DSpace 8

DSpace is the world leading open source repository platform that enables organisations to:

  • easily ingest documents, audio, video, datasets and their corresponding Dublin Core metadata
  • open up this content to local and global audiences, thanks to the OAI-PMH interface and Google Scholar optimizations
  • issue permanent urls and trustworthy identifiers, including optional integrations with handle.net and DataCite DOI

Join an international community of leading institutions using DSpace.

The test user accounts below have their password set to the name of this software in lowercase.

  • Demo Site Administrator = dspacedemo+admin@gmail.com
  • Demo Community Administrator = dspacedemo+commadmin@gmail.com
  • Demo Collection Administrator = dspacedemo+colladmin@gmail.com
  • Demo Submitter = dspacedemo+submit@gmail.com
Photo by @inspiredimages
 

Recent Submissions

Item
Формування комунікативної компетентності засобами технології BYOD на уроках літературного читання в 2 класі
(2025) Рябець, Вікторія; Олійник, Н. А.
У сучасних умовах розвитку освіти ключовим завданням початкової школи є формування в учнів комунікативної компетентності – здатності ефективно спілкуватися, висловлювати думки, взаємодіяти в колективі. Особливої актуальності це питання набуває на уроках літературного читання, які створюють сприятливі умови для розвитку мовлення, критичного мислення та емоційного інтелекту молодших школярів. Одним із ефективних засобів реалізації цього завдання є використання освітньої технології BYOD (Bring Your Own Device), що передбачає залучення учнями власних цифрових пристроїв до навчального процесу
Item
Роботи над синонімами в початкових класах як шлях збагачення словника молодших школярів
(2025) Погончук, Юлія; Комарівська, Н.О.
Одним із провідних завдань початкової мовної освіти є збагачення словникового запасу учнів, розвиток мовлення, формування культури усного й писемного мовлення. У цьому контексті особливе значення має робота над синонімами – словами, що мають подібне значення, але різняться відтінками змісту або стилістичним забарвленням. Формування в молодших школярів уміння добирати синоніми сприяє глибшому усвідомленню значень слів, розвитку мовного чуття, виразності й точності мовлення
Item
Стан сформованості природничої компетентності молодшіх школярів в умовах сучасної початкової школи
(2025) Плотнікова, Валерія; Казьмірчук, Н.С.
У сучасній педагогічній науці природнича компетентність розглядається як одна з ключових, яка формується в учнів початкових класів. Вона необхідна для успішної соціалізації дитини, розвитку її критичного мислення, дослідницьких умінь, екологічної свідомості та здатності адаптуватися до змін у навколишньому світі. Формування природничої компетентності варто розпочинати з молодшого шкільного віку, що зумовлено віковими особливостями дітей, а саме пізнавальною активністю, високим рівнем допитливості та здатністю до емоційного сприймання природи
Item
Особливості змісту та викладання спортивно-педагогічних дисциплін у ЗВО (на прикладі дисципліни «теорія і методика викладання легкої атлетики»)
(Вінниця: ТОВ «ТВОРИ», 2025) Кульчицька, Ірина; Дідик, Тетяна; Квасниця, Олег
У статті розкрито особливості викладання спортивно-педагогічної дисципліни «Теорія і методика викладання легкої атлетики» у закладі вищої освіти. Проаналізовано зміст та методику викладання, значення інтеграції теоретичних і практичних компонентів навчання, окреслено формування фахових компетентностей майбутніх вчителів фізичної культури та тренерів, висвітлені сучасні технологій викладання, які доповнюють традиційні. Наголошується на необхідності удосконалення змісту та підходів у викладанні, в першу чергу, дисциплін професійної підготовки в процесі підготовки фахівців галузі фізичної культури і спорту. Мета дослідження – аналіз особливостей викладання спортивно-педагогічної дисципліни «Теорія і методика викладання легкої атлетики» у ЗВО та виявлення підходів до ефективної організації освітнього процесу в підготовці фахівців галузі фізичної культури і спорту. Матеріал та методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення наукових джерел, навчально-методичної літератури, ресурсів мережі Інтернет та нормативно-правової бази з питань дослідження. Результати дослідження. Дисципліна «Теорія і методика викладання легкої атлетики» входить до циклу спортивно-педагогічних дисциплін, які є важливою складовою у процесі підготовки майбутніх вчителів фізичної культури та тренерів. У процесі її вивчення формуються професійно важливі теоретичні знання, методичні та практичні вміння. До основних особливостей її змісту та викладання можна віднести: інтегративний характер дисципліни; поєднання теоретичної та практичної складової; особливості методичної підготовки майбутнього фахівця; використання сучасних освітніх технологій; формування фахових компетентностей і програмних результатів навчання. Висновки. Навчальна дисципліна «Теорія і методика викладання легкої атлетики» є важливою складовою професійної підготовки майбутніх фахівців галузі фізичної культури та спорту, оскільки забезпечує формування більшості фахових компетенцій передбачених державним стандартом вищої освіти за спеціальністю «017 Фізична культура і спорт» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Особливістю її викладання у ЗВО є інтегративний підхід, органічне поєднання теоретичних знань і практичних навичок, спрямованість на формування професійної майстерності майбутнього спортивного педагога.
Item
Конструктивно-ландшафтознавчий аналіз зарубіжного досвіду розвитку територіальних громад
(Вінниця : ВДПУ, 2025) Рожі Т. А.; Rozhi Tomas
Здійснено аналіз публікацій зарубіжних науковців щодо раціонального використання ландшафту територіальних громад для подальшого його впровадження в Україні. У процесі дослідження використано принципи послідовності, комплексності та взаємозв’язку з відповідними методами – аналізу і синтезу наукових узагальнень ГІС-технологій. Розглянуто проблему розуміння зарубіжними науковцями понять «територія», «ландшафт» і «територіальний ландшафт», показано, що їх використовують «вільно» і єдиної думки не має. Це призводить, інколи, до нечіткого вирішення проблеми, особливо у сфері планування структури ландшафту територіальних громад. Зарубіжні науковці ландшафтну структуру розглядають як чинник, що впливає на надання сучасних екосистемних послуг. Значна увага приділяється якості ландшафту територіальних громад, яку визначають шляхом використання ландшафтних оцінки метрик. Зазначається, що поєднання результатів оцінки якості і структурного аналізу ландшафту територіальних громад, один із реальних шляхів їх подальшого розвитку.