Show simple item record

dc.contributor.authorГромов, Євген Володимирович
dc.contributor.authorГромов, Е. В.
dc.contributor.authorGromov, Y. V.
dc.contributor.authorМазайкіна, Ірина Олегівна
dc.contributor.authorМазайкина, И. О.
dc.contributor.authorMazaikina, I. O.
dc.date.accessioned2021-04-15T09:19:05Z
dc.date.available2021-04-15T09:19:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationGromov I. V. Usage of portfolio-technology in the process of foreign languages learning by European higher school students/ I. V. Gromov, I. O. Mazajkina // Linguistic Training of Students of Universities of Non-philological Specialities in the Context of Bologna Process and Recommendations of the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching and Assessment : proceedings of the VIII International Scientific and Methodological Conference. – Odessa, 2017. – P. 211-214.uk_UA
dc.identifier.otherУДК [37.016:811.111](438+437.3)
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/8059
dc.descriptionІноземні мови. Методикаuk_UA
dc.description.abstractIt has been shown that portfolio-technology is actively exploited in educational systems of developed European countries, where it is classified to the category of authentically individualized assessment tools which are aimed at new forms of students’ evaluation and self-evaluation. The authors give classification of portfolios depending on their goals, tasks and ways of realization. It has also been proved that at the present stage of the European higher education development, the portfolio-technology is considered one of the most effective and advanced innovative methods of learning foreign languages.uk_UA
dc.description.abstractВ статті показано, що технологія портфоліо наразі активно використовується в освітніх системах розвинутих європейських країн, де вона віднесена до категорії автентичних індивідуалізованих засобів оцінювання, що спрямовані на нові форми оцінки та самооцінки студентів. Авторами дається класифікація портфоліо в залежності від цілей, завдань і способів реалізації. Також доведено, що на сучасному етапі розвитку європейської вищої освіти технологія портфоліо вважається одним з найбільш ефективних й інноваційних методів вивчення іноземних мов.uk_UA
dc.description.abstractВ статье показано, что технология портфолио сейчас активно используется в образовательных системах развитых европейских стран, где она отнесена к категории аутентичных индивидуализированных средств оценивания, направленных на новые формы оценки и самооценки студентов. Авторами приводится классификация портфолио в зависимости от их целей, задач и путей реализации. Также доказано, что на современном этапе развития европейского высшего образования технология портфолио считается одним из наиболее эффективных и инновационных методов изучения иностранных языков.ru
dc.publisherOdessauk_UA
dc.subjectlearning foreign languagesuk_UA
dc.subjectEuropean Universitiesuk_UA
dc.subjectassessment methodsuk_UA
dc.subjecteducationuk_UA
dc.subjectevaluationuk_UA
dc.subjectself-evaluationuk_UA
dc.subjectportfolio-technologyuk_UA
dc.subjectвивчення іноземних мовuk_UA
dc.subjectєвропейські університетиuk_UA
dc.subjectметоди оцінюванняuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectоцінкаuk_UA
dc.subjectсамооцінкаuk_UA
dc.subjectтехнологія портфоліоuk_UA
dc.subjectизучение иностранных языковuk_UA
dc.subjectевропейские университетыuk_UA
dc.subjectметоды оцениванияuk_UA
dc.subjectобразованиеuk_UA
dc.subjectоценкаuk_UA
dc.subjectсамооценкаuk_UA
dc.subjectтехнология портфолиоuk_UA
dc.titleUsage of portfolio-technology in the process of foreign languages learning by European higher school studentsuk_UA
dc.title.alternativeВикористання технології портфоліо в процесі вивчення іноземних мов студентами європейських вищих навчальних закладівuk_UA
dc.title.alternativeИспользование технологии портфолио в процессе изучения иностранных языков студентами евпорейских высших учебных заведенийuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record