Show simple item record

dc.contributor.authorЛук’янчук, М. В.
dc.contributor.authorLukianchuk, M.
dc.date.accessioned2021-06-28T19:47:44Z
dc.date.available2021-06-28T19:47:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationЛук’янчук М. В. Структура творчих здібностей молодших школярів: психологопедагогічний аспект / М. В. Лук’янчук // Наукові записки. Серія: Педагогіка і психологія : зб. наук. праць / Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла коцюбинського. – Вінниця, 2018. – Вип. 54. – С. 174-180.uk_UA
dc.identifier.otherУДК 37.013.77+373.3
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/8788
dc.descriptionШкільна освіта. Початкові класи.uk_UA
dc.description.abstractРеформування сучасної освіти передбачає зміщення акцентів щодо накопичення нормативно визначених знань, умінь і навичок на вироблення й розвиток умінь діяти, бути конкурентоспроможним, застосовувати досвід у проблемних умовах, коли не спрацьовують типові варіанти рішення тощо. Тому проблема розвитку творчості, творчих здібностей особистості набуває першочергового значення. У статті представлений аналіз та узагальнення різних підходів до структури творчих здібностей учнів початкових класів, визначено їх структурні компоненти, показники та провідні критерії, виходячи із вікових та психологічних характеристик учнів початкової школи.uk_UA
dc.description.abstractThe national revival of Ukraine, its spiritual renewal and radical changes that are connected with the transition to new economic, social and political relations in all spheres of society, require new approaches to solving education and upbringing of the younger generation. Unfortunately, in pedagogical practice, there is still a contradiction between the traditional forms and methods of teaching disciplines in elementary school and the modern requirements for the expected results of pupil’s studying in primary school in the context of the concept of a new Ukrainian school. Educational reform involves shifting the emphasis from the accumulation of normatively defined knowledge, skills and abilities to making and developing the ability to act, apply experience in problematic conditions, when the typical variants of the solution do not work. Therefore, the problemof the development of creativity, creative abilities of the individual becomes of paramount importance and it is a condition for the transformation, renewal and harmonious development of our country. The article presents the analysis and generalization of different approaches to the structure elementary school pupils’ creative abilities, the structural components of creative abilities of junior schoolchildren, their indicators and leading criteria, based on the age and psychological characteristics of primary school pupils are determined.en
dc.subjectздібностіuk_UA
dc.subjectтворчі здібностіuk_UA
dc.subjectтворчі здібності учнів початкових класівuk_UA
dc.subjectструктурні компоненти творчих здібностейuk_UA
dc.subjectкогнітивний компонентuk_UA
dc.subjectрефлексивний компонентuk_UA
dc.subjectмотиваційно-особистісний компонентuk_UA
dc.subjectкомунікативний компонентuk_UA
dc.subjectемоційно-вольовий компонентuk_UA
dc.subjectabilitiesuk_UA
dc.subjectcreative abilitiesuk_UA
dc.subjectcreative abilities of elementary school pupilsuk_UA
dc.subjectstructural components of creative abilitiesuk_UA
dc.subjectcognitive componentuk_UA
dc.subjectreflexive componentuk_UA
dc.subjectmotivational-personal componentuk_UA
dc.subjectcommunicative componentuk_UA
dc.subjectemotionalvolitional componentuk_UA
dc.titleПсихологічні особливості розвитку творчого мислення дітей молодшого шкільного віку.uk_UA
dc.title.alternativeThe structure of creative abilities of primary schoolchildren: psychological and pedagogical aspect.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record