DSpace 8

DSpace is the world leading open source repository platform that enables organisations to:

  • easily ingest documents, audio, video, datasets and their corresponding Dublin Core metadata
  • open up this content to local and global audiences, thanks to the OAI-PMH interface and Google Scholar optimizations
  • issue permanent urls and trustworthy identifiers, including optional integrations with handle.net and DataCite DOI

Join an international community of leading institutions using DSpace.

The test user accounts below have their password set to the name of this software in lowercase.

  • Demo Site Administrator = dspacedemo+admin@gmail.com
  • Demo Community Administrator = dspacedemo+commadmin@gmail.com
  • Demo Collection Administrator = dspacedemo+colladmin@gmail.com
  • Demo Submitter = dspacedemo+submit@gmail.com
Photo by @inspiredimages
 

Recent Submissions

Item
Структура техніко-тактичної діяльності студентської футбольної команди
(Вінниця; ТВОРИ, 2024) Межвинський, Артем
Футбол є одним із самих популярних видів спорту серед студентської молоді. Підготовка кваліфікованих футболістів в умовах вищих навчальних закладів потребує комплексного підходу, включаючи контроль та аналіз змагальної діяльності. Мета дослідження – визначити показники та структуру техніко-тактичної діяльності студентської футбольної команди. Матеріал та методи дослідження. У дослідженні брали участь кваліфіковані футболісти (n=22) – студенти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Спортивна кваліфікація – 1-й спортивний розряд, кандидат у майстри спорту. Дослідження проводилося упродовж змагального періоду першого циклу підготовки кваліфікованих футболістів у тренувальному макроциклі 2023–2024 рр. Дослідження здійснювалося на основі таких методів: теоретичного аналізу та узагальнення літературних джерел, педагогічного спостереження, відеозйомки змагальної діяльності, методів математичної статистики. Результати дослідження. Визначено основні показники та структуру техніко-тактичної діяльності студентської футбольної команди: загальна кількість виконання техніко-тактичних дій (ТТД) – 720,4±57,71 з коефіцієнтом ефективності – 0,68±0,04. Структура ТТД: зупинки м’яча – 19,1 %, передачі м’яча – 37,9 %, ведення м’яча – 5,1 %, обведення суперника – 7,5 %, відбори м’яча – 8,8 %, перехоплення м’яча – 18,9 %, удари у ворота – 2,7 %. Середнє значення інтегральної оцінки техніко-тактичної діяльності студентської футбольної команди становить 4,72±0,38 балів, з яких коефіцієнт інтенсивності становить – 0,80 ±0,06 балів, коефіцієнт мобільності – 1,46±0,30 балів, коефіцієнт агресивності – 1,2±0,14 балів, коефіцієнт ефективності – 0,68±0,4 балів, коефіцієнт ефективності єдиноборств – 0,54±0,09 балів, коефіцієнт креативності – 0,22±0,08 балів. Висновки. Контроль і аналіз змагальної діяльності студентських футбольних команд має здійснюватися на основі комплексного підходу з урахуванням трьох режимів координаційної складності виконання ТТД та утримувальних, розвивальних та загострювальних передач м’яча. Складовою структури ТТД футбольної команди є інтегральна оцінка, що складається з шести специфічних коефіцієнтів: інтенсивності, мобільності, агресивності, ефективності, ефективності єдиноборств, креативності.
Item
Model values of the integral assessment of the technical and tactical activity of highly qualified football players of different games
(Вінниця; ТВОРИ, 2024) Kostiukevych, Viktor; Pierluigi, Traverso; Voitenko, Serhii
