Show simple item record

dc.contributor.authorБіліченко, Олександр
dc.date.accessioned2022-01-12T13:22:05Z
dc.date.available2022-01-12T13:22:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationБіліченко О. Формування професійної етики майбутніх медичних сестер / Олександр Біліченко // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія : збірник наукових праць / Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського; ред. кол.: А. М. Коломієць, В. І. Шахов, О. В. Акімова, В. М. Галузяк, Н. І. Лазаренко [та ін.]. – Випуск 67. – Вінниця : ВДПУ, 2021. – С. 66-72uk_UA
dc.identifier.otherУДК 378.093.2
dc.identifier.otherDOI 10.31652/2415-7872-2021-67-66-72
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/9524
dc.descriptionОсвіта. Педагогіка. Професійна освіта. Підготовка майбутніх медичних сестер. Професійна етика медичної сестриuk_UA
dc.description.abstractПрофесійна етика медичної сестри є професійно важливою інтегративною якістю особистості, що поєднує в собі засвоєні у процесі професіоналізації гуманістичні ціннісні орієнтації, професійно-етичні норми та етично значущі особистісні якості, які регулюють професійну діяльність і спілкування. Зміст професійної етики майбутніх медичних сестер адекватно розкривають чотири компоненти: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, особистісний і діяльнісний. Сутнісні характеристики і структурні компоненти професійної етики медичної сестри зумовлюють виокремлення відповідних критеріїв (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, особистісний, діяльнісний) та показників, що дають змогу оцінити рівень сформованості професійної етики у студентів медичного коледжу. На констатувальному етапі дослідження визначено та описано три рівні сформованості професійної етики майбутніх медичних сестер: високий (ціннісно-рефлексивний), середній (нормативно-репродуктивний) і низький (емпірично-інтуїтивний). Аналіз психолого-педагогічних джерел, узагальнення результатів констатувального етапу дослідження, а також урахування особливостей особистісно-професійного становлення майбутніх медичних сестер дало змогу визначити комплекс педагогічних умов формування професійної етики. На основі врахування специфіки морально-етичного аспекту професійної діяльності медичної сестри, а також особливостей організації освітнього процесу в медичному коледжі розроблена педагогічна модель формування професійної етики майбутніх медичних сестер, що складається з чотирьох блоків і комплексно відображає мету, завдання, педагогічні умови, форми, методи, етапи та рівні розвитку професійної етики студентів у процесі фахової підготовки. У процесі дослідження з’ясовано, що формування професійної етики майбутніх медичних сестер у процесі фахової підготовки доцільно здійснювати за такими етапами: організаційно-мотиваційний, аналітико-діагностичний, комунікативно-діяльнісний, рефлексивно-оцінний.uk_UA
dc.description.abstractThe professional ethics of a nurse is a complex professionally important personal quality which integrates the humanistic value orientations, professional and ethical principles, acquired in the process of. moral qualities’ professionalization governing professional activity and communication. There are four interrelated components in the structure of professional ethics of future nurses: motivational-value; cognitive; personal; active. According to the distinguished components, the criteria (motivational-value, cognitive, personal, activity) and indices of future nurses’ professional ethics formation were determined. Considering the distinguished criteria and indicators made it possible to identify and describe three levels of future nurses’ ethics: high (value-reflective), medium (normative-reproductive) and low (empirically-intuitive). The pedagogical model of future nurses’ professional ethics formation was developed on the consideration basis of the content and specifics of the moral and ethical aspect of the nurses’ professional activity, as well as the educational process organizational peculiarities in the medical college. It includes four stages functional-purposal, contentual-active, management-technological, evaluative-effective. It reflects the purpose, tasks, pedagogical conditions, forms, methods, stages and levels of students' professional ethics development in the professional training process. Analysis of psychological and pedagogical sources, generalization of the research ascertaining stage findings, as well as taking into account the future nurses’ personal and professional formation peculiarities made it possible to determine the complex of pedagogical conditions for the formation of professional ethics. The result of the research revealed that the future nurses professional ethics formation in the process of professional training should be carried out in the following stages: organizational-motivational, analytical-diagnostic, communicative-activity, reflexive-evaluation.en
dc.publisherВінниця : ВДПУuk_UA
dc.subjectмедична етикаuk_UA
dc.subjectпрофесійна етика медичної сестриuk_UA
dc.subjectпідготовка майбутніх медичних сестерuk_UA
dc.subjectкомпоненти професійної етикиuk_UA
dc.subjectрівні сформованості професійної етикиuk_UA
dc.subjectпедагогічні умови формування професійної етики майбутніх медичних сестерuk_UA
dc.subjectmedical ethicsuk_UA
dc.subjectnurse’s professional ethicsuk_UA
dc.subjectfuture nurses’ traininguk_UA
dc.subjectcomponents of professional ethicsuk_UA
dc.subjectlevels of professional ethics formationuk_UA
dc.subjectpedagogical conditions of future nurses’ professional ethics formationuk_UA
dc.titleФормування професійної етики майбутніх медичних сестерuk_UA
dc.title.alternativeFormation of professional ethics of future nursesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record