Show simple item record

dc.contributor.authorБілоус, П. Д.
dc.contributor.authorШахов, В. І.
dc.date.accessioned2021-05-08T06:29:42Z
dc.date.available2021-05-08T06:29:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationБілоус П. Д. Дитяча гра як психолого-педагогічна проблема / П. Д. Білоус, В. І. Шахов // Наукові записки. Серія: Педагогіка і психологія : зб. наук. праць / редкол.: А. М. Коломієць (головний редактор), В. І. Шахов (відповідальний редактор), О. В. Акімова ( заст. відповід. редактора) та ін.; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. – Вінниця : Твори, 2020. – Вип. 62. – С. 204-209uk_UA
dc.identifier.otherУДК 378.14
dc.identifier.otherDOI 10.31652/2415-7872-2020-62-204-209
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/8353
dc.descriptionПсихологія. Дитяча психологія. Гра. Функції гриuk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано визначення поняття «гра» та «дитяча гра», виокремлено особливості дитячої гри. Означено, що гра, як домінуюча діяльність дітей, виконує багато функцій, провідними серед яких є: розвивальна, когнітивна та терапевтична. Акцентовано увагу на важливості діагностичної, терапевтичної, ревалідаційної, реабілітаційної, профілактичної, соціалізаційної, ресоціалізаційної та прогностичної функцій. Зроблено висновок, що окремо і самостійно жодна з функцій гри не є самостійною одиницею. Зазначається, що лише організація та процес гри обумовлюють домінуючий прояв певної функції.uk_UA
dc.description.abstractThere are three life-changing activities: play, study and work. Each of these activities has its own value and value. They are distinguished by their end results (products of activity), by organizational and motivational properties. In the modern world, work is regarded as the most important type of human activity, because of its socially significant product or material conditions of life. Training is also a very serious activity, because it helps the child to prepare for life and work. Play is another activity that psychologists have called the dominant activity of children in early childhood and early childhood. The article analyzes the definitions of the concept of "game" and "child's play", distinguishes the features of children's play. It is indicated that play, as the dominant activity of children, performs many functions, leading are: developmental, cognitive and therapeutic. The author focuses on the importance of diagnostic function, which is well known but not very popular in practice. The author argues that children's games perform other, equally important functions, such as: therapeutic, rehabilitation, rehabilitation, preventive, socialization, re-socialization, prognostic. Particular attention is given to the prognostic function. It is concluded that separately and independently, none of the analyzed functions of the game is a separate unit. It is noted that only the organization and process of the game determine the dominant manifestation of any of the named features, which are reflected in their name.en
dc.publisherВінниця : Твориuk_UA
dc.subjectдитяча граuk_UA
dc.subjectдомінуюча діяльністьuk_UA
dc.subjectграuk_UA
dc.subjectфункції гриuk_UA
dc.subjectchildren's gameuk_UA
dc.subjectdominant activityuk_UA
dc.subjectgameuk_UA
dc.subjectgame featuresuk_UA
dc.titleДитяча гра як психолого-педагогічна проблемаuk_UA
dc.title.alternativeChild's game as a psychological-pedagogical problemuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record