Control and analysis of competitive activity is an important component of the athlete training system. One of the effective scientific and methodical approaches to the control of competitive activity is the integral assessment of technical and tactical activity. The purpose of the study is to determine the model values of the integral assessment of the technical and tactical activity of highly qualified football players of various playing roles. Research material and methods. The research was conducted during 2018-2023. The competitive activity of football players of national teams was analyzed. The scientific search was carried out on the basis of such methods as: theoretical analysis of literary sources, pedagogical observation of competitive activity, video analysis of competitive activity, methods of mathematical statistics. Research results. The structure of the integral assessment of technical and tactical activity consists of six specific coefficients – intensity (KI), mobility (CM), aggressiveness (KA), efficiency (KE), martial arts efficiency (KEE), creativity (KK). Model values of the integral assessment of technical and tactical performance have been determined for highly qualified football players in various playing positions: for full-backs (n=20) – 5.26±0.77 points; for center-backs (n=20) – 5.11±0.54 points; for defensive midfielders (n=18) – 5.61±0.86 points; for wide midfielders (n=18) – 5.59±0.91 points; for inside forwards (n=18) – 5.71±0.77 points; and for strikers (n=18) – 4.90±0.84 points. Based on specific coefficients of technical and tactical performance, it has been established that the most dynamic gameplay is characteristic of defensive midfielders, wide midfielders, and inside forwards. Conclusions. An integral assessment of technical and tactical activity most fully reflects the characteristics of highly qualified football players of various playing roles.
Item
Екпериментальне обгрунтування моделі підготовки футболістів високої кваліфікації у втягувальному мезоциклі річного макроциклу
(Вінниця: ТВОРИ, 2024) Гудима, Степан; Перепелиця, Олександр; Борячук, Андрій
Питання побудови та змісту тренувального процесу висококваліфікованих гравців у останні роки знаходиться на стадії інтенсивної розробки, що пов’язано з доступністю великої кількості інформації щодо застосування сучасних напрямів оптимізації системи управління та контролю підготовкою спортсменів у країнах світу з розвинутою системою спортивної індустрії. У статті висвітлено результати експериментального обґрунтування моделі побудов тренувального процесу футбольної команди високого професійного рівня у втягувальному мезоциклі підготовчого періоду. Апробація розробленої моделі підготовки відбувалася в різних кліматичних умовах. Мета – експериментально обґрунтувати структуру та зміст тренувального процесу висококваліфікованих футболістів у витягувальному мезоциклі річної підготовки. Матеріал і методи дослідження. Методи: аналіз та узагальнення наукової й методичної літератури та даних, представлених у мережі Інтернет; педагогічне тестування; методи функціональної діагностики; педагогічний (послідовний) експеримент проводився; методи математико- статистичного аналізу. Дослідження проводилось протягом 2021-2022 рр. на базі футбольного клубу ФК «Рух» (Львів), до складу команди належало 30 кваліфікованих футболістів, які брали участь на всіх етапах дослідження. Результати дослідження. Розроблена модель підготовки у втягувальному мезоциклі, що мало на меті полегшити процес організації підготовки висококваліфікованих футболістів. Вона реалізовувалася в різних організаційних умовах (гірського та морського клімату). Визначено, що в умовах морського узбережжя більший приріст результатів у тестах, які характеризують прояв швидкісних і швидкісно-силових якостей, в гірських умовах – в тестах, які відображають загальну та спеціальну витривалість. Основні висновки. Отримані позитивні зміни в показниках функціонального стану та фізичної підготовленості кваліфікованих футболістів свідчать про ефективність запропонованої моделі підготовки у втягувальному мезоциклі не залежно від кліматичних умов проведення тренувального процесу. Experimental justification of the model of training of highly qualified football players in the involving meso cycle of the annual macro cycle
Item
Теоретична пвідготовка веслувальників на байдарках і каное
(Вінниця; ТВОРИ, 2024) Богуславська, Віткорія; Балахтін, Денис
