Формування комунікативної культури учителя іноземної мови за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.
Date
2017Author
Кириленко, В.В.
Кириленко, В.В.
Kyrylenko, V.
Кириленко, Н.М.
Кириленко, Н.М.
Kyrylenko, N.
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті розглядаються комунікативні аспекти особистості майбутніх
учителів іноземної мови та аналіз функціональної структури вербальної
взаємодії в навчальному процесі. Робиться висновок, що успіх підготовки
педагогічних кадрів у вищих навчальних закладах безпосередньо залежить від
визначення нових цілей і змісту навчання іноземної мови на різних рівнях та від
інтенсивності використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання,
що, в свою чергу, сприяє розвитку індивідуальних когнітивних стилів студентів,
здійсненню адекватного контролю за рівнем сформованості професійних знань і
умінь. У статті також представлені класифікація функцій спілкування та
завдання учителя іноземної мови для успішної комунікації іноземною мовою і
повноцінного спілкування. Наголошується на тому, що нині неможливо уявити
вивчення іноземної мови, як в школі, так і в вищому навчальному закладі без
2
використання інформаційно-комунікаційних технологій, які сприяють
засвоєнню адекватних форм вербальної та невербальної поведінки в процесі
вивчення іноземної мови. Адже комп'ютеризація навчального процесу спонукає
до перегляду традиційних форм і методів викладання іноземної мови та
виникнення нових форм проведення уроків. В статье рассматриваются коммуникативные аспекты личности будущих
учителей иностранного языка и анализ функциональной структуры вербального
взаимодействия в учебном процессе. Делается вывод, что успех подготовки
педагогических кадров в высших учебных заведениях напрямую зависит от
определения новых целей и содержания обучения иностранному языку на
разных уровнях и от интенсивности использования информационно-
коммуникационных технологий обучения, что, в свою очередь, способствует
развитию индивидуальных когнитивных стилей студентов, осуществлению
адекватного контроля за уровнем сформированности профессиональных знаний
и умений. В статье также представлены классификация функций общения и
задачи учителя иностранного языка для успешной коммуникации на
иностранном языке и полноценного общения. Отмечается, что в настоящее
время невозможно представить изучение иностранного языка, как в школе, так и
в высшем учебном заведении без использования информационно-
коммуникационных технологий, способствующих усвоению адекватных форм
вербального и невербального поведения в процессе изучения иностранного
языка. Ведь компьютеризация учебного процесса требует пересмотра
традиционных форм и методов преподавания иностранного языка и
возникновения новых форм проведения уроков. The article deals with the personal communicative aspects of future foreign
language teachers and the analysis of the functional structure of verbal interaction in
education process. The conclusion is made that the successful teacher training at higher
education establishments depends directly on the defining of the new objectives and
content of foreign language teaching at different levels, and on the intensity of
employing information and communication technology in learning process, which in
its turn promotes individual cognitive styles in students, facilitates adequate testing of
their professional knowledge and skills. The article also contains the classification of
communication functions and tasks of a foreign language teacher to achieve effective
communication in a foreign language. It is accentuated that it is unimaginable to master
a foreign language both at school and higher education establishment without using
information and communication technology, that facilitates acquisition of the adequate
patterns of verbal and non-verbal behavior in the process of learning a foreign
3
language. Computerization of education process leads to the transformation of the
traditional forms and methods of foreign language teaching and introduction of the new
forms in conducting lessons.