зacтocувaння знaнь, що забезпечує майбутнім учителям твopчий пiдxід дo мистецької та художньо- естетичної дiяльнocтi. Досліджено концептуальну ідею розроблення змісту загальної мистецької освіти, метою якої є цілісний художньо-естетичний розвиток особистості на основі взаємодії різних видів мистецтва та координації знань, умінь та уявлень, набуття яких необхідне для формування у свідомості учнів поліхудожнього та полікультурного образу світу.
Item
Впровадження технологій 3D-моделювання в освітній процес підготовки здобувачів технічних та мистецьких спеціальностей
(2024) Барановська, Ірина; Барановський, Дмитро
Стаття присвячена вивченню можливостей застосування (впровадження) 3D-технологій у процес підготовки спеціалістів у галузі біомедичної інженерії та майбутніх учителів мистецьких дисциплін. Визначено актуальність та перспективність проблеми, обґрунтовано важливість спрямування освітньої галузі України на інноваційне навчально-методичне та технічне забезпечення. Розглянуто феномен «сучасні інноваційні технології», зокрема 3D-технології, як ресурс, котрий володіє широкими можливостями для компетентнісного, гармонійного, творчого розвитку здобувачів та їх якісної професійної підготовки. Проаналізовано наукові праці дослідників на предмет визначення векторів застосування 3D-технологій в освітньому процесі підготовки здобувачів, подано класифікації 3D-технологій за різними показниками. Представлено загальну характеристику 3D-технологій. Розглянуто два основні напрямки розвитку 3D-технологій: 3D-моделювання та адитивне виробництво. Окрему увагу приділено методам фіксації шару матеріалу, що застосовуються у 3D-друкуванні: SLА – стереолітографія, SLS – селективне лазерне спікання, FDM – технологія пошарового наплавлення. Зроблено опис матеріалів, що використовують у 3D-друкуванні, вказано можливі сфери їх застосування. Зазначено, що здобувачі різних спеціальностей на початку навчання засвоюють базові знання та навички в роботі з технологіями 3D-моделювання та підготовки моделей до друку, використовуючи однакові інструменти. В процесі здобуття досвіду, студенти обирають більш спеціалізоване програмне забезпечення, котре зручніше відповідає вимогам їхньої галузі. Проаналізовано найпопулярніші та доступні програмні засоби для створення і роботи з 3D моделями. Онлайн сервіс Tinkercadвизначено як найбільш зручний та доступний для використання в освітньому процесі. Представлено зразки робіт (ЗD-моделі протезів ока) здобувачів спеціальності «біомедична інженерія», що розроблені за допомогою Tinkercad на заняттях з «Основ 3D-моделювання». Презентовано досвід інтеграції 3D-технологій в освітній процес (проєкт «Еrasmus+ (CBHE) BioArt: «Інноваційна мультидисциплінарна навчальна програма зі штучних імплантів для біоінженерії для рівнів бакалавр та магістр» (номер 586114-EPP-1-2017-1-ES-EPPKA2-CBHE-JP). Розглянуто можливості застосування технологій 3D-моделювання в різних галузях, зокрема архітектурі, дизайні та конструюванні костюмів, кіно- та сценічному мистецтві. Зазначено, що 3D-технології відкрили нові можливості для розвитку мистецтва, зокрема сприяли появі нового мистецького напряму, що отримав назву 3D-art. З’ясовано, що в мистецтві 3D-художники покладаються більше на інтуїтивний метод («на око»), що дозволяє реалізовувати унікальні творчі задуми. Представлено досвід застосування 3D-техн ології під час підготовки здобувачів освітньо-професійної програми:Початкова освіта. Мистецтво, в рамках реалізації освітнього проєкту програми Еразмус + Модуль Jean Monnet 620252- EPP-1- 2020-1-UA-EPPJMO-MODULE. «Підготовка майбутніх педагогів до впровадження європейського досвіду формування soft skills дітей дошкільного віку та учнів початкової школи засобами театральної діяльності». Доведено, що впровадження 3D-технологій у підготовку здобувачів технічних та мистецьких спеціальностей є не лише сучасною освітньою тенденцією, а й необхідністю для адаптації здобувачів до вимог сучасного ринку праці та забезпечення високого рівня їх професійної підготовки, інтеграції нових технологій у професійне й освітнє середовище. Перспективами подальших досліджень є розробка та реалізація нових освітніх проєктів та технологій медичної та мистецької інноватики, удосконалення освітньо-професійних програм з підготовки здобувачів, здатних працювати та бути конкурентноспроможними в умов ах інноваційної економіки та освіти