• ua
    • русский
    • English
  • English 
    • ua
    • русский
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет мистецтв і художньо-освітніх технологій
  • Кафедра образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет мистецтв і художньо-освітніх технологій
  • Кафедра образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Проблеми професійної підготовки майбутніх викладачів технологій (Ергономіка)

Thumbnail
View/Open
Кулик,Коваль,Колінченко.pdf (685.4Kb)
Date
2022
Author
Кулик, Є.В.
Kulyk, E.V.
Коваль, О.
Koval, O.
Колінченко, В.
Kolinchenko, V.
Metadata
Show full item record
Abstract
На основі аналізу стану проблеми технологічної освіти і трудового навчання зокрема, показано, що однією з головних причин кризового стану в трудовому навчанні є існування двох, часто не збігаючих напрямків формування світогляду сучасної людини: сциєнтично-технократичного і гуманістичного. Показано, що дана проблема в трудовому навчанні ускладнюється через наявність фрагментарності фундаментальних наукових знань сучасного суспільства з технологій в системі загального розвитку наукових знань. Встановлено, що ергономіка може частково заповнити відсутню ланку у міждисциплінарних дослідження людини про працю та забезпечити формування гуманістичного світогляду особистості в технологічній освіті. Показано, що аналіз предмету, структури та основних завдань ергономіки в трудовому навчанні дозволить підвищити якісної професійної підготовки майбутніх викладачів технологій в контексті гуманізації технологічної освіти.
 
On the basis of the analysis of the state of the problem of technological education and labor training in particular, it is shown that one of the main reasons for the crisis in labor training is the existence of two, often not coincident directions of the formation of the worldview of a modern person: scientific-technocratic and humanistic. It is shown that this problem in labor education is complicated by the presence of fragmentation of fundamental scientific knowledge of modern society on technologies in the system of general development of scientific knowledge. It has been established that ergonomics can partially fill the missing link in interdisciplinary studies of a person about work and ensure the formation of a humanistic worldview of an individual in technological education. It is shown that the analysis of the subject, structure and main tasks of ergonomics in labor education will allow to improve the quality of professional training of future technology teachers in the context of humanizing technological education.
 
URI
http://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/10075
Collections
  • Кафедра образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV