Show simple item record

dc.contributor.authorТимощук, Дар`я Олександрівна
dc.contributor.authorТимощук, Д. О.
dc.contributor.authorTymoshchuk, D. O.
dc.date.accessioned2021-06-03T10:29:24Z
dc.date.available2021-06-03T10:29:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationТимощук Дар`я Олександрівна. Заголовок як явище інтертекстуальності в сучасному англомовному масмедійному дискурсі: курсова робота / Д. О. Тимощук; Вінницький держ. пед.ун-т імені Михайла Коцюбинського. – Вінниця, 2021. – 38с. Бібліогр.: c. 34-38 (46 назв). – На правах рукописуuk_UA
dc.identifier.otherУДК 811.111’38
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/8590
dc.description.abstractЕфективність газетного тексту багато в чому визначається саме його назвою, адже читач звертає увагу на неї в першу чергу. Для того, щоб привернути ще більше інтересу до власної статті, автори використовують різні типи заголовків. Особливо виразними вважаються заголовки, що містять посилання, алюзії, цитати, які відображають поняття «інтертекстуальності». Сам феномен інтертексту став вивчатися відносно недавно. Явище міжтекстової взаємодії знаходиться в центрі уваги лінгвістів лише починаючи з 60-х років і до сих пір вивчається. З розвитком засобів масової інформації та підвищенням їх ролі в житті людей зростає і важливість вивчення цього явища на основі матеріалів преси. Таким чином, актуальність дослідження визначається активним вивченням інтертекстуальності в сучасній лінгвістиці. Оскільки сфера друкованих ЗМІ динамічна, мета дослідження була сформульована так: виявити, описати і проаналізувати інтертекстуальність в заголовках сучасних британських газет. Були проаналізовані електронні версії британських газет «The Guardian», «The Independent», «The Telegraph» і «The Times» за 2018-2019 роки. Методом суцільної вибірки було відібрано 18 газетних заголовків, що містять в собі алюзійний елемент, та 4 заголовка з цитатами. Ці інтертекстуальні одиниці були класифіковані за трьома критеріями: тематика статті, в якій вони були виявлені, джерело алюзійного елемента, а також їх функції. Найчастіше алюзії спостерігалися в заголовках статей, присвячених мистецтву. Термін «мистецтво» дуже розлогий, тому, пишучи і створюючи мережу взаємозв'язків, автори мають безмежні джерела натхнення. Автори статей використовують яскраві і легко-впізнавані алюзійний елементи, так як взаємодія читача з текстом і вміння інтерпретувати алюзійний текст надзвичайно важливі. Ці натяки «грають» з читачем і ведуть з ним самостійний діалог відповідно до задуму автора. Аналізуючи функції алюзій в заголовках газетних статей, можна зробити висновок, що вони переважно виконують експресивну і аппелятивну функції. Вони передають оцінку автора, просувають його ставлення до фактів, ідеї, викладені в статті, підсилюють виразність тексту. Эффективность газетного текста во многом определяется его названием, так как читатель обращает внимание именно на него в первую очередь. Чтобы привлечь ещё больше интереса к статье, авторы используют различные типы заголовков. Особенно выразительными считаются заголовки, содержащие отсылки, аллюзии, цитаты, отражающие понятие «интертекстуальность». Сам феномен интертекстуальности стал изучаться относительно недавно. Явление межтекстового взаимодействия находится в центре внимания лингвистов лишь начиная с 60-х годов и до сих пор изучается. С развитием средств массовой информации и повышением их роли в жизни людей возрастает и важность изучения этого явления на основе материалов прессы. Таким образом, актуальность исследования определяется активным изучением интертекстуальности в современной лингвистике. Поскольку сфера печатных СМИ динамична, цель исследования была сформулирована так: выявить, описать и проанализировать интертекстуальность в заголовках современных британских газет. Были проанализированы электронные версии британских газет 2018-2019 года «The Guardian», «The Independent», «The Telegraph» и «The Times». Методом сплошной выборки было отобрано 18 газетных заголовков, содержащих в себе аллюзивный элемент, и 4 заголовка с цитатами. Эти интертекстовые единицы были классифицированы по трем критериям: тематика статьи, в которой они были обнаружены, источник аллюзионного элемента, а также их функции. Наиболее часто аллюзии наблюдались в заголовках