Завдяки систематичному оволодінню теоретичними знаннями веслувальники можуть більш ефективно планувати та виконувати тренувальні програми, а також адаптувати свої стратегії під час змагань відповідно до специфіки умов та конкурентного середовища. Такий підхід сприяє підвищенню рівня спортивної майстерності та досягненню успіху на міжнародній арені. Незважаючи на важливість теоретичної підготовки, науково-методична література з веслування має значні прогалини з обґрунтуванням структури і змісту цієї підготовки, а також з нерівномірністю покриття тематики на різних етапах навчання, а іноді навіть і її відсутністю. Мета дослідження: визначити особливості теоретичної підготовки веслувальників на байдарках і каное. Методи дослідження. В роботі були застосовані методи теоретичного рівня дослідження: аналіз, порівняння, індукція, дедукція, систематизація та узагальнення науково-методичної літератури. Результати роботи. Етап попередньої базової підготовки визначає фундаментальні аспекти фізичного, технічного та тактичного розвитку веслувальників. Саме на цьому етапі вони отримують необхідні знання про біомеханічні принципи виконання рухів, а також основи тренувального процесу та стратегій змагань. Теоретична підготовка включає в себе вивчення теорії руху, аналіз техніки веслування, вивчення правил та регламентів спортивних змагань, а також ознайомлення з принципами фізіології та психології спортивної діяльності. Висновки. Наукові дослідження підтверджують важливість теоретичної підготовки в процесі формування спортивної майстерності веслувальників на етапі попередньої базової підготовки. У цьому контексті, теоретична підготовка виступає як необхідний елемент, що сприяє не лише розумінню основних принципів та технік веслування, але й вдосконаленню спортивних навичок і досягненню високих результатів у спортивних змаганнях.
Item
Спрямованість тренувального навантаження ударних мікроциклів кваліфікованих спортсменів, які спеціалізуютьcя на легкоатлетичному багатоборстві
(Вінниця; ТВОРИ, 2024) Адамчук, Вадим; Пліхта, Сергій; Касянова, Ганна
Однією з тенденцій сучасної системи підготовки легкоатлетів-багатоборців, яка реалізується в побудові ударних мікроциклів, є прагнення до максимального використання як кількісних, так і якісних характеристик тренувального процесу. Орієнтація на максимально можливі об’ємні характеристики та інтенсивність тренувань була характерна для більшості систем підготовки найсильніших легкоатлетів-багатоборців у 1980-1990-х роках. На разі, тенденція змінюється на більш ефективні підходи до всіх компонентів тренувального процесу. Причиною цього є усвідомлення того факту, що великі навантаження ефективні лише до тієї межі, при якій не страждає якість тренувального процесу і відсутній ризик виникнення перевтоми. Мета дослідження ‒ визначити спрямованість тренувальних навантажень в ударних мікроциклах у підготовці кваліфікованих легкоатлетів-багатоборців. Матеріал і методи дослідження. У дослідженні використовувалися такі методи наукового пошуку: аналіз науково-методичної літератури педагогічне спостереження; хронометраж тренувальної роботи; пульсометрія; методи математичної статистики. У дослідженні взяли участь легкоатлети-багатоборці (n=10). Спортивна кваліфікація ‒ кандидат в майстри спорту, майстер спорту. Вік спортсменів 18-30 років. Результати дослідження. У даній статті розглянуто питання спрямованості тренувальних навантажень в ударних мікроциклах під час підготовки легкоатлетів-багатоборців. Правильне чергування таких навантажень з відпочинком створює сприятливі умови для стимуляції адаптаційних процесів в організмі легкоатлетів-багатоборців. Також представлено програму 7-денного ударного мікроциклу кваліфікованих легкоатлетів-багатоборців на етапі безпосередньої підготовки до змагань. Висновки. В результаті дослідження було встановлено, що на етапі безпосередньої підготовки до змагань, кваліфіковані легкоатлети-багатоборці застосовують стандартну модель 7-денного ударного мікроциклу, з яких 1-й, 3-й та 6-й дні – тренування з великим навантаженням, 2-й і 5-й дні – тренування з середнім навантаженням різної спрямованості, 4-й та 7-й дні присвячені активному відпочинку і відновлювальним заходам з навантаженнями різної спрямованості у різних періодах підготовки.