Show simple item record

dc.contributor.authorБарановська, І. Г.
dc.contributor.authorБарановская, И. Г.
dc.contributor.authorBaranovskya, I.G.
dc.contributor.authorМозгальова, Н.Г.
dc.contributor.authorМозгалева, Н.Г.
dc.contributor.authorMozgaleva, N.G.
dc.date.accessioned2020-01-28T08:34:42Z
dc.date.available2020-01-28T08:34:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationБарановська І.Г. ., Мозгальова Н.Г.. Поліхудожня освіта майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: проблеми і перспективи / Барановська І.Г., Мозгальова Н.Г.// Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 22 (27), ч. 2. – С. 31-37.uk_UA
dc.identifier.issnУДК [378.6:37].016:7
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/4754
dc.descriptionПоліхудожня освіта.Вчителі мистецьких дисциплін. Проблеми.Перспективи.uk_UA
dc.description.abstractВ статті порушується питання поліхудожньої освіти майбутніх вчителів мистецьких дисциплін в контексті завдань нової Української школи. Розкрито поліфункціональню природу мистецтва. Встановлено, що види мистецтва мають спільну основу – емоційно-образне відображення дійсності, всім їм властива потреба виразити своє ставлення до навколишнього світу. Визначено ідею інтеграції в освіті значним здобутком дидактики, оскільки за умови її успішного методичного впровадження реалізується мета якісної освіти. Доведено, що рівень сучасної комп’ютеризації дозволяє суміщати традиційні технологічні прийоми навчання із електронними. Обґрунтовано важливість впровадження інтегративних мистецьких технологій в освітній процес. Презентовано інноваційні технології «майндмеппінг», «веб-квест», «сторіторінг». Подальшого вивчення потребують питання удосконалення механізмів поліхудожнього впливу на учнівську молодь, забезпечення різних форм навчання мистецтву в контексті освітніх інновацій.uk_UA
dc.description.abstractВ статье поднимается вопрос полихудожественного образования будущих учителей художественных дисциплин в контексте задач новой украинской школы. Раскрыто полифункциональный природу искусства. Установлено, что виды искусства имеют общую основу - эмоционально-образное отражение действительности, всем им свойственна потребность выразить свое отношение к окружающему миру. Определены идею интеграции в образовании значительным достижением дидактики, поскольку при ее успешного методического внедрения реализуется цель качественного образования. Доказано, что уровень современной компьютеризации позволяет совмещать традиционные технологические приемы обучения с электронными.Обоснована важность внедрения интегративных художественных технологий в образовательный процесс. Представлен инновационные технологии «майндмэппинг», «веб-квест», «сториторинг». Дальнейшего изучения требуют вопросы совершенствования механизмов полихудожественного влияния на учащуюся молодежь, обеспечение различных форм обучения искусству в контексте образовательных инноваций.ru
dc.description.abstractThe presence of disadvantages and controversies in the education system prompts the Ukrainian educational community to revise traditional ideas and raise the requirements for the teacher's professional competence, make changes to the classical forms of education and upbringing of students, introduce innovative approaches and integrative technologies of the artistic education of future teachers and students. The problem of polyart education was actualized on a planetary scale. Artistic education is defined as an integral component of not only general education, but also education "for life" (continuous education), since art is the source of inspiration of a human person, its humanization, the expression of creative forces, the means of formation of worldview and spirituality, the basis of artistic and creative improvement and self-realization. The researchers point out that polygraph education provides new ways of engaging in art on the basis of integration, which helps to understand the origins of various types of art, acquire basic artistic knowledge and skills in the field of various artistic activities, contribute to the formation of spirituality, the development of the emotional sphere of personality, provide opportunities for artistic creativity and self-realization. The globalization of the cultural development of mankind led to the emergence of a related concept of "poly-artistic image of the world", which harmoniously combines the artistic heritage of peoples around the world. All types of art have a common basis - an emotional image of reality, all of them inherent in the need to express their attitude to the outside world. The concept of "poly-artistic" in relation to the characteristics of a single complex "culture and education" means, in our opinion, the involvement in art and education on the basis of different models (subject, interdisciplinary, interindustrial, polycentric), types (spiritual-ideological, aesthetic-art, integrated) and levels (mental, core, global) of integration, in order to reveal the creative potential and the full comprehension of reality by the person in artistic form. The future teacher of artistic disciplines should be prepared to work with virtual communication technologies, since modern students are the so-called Y generation, the digital generation or the "children of the millennium." It is important to make the training motivated, to organize it so that the child actively, with interest and enthusiasm, worked at the lesson, saw the results of his activities and could appreciate them. Integrative artistic technologies such as "maindexing", "web quest", "storytelling", which allow to find, process and organize a large amount of information through on-line applications, to check knowledge gained, on the basis of integration of knowledge of different artistic disciplines on their own, have become effective. create your own original products. Further study needs to be done on improving the mechanisms of artistic influence on pupils' youth, providing various forms of arts education in the context of educational innovation.en
dc.publisherКиїв : Вид-во НПУ імені М. П. Драгомановаuk_UA
dc.subjectвчитель мистецьких дисциплінuk_UA
dc.subjectінтеграціяuk_UA
dc.subjectінтегративні мистецькі технологіїuk_UA
dc.subjectІнтернетuk_UA
dc.subjectемоційний інтелектuk_UA
dc.subjectмистецтвоuk_UA
dc.subjectполіхудожня освітаuk_UA
dc.subjectтворчий потенціалuk_UA
dc.subjectхудожньо-творча самореалізаціяuk_UA
dc.subjectучитель художественных дисциплинuk_UA
dc.subjectинтеграцияuk_UA
dc.subjectхудожественные технологииuk_UA
dc.subjectИнтернетuk_UA
dc.subjectемоциональный интеллектuk_UA
dc.subjectполихудожественное образованиеuk_UA
dc.subjectтворческий потенциалuk_UA
dc.subjectхудожественно-творческая самореализацияuk_UA
dc.subjectteacher of artistic disciplinesuk_UA
dc.subjectintegrationuk_UA
dc.subjectintegrative artistic technologiesuk_UA
dc.subjectemotional intelligenceuk_UA
dc.subjectInternetuk_UA
dc.subjectartuk_UA
dc.subjectpolyphysical educationuk_UA
dc.subjectcreative potentialuk_UA
dc.subjectartistic and creative self-realizationuk_UA
dc.titleПоліхудожня освіта майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: проблеми і перспективиuk_UA
dc.title.alternativeПолихудожественное образование будущих учителей художественных дисциплин: проблемы и перспективыuk_UA
dc.title.alternativeПoly artistic education of future art teachers: problems and prospectsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record