статей, посвященных искусству. Термин «искусство» очень обширен, поэтому, сочиняя и создавая сеть взаимосвязей, авторы имеют безграничные источники вдохновения. Авторы статей используют яркие и узнаваемые аллюзионные элементы, так как взаимодействие читателя с текстом и умение интерпретировать аллюзионный текст чрезвычайно важны. Эти намеки «играют» с читателем и ведут с ним самостоятельный диалог в соответствии с замыслом автора. Анализируя функции аллюзий в заголовках газетных статей, можно сделать вывод, что они преимущественно выполняют экспрессивную и аппелятивную функции. Они передают оценку автора, продвигают его отношение к фактам, идеи, изложенные в статье, усиливают выразительность текста. The effectiveness of a newspaper text is largely determined by its title, as the reader pays attention to it in the first place. In order to attract more attention, article authors use various forms of headings. Especially expressive are the titles containing references, allusions, quotations, which reflect the concept of "intertextuality". The very phenomenon of intertextuality has begun to be studied relatively recently. Only since the 60s, the phenomenon of intertextual interaction has been in the focus of the attention of linguists and is still being studied. With the development of mass media, and with an increase of its role in people's lives, the importance of studying this phenomenon based on the press material is increasing as well. Thus, the relevance of the research is determined by the active study of intertextuality in modern linguistics. As the sphere of print media is dynamic, the goal of the research is: to identify, describe, analyze intertextuality in the modern British newspapers` headlines. The electronic versions of the British newspapers 2018-2019 "The Guardian", "The Independent", "The Telegraph" and "The Times" were analyzed. The method of continuous sampling was used to sort out 18 newspaper headlines containing an allusive element and 4 titles with quotations. These intertextual signs were classified according to three criteria: the topic of the article they were found at, the source of allusive element and their functions. Allusions were observed most frequently in the headlines of the articles devoted to art. The term ‘art’ is very broad that is why, writing and creating a web of interconnections, journalists have unlimited sources of inspiration. The authors of the articles use bright and recognizable allusive elements, as the reader's interaction with the text and the reader's ability to interpret the allusive text is extremely important. Those allusions "play" with the reader and conduct an independent dialogue with him/her in accordance with the author's intention. Analyzing the functions of allusions in the headlines of newspaper articles, we can conclude that they predominantly perform expressive and phatic functions. They convey the author`s evaluation, promote his/her ideas given in the article and attitude towards facts that enhance the expressiveness of the text.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВінницький держ. пед. ун-т імені Михайла Коцюбинського. – Вінницяuk_UA
dc.subjectКлючові слова: інтертекстуальні характеристики, алюзія, цитування, плагіат, посилання, заголовки газет, засоби масової інформації, публіцистичний стиль, біблеїзми, крилаті вирази, прецедентне явище, алюзивний елемент.uk_UA
dc.subjectКлючевые слова: интертекстуальные характеристики, аллюзия, цитирование, плагиат, отсылка, заголовки газет, средства массовой информации, публицистический стиль, библеизмов, крылатые выражения, прецедентное явление, аллюзивный элемент.uk_UA
dc.subjectKey words: intertextual properties, allusion, quotation, plagiarism, reference, newspaper headlines, mass media, publicistic style, Biblicisms, catchphrases, precedent phenomenon, allusive element.uk_UA
dc.titleЗаголовок як явище інтертекстуальності в сучасному англомовному масмедійному дискурсі: курсова роботаuk_UA
dc.title.alternativeЗаглавие как явление интертекстуальности в современном англоязычном массмедийном дискурсе: курсовая работаuk_UA
dc.title.alternativeIntertextual properties of the headline in modern English mass media: course paperuk_UA
dc.typeThesisuk_UA


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record